Travel Trouble

Trip End Jun 04, 2013

Flag of France  , Brittany,
Wednesday, September 19, 2012

התקופה שהיינו בקרנוול היתה קסומה, בכל הרמות. אני חושבת שאולי רק בחלומות הפרועים ביותר שלנו קיווינו שיהיה לנו כל כך טוב. אך מסתבר, שגם לטיול שלנו יש את הצדדים היותר קשים שלו, ובשבועיים האחרונים חווינו גם אותם.

ברמז קל דיברתי על הסאגה של הביטוח, והיא נמשכה ונמשכה, כמעט עד לשניה שבה עלינו על המעבורת לצרפת. בילינו שעות בטלפונים, ובבירורים, דחינו את הזמנת הטיסות ומקומות המגורים, אפילו חששנו שהפתרון היחיד יהיה לבחור בין טיסה ללא ביטוח לבין לטוס חזרה לארץ לכמה ימים להסדיר ביטוח נסיעות ולהמשיך הלאה.

בחרנו להמשיך לצרפת במעבורת, זו היתה נראית לנו דרך נוחה יותר מהבלאגן של שדה תעופה, ובמיוחד רצינו לחוות את המעבר ההדרגתי מהאזורים הנידחים והמבודדים באנגליה למקבילות הצרפתיות שלהן, שנקראות בריטיני- מלשון בריטניה.

הגענו למעבורת עייפים ב 11:00 בלילה אחרי יום שלם של טיול. (דרך עיירה מקסימה ציורית ומומלצת ביותר בשם פולפרו). בקושי רב גררנו אחרינו 3 מזוודות עמוסות לעייפה, ו-4 תיקי יד. אפילו נעמי שהתרגשה מהרעיון של לנסוע באוניה, הצטרפה למאמץ וסחבה את הבוסטר שלה. אחרי הליכה שנמשכה, להרגשתי, נצח, הגענו לאוניה ולא יכולנו להאמין למראה עינינו- מולנו ניצב גרם מדרגות תלול וגבוה ביותר, שגם ללא מזוודה הציב אתגר לעולים בו. אחרי דיון קצר עם הצוות נמצא פיתרון, ניכנס מאזור המכוניות, כלומר, נחזור את כל הדרך שעברנו עד עכשיו עם כל המזוודות והציוד.

בנינו על שנת לילה נוחה במעבורת, אך עם הבדלי השעות וההשכמה המוקדמת שעושים לנוסעים, ישנו בקושי 4-5 שעות. כשהגענו לצד הצרפתי, הסתבר שהסניף של חברת ההשכרה ממנה הזמנו את הרכב סגור בשבת ובראשון ואנחנו צריכים לנסוע לשדה התעופה, מרחק שעה משם

היה יום שימשי ומקסים ויצאנו לדרכינו עייפים ומתרגשים מהמדינה החדשה. השילוט בכבישים היה אחד הגרועים שראיתי, וויתרנו על כמה מקומות שרצינו לראות פשוט כי לא מצאנו אותם, ועדיין נהננו מאד מהנוף הציורי, החופים הפראיים, והעיירות הציוריות.

אנחנו גרים בקוטג מקסים בכניסה ליער עבות. בין 4 הקוטגים במקום יש דשא ענק עם מלא צעצועים לילדים ומהרגע שהגענו לכאן נעמי מבלה את רוב זמנה שם או בבריכה. הקוטגים שייכים למשפחה אנגליה, ולא במפתיע  גם שתי המשפחות האחרות שהתארחו כאן הגיעו מאנגליה. כך, שלנעמי יש חברים לשחק איתם, ולנו אנשים לשתות איתם יין בערב ולדבר. האינטרנט פה איטי ועובד בצורה רנדומלית ביותר, אז סליחה מכל מי שלקח לי שבוע ויותר לענות לו, כי בדיוק כשהתיישבתי ליד המחשב האינטרנט הפסיק לעבוד.

השוק הגדול ביותר עבורינו הוא האוכל. אומרים שאוכל צרפתי הוא טוב, אני חייבת לציין שגם אחרי שבוע ויותר בצרפת בקושי זכיתי לטעום ממנו, והסיבה היא שרוב המסעדות פתוחות רק בשעות מאד מסוימות. אם אתה רעב בשעה אחרת, וביחוד אם אתה מטייל עם ילדים שאוכלים מוקדם, זו בעיה שלך. בין 14:00 ל19:00 בערב המטבח סגור, אם אתם ברי מזל תמצאו חנות סנדוויצים נידחת, ותצליחו בצרפתית עילגת להזמין משהו אכיל.

הגענו לצרפת בשבת, והצטיידנו במעט אוכל, מה שבדיעבד הציל אותנו מרעב, כי משבת בסביבות 13:00 רוב החנויות סגורות עד יום שני בבוקר. ביום ראשון טיילנו ובסביבות 12:30 התחלנו לחפש מסעדה, מודעים לעובדה שיכול להיות שלא מגישים אוכל מאוחר יותר. אחרי מעבר של שתי עיירות שונות, ובדיקת כל המסעדות שבהן, הסתבר לנו, שגם רוב המסעדות סגורות ביום ראשון, ולמסעדות שפתוחות צריך להזמין מקום, ולא יעזרו התחנונים שלנו. למזלינו הרב בשלב שבו כבר התייאשנו לחלוטין, אישה נחמדה ריחמה עלינו והפנתה אותנו למאפיה שמכרה לחם וישבנו על ספסל בכיכר העיר לאכול.

