French Britain

Trip End Jun 04, 2013

Flag of France  , Brittany,
Saturday, September 22, 2012

אחרי התבודדות כמעט מוחלטת של חודש בקרנוול, בחרנו להיות חברותיים. אנחנו אומנם עדיין בקוטג שהוא באמצע שום מקום, או ליתר דיוק, בקצה כפר קטן (למבל) בכניסה ליער עבות, אבל הוא חלק מארבעה קוטגים הפונים לחצר משותפת, ומושכרים לאורחים בעיקר מאנגליה או אירנלד. עבור נעמי זהו גן עדן, היא התגעגעה לחברת ילדים, ומבלה את רוב זמנה בבריכה, או בחוץ על המתקנים עם הילדים האחרים. היא אפילו מוחה כשאנחנו מציעים לצאת לטיול כי כל כך טוב לה כאן. גם אנחנו נהנים מהשינוי, ובשבוע הראשון לשהותינו כאן, אנחנו מבלים מספר ערבים עם זוג אנגלי, שלצערנו עוזב לאחר שבוע
 פיל ואני נהנים מהיער הסמוך. אנחנו יוצאים מידי פעם להליכה או לריצה (פיל) ביער. בפעם הראשונה שיצאתי לבד ליער, קפצתי מכל רעש של סנאי חולף, מהזרדים הנשברים, או מציפור חולפת. הקפדתי לזכור כל פניה שעשיתי, והרגשתי איך הלב שלי דופק, ואני בטוחה שזה לא רק מקצב ההליכה. נעמי לעומת זאת מסרבת להיכנס ליער. מהרגע שהסברנו לה שאסור להשאיר אוכל בחוץ בלילה בגלל השועלים, היא משוכנעת שסוויפר (חטפני השועל מדורה ובוץ) ממתין לה שם ביער, ומחכה לחטוף את הצעצועים שלה.

כבר נאמר שאי אפשר להכנס לאותו נהר פעמיים, ואני מוסיפה שבטח לא כשהנהר בשני מקומות שונים. אחד האתגרים שלי בטיול (ובחיים), זו הנטייה שלי להתאהב במקום אחד, ולרצות להשאר בו, גם אם זה ברמת החוויה בלבד, ואז להשוות אליו את המקומות הבאים.
 אני מודה, התאהבתי בקרנוול, ומהרגע שעזבנו חיפשתי את אותה חוויה, את אותה זרימה ספונטנית, את השקט, את הרגיעה ואת הקסם.

החוויה בלמבל היתה שונה. קודם כל, חבל בריטני גדול בערך פי עשר גם בשטח וגם באוכלוסיה מקרנוול והמקומות שרצינו לראות דרשו זמן נסיעה ארוך יותר, ויותר תיכנון. דבר שני אנחנו בצרפת ולא באנגליה, דבר שלישי בחרנו בצורה מכוונת ומודעת בסוג שונה של מגורים, והכי חשוב, יש לנו כבר למה להשוות. אז לקח לנו כמה ימים להניח להשוואות, ופשוט לחוות את מה שיש, ולמצוא מה עובד הכי נכון עבורינו כאן.

אני אוהבת ים ומים, ולא במקרה הימים שבהם הכי נהנתי היו הימים בהם טיילנו למפרצונים ולחופים טבעיים, (בעיקר במפרץ מורהיבן) ימים בהם שטנו לאיים מבודדים, צעדנו לאורך נחלים ואגמים, או שנסענו לאורך לשון חוף צרה המובילה לחצי אי ציורי. (האהוב עלי הוא קיברון). אחד היתרונות של צרפת הוא שהמים פה קצת יותר חמים (חמים זה יחסי לאנגליה, תדמיינו את הים של תל אביב בפברואר) וכך, לעיתים קרובות יותר הצטרפנו  לנעמי בהשתכשכות במים.

בימים אחרים טיילנו לעיירות עתיקות, שנראה שהזמן עצר בהן מלכת, בינהם העיירה הציורית, ג'וזלי. ביקרנו בטירות עתיקות, צעדנו על גשרים העוברים מעל נחלים הזורמים בעצלתיים, והתבוננו בכיכרות מרוצפות אבנים, ובבתים עתיקים הבנויים בסגנון טיודורי.

פיל אוהב היסטוריה וארכיאולוגיה, אז הקדשנו יום טיול לתילי קבורה ולאבנים העומדות בסביבות העיר קארנק. מדובר על מאות סלעים ענקיים הניצבים עומדים, ומסודרים בדרך כלל בשורות, ולפעמים במעגלים, על פני שטח    עצום. הסברה אומרת שהם כפי הנראה שימשו חלק מתהליך פולחני עתיק, אך הסיבות הברורות להצבתם עדיין אפופות מיסתורין.

בריטני, איננה ממש צרפת, מבחינה הזהות של התושבים. הם רואים את עצמם שייכים לעם הבריטוני/ קלטי שחי שם בעבר. הם שומרים על שפה נפרדת, וכל השלטים ברחוב בצרפתית ובבריטנית. הם מאד גאים בזהות הנפרדת שלהם ובכל מקום אפשר לראות ליד הדגל הצרפתי את הדגל השחור לבן של בריטני. גם האוכל שונה, ואחרי שלמדנו להתאים את עצמנו לזמני הארוחות בצרפת, זכינו לטעום מהקרפ הצרפתי עם  נוטלה, או לאכול גלאט - קרפ מלוח ולשתות סיידר.

מזג האויר האיר לנו פנים, ורוב הימים היה נעים, גם אם לעיתים אפרורי ומעונן. ביומיים האחרונים לשהותינו בקוטג יורד גשם שוטף, הכל נראה אפור ועגמומי, ואנחנו שמחים שהגיע הזמן להמשיך דרומה

(הפוסט הזה נכתב כשהיינו בבריטני מאז המשכנו דרומה ועל כך בהמשך(

Comments

geula on

תודה התמונות מקסימות נומי גדלה מאוד
גאולה

תודה- היא אכן גדלה מאד, כל השמלות שלה נהיו קצרות עליה

הדס on

נעמי לא רק גדלה, היא הפכה ליפהפיה אמיתית. ובכם אני מקנאה על היכולת ליהנות מהשקט. אני הייתי יוצאת מדעתי אחרי יומיים...

shirak on

תודה בשם נעמי. האמת היא שאני ממש התמכרתי לשקט ולשלווה שהיה לי קשה להכנס לערים הגדולות בדרך- עם כל הרמזורים, התנועה והאנשים

Sheera on

shirale. It is such a gift to see more of the world through you. Thanks for sharing the experience!

shirak on

שארה יקירה, מקווה לראות עוד מהעולם יחד איתך, וביחוד שנפגש לאורך הטיול הזה בארה"ב אם לא נפגשנו באירופה. חיבוק גדול