Fairy Tales

Trip End Jun 04, 2013

Flag of United States  , New York
Sunday, March 31, 2013

יש לי רגשות מעורבים ביחס לארה"ב. אני מתפעלת מהנחישות של האמריקאים. כל חלום הוא אפשרי, כל פנטזיה ניתנת להגשמה. האמריקאים חוגגים הכל בגדול. מנות האוכל גדולות, הרחובות רחבים, החנויות עצומות, ופארקי השעשועים ענקיים. זו מדינה של מהגרים ובערים הגדולות יש חוויה של קבלה, או לפחות נתינת מקום למגוון צבעים, ריחות, דתות ותרבויות שונות.

מצד שני, כשאני נמצאת בארה"ב יש לי הרגשה שכמעט לכל דבר יש תג מחיר, כולל החיוך של המלצר במסעדה, וכמעט תמיד אין לי מושג מהו הטיפ הראוי והמצופה. בערים הגדולות, אני מקבלת סחרחורת והראש שלי מתערפל מהקצב, מהרעש, ומהאפשרויות.

מלוס אנג'לס המשכנו לשייט באיים הקריבים. אלו היו שבועיים חלומיים, של פינוק מושלם. האוכל היה מצוין, השרות יוצא מן הכלל. כל אחד מאיתנו מצא באוניה משהו שהוא אוהב, משחיה, למועדון ילדים, ועד קריוקי, ריקודים, או פשוט מנוחה והתבוננות בתנודות הגלים. עצרנו במספר איים אקזוטיים, בחלקם טיילנו בעצמנו, נסענו לחוף הים, או תיירנו בעיר הקרובה ובשווקים שלה, ובחלקם יצאנו לטיול מאורגן, או לפעילויות מיוחדת בים, מצוללת לטרק תת ימי.

העגינה של האונייה חזרה בארה"ב וההגעה למיאמי היתה קשה לכולנו, ביחוד אחרי הכאוס והתורים האינסופיים בשמש, שקידמו אותנו בכניסה לטרמינל. כמה ימים אחר כך אני עוד הרגשתי כמו אחרי הנג-אובר אחד ענקי, עם כאב ראש מהדהד, ופיל אפילו היה חולה לכמה ימים. נקודת האור במיאמי היתה ביקור משפחה וחגיגת ליל הסדר. עם זאת, כולנו חשנו הקלה גדולה ותחושת מרחב כשיצאנו מחוץ למיאמי לנסיעה באזורים כפריים עם עיירות קטנות בדרך לאורלנדו.

תיכנון לקוי שלנו, הביא אותנו לאורלנדו בשבוע העמוס ביותר בשנה. משום מה שכחנו שחג הפסח יוצא באותו זמן שחופשת חג הפסחא, וכל הילדים בחופשה. תתארו לעצמכם את הלונפארק בתל אביב באוגוסט, ותכפילו את הרעש, התורים, והגודל פי עשר ויותר.

למרות הרעש התורים והכאוס נהננו בפארקי השעשועים. הפארקים הענקיים הם ממש חגיגה לדימיון ולעיניים. בדיסני כולנו הרגשנו ממש בתוך הסרטים ואגדות הילדים. נעמי כמובן התרגשה מאד לפגוש את הנסיכות האהובות עליה, ולראות את הדמויות המצוירות קמות לתחיה.

בתור מעריצה מושבעת של סרטי וספרי הארי פוטר הביקור ביוניברסאל סטודיו היה חגיגה מיוחדת עבורי. הוגסמיד קמה לתחיה ממש מול עיני. אני הסתובבתי משתאה בעיירה, שהזכירה כפר קטן באנגליה, עם בתי העץ, וגגות הרעפים המכוסים בשלג. ביקרנו בפאב שלושת המטאטאים, ובחנות התעלולים המפורסמת- זונקו. התבוננו בחלונות הראווה עם שלל מוצרי הקוסמות, מקדרות שיקויים, לצמחים מייבבים, צפרדעי שוקולד, גלימות ושרביטים. החלק שכולנו הכי אהבנו היה הביקור בבית הספר הוגוורט עצמו. ביחד צעדנו במסדרונות הטירה, מקשיבים לתמונות המתלחשות בינהן, ומאזינים למצנפת המיון, לדמבלדור, ולגברת השמנה. פיל ואני עלינו כל אחד בנפרד על רכבת ההרים וקפצנו בבהלה במפגש עם יצורים אפלים כמו דמנטורים (סוהרונים) ודרקונים.

אחרי יומיים בפארקי שעשועים, הרגליים שלנו כואבות, וכולנו מותשים כמו אחרי עבודה קשה ומייגעת. אנחנו מרגישים צורך פשוט לנוח, להנות מהשמש, ולבלות בבריכה. מסתבר שגם כייף יכול להיות מעייף.

לקראת סוף הביקור שלנו בארה"ב אנחנו נפרדים לראשונה מזה שמונה חודשים. פיל ונעמי נשארים להנות מהבריכה ומהשמש ואני מצפינה לניויורק הקרה, ומבלה עם שארה, חברה ותיקה ואהובה, שמפנקת אותי מהרגע שנחתתי. אנחנו מבלות כמה ימים של בנות, במסעדות, בשוטטות ברחובות העיר, ובעיקר בשיחות ארוכות.

Comments

Nitza Einstein Haviv on

הי שירה. איזה כייף, כרגיל, לקרוא על החוויות שלכם.
עכשיו אני מקנאה מתמיד - ביקור בהגוורטס!!!! ואוו!!! הלוואי....
גם זמן בנות בניו יורק זה חלום ישן ( הייתי עם חברה טוב. טובה בסוף 2000 תחילת 2001 והיה מ ע ו ל ה!!! הייתי שמחה לחזור על זה)
תמשיכו לעשות חיים. ד״ש חם לפיל ונעמי
נשיקות

shirak
shirak on

כן - זמן בנות לא ממש משנה איפה בעולם זה אחד הדברים שחסרו לי השנה.
בייחוד שזו אחת החברות הטובות ביותר שלי שבזמנו נסעה לה רק לשנה לחו"ל ומאז עברו כבר 6 שנים, והיא חסרה לי.