Goodbye Cornwall

Laity Cottage

Flag of United Kingdom  , England,
Monday, September 3, 2012

אנחנו שלושה וחצי שבועות בקרנוול, וכבר מרגישים לגמרי בבית, כאלו מאז ומתמיד גרנו כאן. אנחנו מכירים את הכבישים המרכזיים באזור, ואת קיצורי הדרך (כבישים דו-כיווניים עם נתיב אחד- לא מומלץ לבעלי לב חלש או בעלי קיבה רגישה). יש לנו חנויות אהובות, וחופים נבחרים, אנחנו אפילו חוזרים לבקר חלק מהמקומות האהובים. אני כבר נוהגת בבטחון יחסי למרחקים משמעותיים בכבישים מפותלים. גם נעמי כבר בעלת ניסיון, ומכירה את תנאי השטח. כשאנחנו מגיעים לחוף רחב ידים, היא מניחה את התיק שלה רחוק רחוק בתחילת החוף, למודת ניסיון לגבי המרחק המרשים שהמים עוברים בשעת הגאות. רק מזג האויר ממשיך לתעתע בנו ואנחנו עדיין ממשיכים ללבוש קצר ביום גשם, ולהפך.

אחד מהימים הקסומים ביותר שהיו לנו כאן היה הביקור בסנט מייקל מאונט. זהו אי קטן המרוחק כחצי קילומטר מהיבשה, ועליו טירה קסומה. בזמן שפל אפשר לצעוד אליו כרבע שעה בשביל העובר בים, ובזמן גאות הדרך חסומה, ואפשר להגיע רק בסירה. כל כך נהננו באותו יום, והרבה מאד בזכות נעמי. יחד איתה המעבר בים לאי המרוחק והטיפוס בשביל התלול לטירה הפכו להרפתקאה מופלאה. יכולתי לראות בעיני רוחי את הנסיכות המהודרות הנעות באלגנטיות בין חדרי הטירה, והמעברים הצרים הפכו למערות חשוכות ומסתוריות. יחד איתה התרגשנו במעבר הבהול חזרה ליבשה לפני שגלי הים יגיעו אלינו ויכסו את השביל.

לפני הטיול הזה, ההקשר שלי לטיול עם ילדים היה בעיקר קשיים והתפשרות: איך מוצאים מקום שיהיה גם לה וגם לנו מעניין, איך היא תעמוד בהליכה ברגל, לדאוג שיהיה אוכל בשבילה וכו'. אז באמת יש יותר התארגנות לפני שיוצאים מהבית, אנחנו דואגים שיהיה אוכל לדרך, שיהיו משחקים לאוטו, ובגדים חמים לרוח או גשם בלתי צפויים. ההליכות שאנחנו עושים הן קצרות, ורובן מתחילות ונגמרות בחוף או במפרץ שאפשר להשתכשך בו, או לפחות לאכול בו גלידה משובחת.

התאמנו את הטיול לקצב של נעמי, ובמציאות נראה לי שאנחנו נהנים מהשלווה ומהרוגע אפילו יותר ממנה. במהלך הטיול גיליתי שהנוכחות של נעמי מחזירה אותי לילדות, יחד איתה אני חווה את הקסם של הגאות והשפל, יחד איתה הטירות העתיקות מתעוררות לחיים ומתמלאות בנסיכות ובפיות, איתה אנחנו שמים לב לפרטים ומתרגשים משבלול הזוחל על השביל, ובזכותה אנחנו מתחברים בקלות לאנשים אחרים בדרך. נעמי מוצאת חברות שונות קופצת מדלגת ורצה איתן, משחקת איתן בכדור, ומפליגה בעולם הדימיון, ואנחנו יושבים ומשוחחים עם ההורים. אפילו גני השעשועים לילדים ממקומים כאן בנופים ציוריים.

