Vegas baby!!!! (Fra Bryce Canyon - Las Vegas)

Trip Start Jul 14, 2011
Trip End Aug 14, 2011

Bellagio Las Vegas
Read my review - 5/5 stars
Spillede, shoppede og spiste go' mad og drak vin

Flag of United States  , Nevada
Tuesday, August 9, 2011

Morgenen efter løb Sidsel en tur langs noget vi troede var en sti uden bakker i canyonen… Det var vist både optimistisk, naivt og dumt at begive sig ud på den tur, men kroppen blev brugt og resten af dagens aktiviteter foregik i et tempo der passede bedre til forholdende. Om aftenen grillede vi vores andet sæt bøffer over bål med rigtigt brænde. Perfekt!

Vores anden dag i Bryce Canyon blev brugt på at gå en dejlig tur ned i canyonen. Aftenen før var vi, over øl i stearinlysets skær, blevet enige om en tur på omkring otte km, men Nico protesterede og gav den tynde luft skylden for ikke at kunne få luft op ad bakke J Det blev til en planlagt tur på fire km, som med en lille genskyvej ala Sidsel sneg sig op til 12.

Den sidste aften i Bryce Canyon bød på regn og torden og vi måtte konstatere, at det ikke just var vejr til hverken traveture eller bål, så vi endte med at bruge det meste af dagen på at forberede os på resten af vores tur og spise dårlige lakridser og is. Om aftenen fik vi ganske forfærdelig aftensmad på Rubys, som praktisk talt ejer alt i Bryce Canyon (Rubys Cafe, Rubys Restaurant, Rubys Generalstore osv…) Aftenhygge med en film i vores våde telt blev afslutningen på endnu en dejlig feriedag.

Vi følte os heldige, da vi tidligt på dagen kom til Zion og fandt en plads på en campingplads med udsigt over de røde klipper og med lyden af Virgin River i baggrunden. Der gik dog ikke ret lang tid før vi måtte konstatere, at der var meget varmt og at jorden var som støbt i beton. Teltet kom op, men det var uden den yderste dug og med en bøn til Gud om tørvejr. På grund af tørke var det ikke tilladt at tænde bål og vi måtte derfor spise i den nærmeste by, hvor vi også handlede til de følgende dage. I en biograf i nationalparken viste de en film om Zion Nationalpark, som vi gik ind og så både for at se den, men også for at blive kølet lidt ned. Herefter fulgte vi de badetøjsklædte mennesker ned til et sted hvor badning var tilladt. I en meget grumset flod sad fem unger og en meget voksen amerikaner fuldt påklædt… Ingen badning til os, så vi gik i stedet for på jagt efter campingpladsens badeværelse, som viste sig at være ikke eksisterende. Af en eller og anden skør grund viste det sig, at man ikke må bruge vandet i nationalparken til at gå i bad eller vaske op i. Hmm… Om aftenen flygtede vi igen ind i biografens kulde for at se Transformers 3 i 3D efter Nicos ønske. For $17 fik vi popcorn nok til en dansk børnefamilie på ti og sodavand nok til, at vi kunne have taget bad i det.

Vores sidste hele dag i Zion Nationalpark skulle bruges i naturen på trods af varmen. Nico nægtede at gå, så vi lejede cykler. Først kørte vi ned på en cafe og drak kaffe og måtte derefter erkende, at nøglen vi havde fået til låsen ikke kunne få låsen op. Vi måtte trække de to sammenlåste cykler tilbage hvor vi kom fra og få udleveret nogle andre. Vi kæmpede os op ad bjerget uden at vide, at det faktisk var et bjerg. De omkringliggende bjerge snød vores syn, så i stedet for at bande over bjerget, bandede vi over cyklerne, som måtte have en skjult stopklods. På toppen tog vi et hvil og så på de 100 turister der havde taget en gratis bus op for at gå en tur i det smukke landskab og så tage bussen tilbage. Vi spiste vores medbragte mad og efter en del overtalelse steg Nico på sin cykel igen og vi trillede ned. Det var først her det gik op for os, at vi måtte være kørt op ad bakke på vejen op J Om aftenen ville vi egentlig gerne ofre os og betale for at gå i bad den by, hvor vi også havde besluttet os for at spise.

Efter tre dage uden bad, glædede vi os til luksus på Bellaggio i Las Vegas! Det var en lang tur, hvor temperaturen bare steg og steg som vi nærmede os spille byen. Egentlig havde vi drømt om at komme efter mørkets frembrud, så vi kunne se lyshavet midt i ørkenen, men da vi for en tid havde fået nok af natur og våd køleboksmad, kunne det ikke gå hurtigt nok at komme frem. I den sidste by inden Las Vegas blev bilen pudset og poleret både indvendigt og udvendigt, så vi kunne ankomme med stil. Efter næsten tre uger i ødemarken kunne man næsten ikke se at den var sort for bare støv. Mærket blev poleret og en lyserød wunderbar med duften af Rose Musk fik det næsten til at sortne for øjnene af os, da vi satte os ind og kørte væk med den dinglende ned fra bak bakspejlet.