הביקור בסופר מאתגר לא פחות. מעבר לבעיית השפה, הצרפתים מאמינים בבישול ביתי בלבד. לא משנה באיזה סופרמרקט ניסינו אוכל מוכן פשוט לא קיים, להוציא פיצות או מנות חמות. מה שאומר שהדיאטה שלנו מורכבת מהרבה פסטה, סלט ירקות, לחם, ביצים, וסלט טונה. הפיצוי הגדול מגיע בדמות בקבוקי יין צרפתי משובח במחירים מצחיקים.

נעמי מצאה פתרון מעולה לבעיית השפה, היא מדברת צרפתית משלה, שלכל אחד אחר נשמעת כמו גרסה מתקדמת של גיבריש. בפליאה היא שואלת אותנו למה המלצרית לא מבינה את הצרפתית שלה.

אירגון מקומות לינה עבר יותר בקלות. אנחנו צוברים ניסיון לגבי אתרי אינטרנט נוחים לשימוש, לומדים מה השאלות שחשוב לנו לבדוק, ובעיקר מתייחסים לתהליך כתהליך למידה.

תחבורה, היתה ונשארה אחת הסוגיות הקשות יותר לאירגון, בכל דרך שנבחר אנחנו עדיין עם יותר מידי ציוד כדי לנוע בקלילות. שקלנו חזרה לאנגליה ברכבות, אך לאחר הניסיון במעבורת הגענו למסקנה שטיסות פנים אירופאיות הן הפתרון. אחרי מספר שנים של חיים באירופה, אנחנו מורגלים בכל התוספות למחיר הנמוך המפורסם, ועדיין הופתענו כששלמנו יותר מפי 11 מהמחיר הרשום באתר. זה כולל תוספת תשלום בכרטיס (ותנסו לרכוש טיסה במזומן), תוספת מזוודה לכל אדם (עדיין בלי להתייחס למטען העודף שיש לנו), תוספת מיסים, תוספת כרטיס אלקטרוני (לא שיש אופציה אחרת), ועוד כהנה וכהנה. ולמי מכם שאף פעם עוד לא חווה זאת בעצמו אני מצרפת קישור קורע מצחוק, שווה לצפות.

Comments

geula on

thank you for your lovely pics.
SHANA TOVA, and HATIMA TOVA
Geula

Sara Moshkovitz on

נראה לי די משעשע לראות אתכם שוברים שניים בצרפתית . אני יכולה לנחם אתכם בכך שלפחות באיזור זה האנשים יותר נחמדים מאשר בפריז ,שם הייתם בכלל מתחרפנים
לאן היעד הבא ומתי ?
בינתיים היו שלום , גמר חתימה טובה וכל טוב
שרה

גאולה היקרה,
שנה טובה וחתימה טובה גם לכם. אנחנו מתגעגעים לשכנות הטובה שלכם.
פיל, שירה ונעמי

הי שרה,
האנשים באמת מאד נחמדים אני פשוט לא מצליחה לדבר איתם ומסתפקת בחיוך וביום טוב.
פיל מדבר צרפתית די טובה, כמעט ברמה של העברית שלו, ונעמי מסתדרת מצוין כי היא בטוחה שהיא מדברת צרפתית. רק אני נשארת עם אוסף של כמה מילים בודדות כמו תודה, מים, חלב, חשבון, ונתקעת אם פיל לא בסביבה.. אנחנו ממשיכים לדרום מערב צרפת לאיזור הפירנאים, ובדרך לשם מטיילים שבוע איפה שיצא לנו. שנה טובה, והרבה אהבה משלושתינו

Sally on

וואוו, יומן המסע הזה פשוט מרתק ונכתב מאוד יפה! אני מדמיינת לעצמי את השוק שלכם כי באמת, בעיירות קטנות בצרפת (ואפילו בערים גדולים), המטבח באמת סגור בין 14.00 ל-18.00 אני חושבת ואין כזה דבר לעבוד בימי ראשון ובכלל החנויות נסגרות נורא מוקדם! קראתי גם את הפוסט שלך מבריטני, לאן אתם עברתם עכשיו? ומה הוא היעד הבא?
שתהיה לכם חג שמח ושבת שלום!

נשיקות,

סלי

shirak on

הי סאלי- זה אכן שוק למערכת, ובשש וחצי עוד הכל סגור, לפני 7 אין על מה לדבר. עכשיו למדנו להתחיל טיולים פשוט הרבה יותר מאוחר אם התכנון הוא לסיים במסעדה. אנחנו עכשיו באזור הפירנאים בגבול בין צרפת לספרד, וממשיכים לפיליפינים, אחרי שבוע של סידורים (הוצאת ויזות) בלונדון.