בשבוע השלישי שלנו בקרנוול, ההורים של פיל מגיעים לביקור. הם מתארחים במרחק חצי שעה מאיתנו ויוצאים איתנו לטיולים יומיים, לארוחות מצוינות, או לחופים טבעיים. אבא של פיל הוא מטייל ותיק, ובשנים האחרונות מגיע לטיול של שבוע שבועיים וצועד כל פעם ברגל 100-200 מיילים לאורך קו החוף של קורנוול, וכל בוקר לפני שאנחנו נפגשים הוא יוצא לצעדה של שעתיים. איתם אנחנו מטיילים בחוף הצפוני של קורנוול, בעיירות התיירותיות והיוקרתיות כמו סנט אייב, ומפרץ קרביס. אבא של פיל אפילו הצליח לשכנע אותנו לצאת לטיול הרפתקני יותר לאורך הצוקים. אנחנו גם חוגגים יום הולדת לאמא של פיל, והעוגה כפי שניתן לראות בתמונה נבחרת בקפידה בעזרתה האדיבה של נעמי.

יש לנו הרבה הכנות לקראת השלבים הבאים של הטיול: הזמנת אוטו, ביטוח נסיעות, הוצאת ויזות לסין וניוזילנד, בחירת אזור טיול באירופה, ומקום מגורים. אנחנו נתקלים בקשיים רבים להוציא ביטוח נסיעות מכיוון שגרנו בישראל ולא באנגליה. אחרי ארבעה ימים מתוחים מלאי שיחות טלפון לחברות ביטוח שונות עדיין לא נמצא פתרון.

היתה לנו כאן תקופה קסומה ורגועה, כולנו מרגישים כאן ממש בבית. כייף לנו ביום יום, ואנחנו נהנים מהשלווה הביתית. נעמי פיתחה עולם שלם ועשיר, השטיח במרפסת הפך לים שוקולד, האח לבמת חתונות בו היא מתחתנת כל יום עם דמות דימיונית אחרת, והגינה ליער בו היא רוקדת עם פיות וחיות היער. אלמלא הסתיו המתקרב היינו נשארים כאן עוד. החלטנו להמשיך לאזור דומה וחם מעט יותר, וביום שישי הקרוב אנחנו לוקחים מעבורת לצרפת, ומתמקמים מחדש באזור בריטני.

Comments

shalomit on

הי שירה
נשמע פשוט מופלא. גם החוויות וגם ההנאה מפשוט להיות שם עם נעמי, בעולם שלכם ושלה יחד.
אני רואה עכשיו שבשישי אתם כבא עוברים הלאה...
ננסה לדבר לפני
נשיקות ואהבה
שלומית

Roni Baron Levy on

זו בראש שלי אתם כבר ממזמן בממלכת אלף לילה ולילה, נשמע נהדר ומרגיע וכייפי, איזה שמחת חיים, איזה נהדר, מה שאני קוראת לו.. האיפשור להתרחבות הלב וגדלות הנפש
תעשו חיים בבריטני ובהצלחה עם הביטוח
רני

הדס להב on

אין מה לדבר, אתם יודעים לחיות!!!!!!!!!!!!!
יופי

הי שלומית,
האמת היא שבדיוק היום פיל ואני ישבנו ברצועת חול דקה בין אגם מצד אחד וחוף מקסים מהצד השני, ואמרנו אחד לשני עד כמה הטיול עלה על הציפיות שלנו. לפני בעיקר היו לנו חששות, ביחוד לגבי איך נסתדר עם נעמי, ובמציאות זה פשוט כייף. חיבוק גדול ומקווה שנדבר

רוני יקרה,
את ובן ההשראה המקורית שלנו לטיולים עם הילדים או לפחות למעברים אמיצים.
הביטוח היה אתגרי ביותר, עוד קצת בירוקטיה רישום לרופא מקומי, ואני מקווה שזה סגור.
חיבוק גדול

ולמגיב/ה השלישי

יש בעיה באתר עם עברית, אז אני לא רואה ממי התגובה. אבל תודה.