Viva Las Vegas! Vi lignede noget der var løgn, da vi stod i kø ved check in mellem Chanel tasker, nyvasket hår og i det hele taget bare meget velklædte mennesker… Vi ankom tidligt og var derfor bange for, at vi ikke kunne få værelset med det samme, men receptionisten forbarmede sig over os og gav os oven i købet et værelse på 24ende etage (ud af de i alt 26 etager der var i Spa Tower). Vi stod forventningsfulde udenfor døren ind til værelset og kunne ikke helt blive enige om hvem der skulle gå først ind. Det var vildt. Ubeskriveligt og langt over vores forventninger. En lang gang med store spejle og noget man vel godt kan kalde et walk–in closet. I badeværelset var der en stor brusekabine med en bruser, som kunne indstilles til alverdens forskellige formål, et badekar på størrelse med en lille pool og hvide håndklæder over det hele. Vi havde hver vores vask, men desværre kun et enkelt toilet. Det kunne ellers være hyggeligt at sidde der side om side J En enorm seng dominerede det andet rum, som også indeholdt to lænestole, et bord, en reol med et fjernsyn og en arbejdsplads. Nico pakkede alle sine ting ud og lagde i skuffer. På badeværelset delte han med det samme vaskområderne op, så de  alle de nyindkøbte Ole produkter og makeuppen ikke forstyrrede hans orden. Fra værelsets havde vi udsigt over tre af hotellets fem pools. Efter at have ligget i bød i badekaret i timevis, drog vi velduftende og velklædte ned i kasinoet. Ingen kiggede skævt til os længere og komplimenterne regnede igen ned over miss Støvrings hår (to gange sammenligning med Pink blev det også til). Vi tabte lidt penge og blev enige om, at det måske var bedre at bruge vores penge på shopping i stedet for at tro på, at vi både kan have held i kærlighed og spil… Vi gik fra hotel til hotel, som hver havde sit eget shopping center og kasino. Ingen mennesker bevæger sig udenfor om dagen, fordi varmen er ulidelig og muligheden for at gå hele vejen op og ned af The Strip inden døre er der. Vi havde alligevel brug for at blive kølet ned og få en drink, så vi gik på Minus Five Experience. Baren var lavet i is og man sad på skind lagt på is bænke og drak af glas lavet af is. Det var koldt at gå fra de over 40 grader til -20,6 selvom vi fik både jakker og handsker! Om aftenen spiste vi en dejlig middag med god vin i en af hotellets mange restauranter. Lidt plimmelim efter et jævnt alkoholindtag hele dagen gik vi igen til kasinoet med lidt for meget selvtillid… Vi tabte og tabte og tabte imens der med jævne mellemrum blev serveret Heineken til herren og Cosmopolitan til frøkenen. På værelset fik vi en lille godnatdrink eller to før vi faldt om i den alt for store seng.

Om morgenen stod den igen på karbad og plejning af tømmermænd samt en trimning af Nicos vildmandsskæg (det pyntede gevaldigt). På vej ned til morgenmaden blev det til en udmærket gevinst for os begge to på rouletten og en gratis flaske vand. Dagen gik med at glo på hoteller, shoppe og vinde flere penge. Faktisk endte vi med at vinde det vi tabte aftenen før tilbage. Vi tiltrak os opmærksomhed ved at være de mest højrøstede vindere af et noget mindre beløb end størstedelen af de andre, men det var sjovt. En tur i poolen, mere shopping og så sen aftensmad på en asiatisk restaurant med endnu en flaske Chardonnay. Det er dejligt at være på ferie! Aftenen forinden havde sat sig sine spor og Nico var lidt træt allerede før aftensmaden, men der er ikke den ting man ikke kan kurerer i Las Vegas og et ekstra stærkt energi shot skulle holde ham vågen det meste af natten efter vi egentlig var gået i seng. Den sidste dag og aften i Las Vegas meldte sig og vi så meget frem til for tredje gang at skulle se Cirque De Soleil. Det var et fantastisk flot og overvældende show. Scenen var enorm og hele salen blev brugt af de imponerende artister, som svævede faretruende over hovederne på os. Fra fjerde række kunne vi se det hele og da scenegulvet pludselig begyndte at dreje rundt og ændre position fra horisontalt til vertikalt, virkede det helt umuligt for artisterne at holde sig fast og flere af dem måtte give op faldt de næsten 20 meter ned i dybet. De der klarede det kunne igen vende tilbage til lidt mere almindelige sceneforhold og showet fortsatte uden pause. Tilbage på hotellet var vi lidt overmodige og tabte en håndfuld penge inden vi blev enige om, at vi ikke er velhavde nok til at have en fornemmelse for en farve, et tal eller andet tilfældigt og gik fuld af imponade forbi de fyldte borde, med et krav om en minimumsindsats på $1000 og en maksimumsindsats på $10.000, op på vores værelse.

Efter at have pakket funderede vi lidt over vores dage i Sin City. Har vi fortrudt noget? Nej! Vi fik ikke brugt alle faciliteterne, som vi egentlig havde sat os for. Dette inkluderede i øvrigt fitnesscentret, som vi havde planer om at besøge hver morgen. Det blev til et besøg, men det var ikke i træningstøj. Vi tabte nogle penge på spil, men det var god underholdning og selvom vi havde håbet at vinde en million og rejse indtil også de penge er brugt, så vidste vi nok inderst inde godt, at det kun var en drøm. Nu trænger vi lidt til at blive sprittet af og køle dankortet ned inden det smelter. Går det helt galt med abstinenserne, har vi taget en Flaske Jack D med os, men vi trænger vist bare til frisk luft og søvn J

My Review Of The Place I Stayed

Loading Reviews