Our House in the Middle of Nowhere

Trip End Jun 04, 2013

Flag of United Kingdom  , England,
Wednesday, August 22, 2012

אני אפתח בווידוי קטן, בתור ילדה הייתי מכורה לספרי החמישיה הסודית של אניד בלייטון. הייתי במתח כשטימותי הורעל, או כשהגאות ניפצה את סירת הילדים. יחד איתם שוטטתי במרחבים ירוקים, במחילות תת קרקעיות, באיים מרוחקים ובמגדלי אור נטושים. שתיתי תה עם תופינים ורקיקים, נבהלתי מפרות שחסמו את השביל, וגערתי בכלבים שרדפו אחרי ארנבונים. בתור ילדה זה היה נראה לי עולם קסום, דימיוני ומרוחק. לפני שבועיים הגענו אליו.

אנחנו גרים בקוטג' מבודד, במרחק 7 שעות נסיעה מלונדון, (לנו זה לקח יומיים), הצופה על שדות ירוקים. מהחלונות ניבטות אלינו פרות רועות באחו, וארנבונים המתרוצצים בשדות. מדרגות העץ התלולות חורקות כל פעם שיורדים בהן, והאח המוסקת בעצים (בחורף) ניצבת במרכז הסלון. הדבר היחיד שמפר את השלווה הקסומה הוא הכביש הראשי שעובר קרוב לכאן.

הימים כאן עוברים בעצלתיים, אני מתחילה את הבוקר במדיטציה בחדר השמש הצופה על השדות, החדר האהוב עלי בבית. אנחנו אוכלים ארוחת בוקר, ומבלים את שעות הבוקר בקריאה, כתיבה, יוגה, מיילים ומשחקי דימיון עם נעמי שיום אחד היא פינגווין או דולפין ובאחר נסיכה. בתלות במזג האויר אנחנו יוצאים לטיול בסביבה, שלוש-ארבע פעמים בשבוע.

לכבוד יום ההולדת של נעמי טיילנו לליזרד פוינט, הנקודה הדרומית ביותר של אנגליה. שם יצאנו לטיול קצר על הצוקים הצופים אל הים, ובדרך למגדלור פגשנו בפרות ובכבשים על השביל.

בפעמים אחרות הגענו למפרצונים פסטורליים במרחבים ירוקים. עבורי זו היתה חוויה מיוחדת לשחות במים קפואים בחוף כל כך טבעי, עם נוף של צוקים, שדות ירוקים, ופרות. יחד עם נעמי עקבתי בהשתהות אחר הגאות שכיסתה במהירות את הסלעים והחופים. יום אחר טיילנו בשמורה של כלבי ים ושאר חיות ימיות.
  הטיולים האהובים עלי ביותר הם לאורך צוקים תלולים המשקיפים על מרחבים כחולים המנוקדים באיים ירוקים, נוף שנמצא כאן בשפע עם כ- 420 מיילים של חוף.

מסתבר שאני לא היחידה שמרגישה כאן בארץ החמישיה הסודית, כשטיילנו למוליין קוב, אזור קסום של צוקים ירוקים לאורך הים. הסתבר לנו ששם הסריטו את הסרט על החמישיה.
 לצערי הרב, די מהר התחלתי להכיר גם את הערפל הסמיך המכסה הכל, ושבחסותו מתבצעים פשעים מסוכנים בספרים.

באנגליה, כמו באנגליה, מזג האויר הוא שחקן מרכזי ביום יום שלנו. אני מקפידה להתעדכן בתחזית השעתית. (כן יש תחזית שונה לפי שעות, במרווחים של 4 שעות) מרווח כזה של שמש זו הזדמנות נדירה לטיול.   כביסה, ניקיון, קניות בסופר, מיילים, כל זה יכול לחכות לגשם, שללא ספק יגיע במהרה.

יש משהו קסום במדיטציה בחדר הצופה על שדות מלאי ערפל, ורחש של גשם המתדפק על החלונות. יש איזשהו שקט נפשי בידיעה שהיום גם אם נרצה, אין הרבה ברירה אלא לנוח. לקרוא, למדוט, לעשות יוגה, להשתתף במשחקי הדימיון של נעמי, ושוב לנוח. עם זאת היו ימים שבהם כבר הרגשתי כלואה. נמאס לי מהשמים העגמומים, מהערפל הכבד, מהגשם השוטף, פשוט בא לי לצאת להליכה בחוץ. אז שינינו את הסטנדרט והתאמנו את עצמנו, יום ערפל או גשם קל, אלו ימים ראויים בהחלט לטיול, אפשר ללכת לטירה קסומה או לטיול באזור שיחסית מוגן מהגשם.

מזג האויר האנגלי זה שיעור מצוין בארעיות החיים. שעה גשם, ומיד לאחר מכן שמש יוקדת, ושוב גשם. תחזיות מזג האויר ארעיות לפחות כמו מזג האויר, אם לפני שעה היה כתוב שבעשר תזרח השמש עכשיו התחזית הפוכה לחלוטין. אז למדנו להיות מוכנים לכל מצב, באוטו יש מטריה, ואנחנו יוצאים עם מעיל וקרם שיזוף בתיק מוכנים לכל מזג אויר. התחלנו לפתח גמישות וספונטיות, לא פעם קרה שיצאנו מהבית עם תחזית גשומה לכיוון טירה, וראינו את השמש באופק, ישר שינינו כיוון ונסענו לטיול על הים, לנצל כל טיפת שמש נדירה.

אחד הדברים שאני הכי גאה עליהם בשבועיים האחרונים הוא הנהיגה. פחדתי לנהוג ברכב ידני, בצד שמאל של הכביש, בכבישים הצרים והמפותלים של קורנוול. מה שדחף אותי להתמודד עם הפחד הזה, היתה ההכרה שביום שפיל עובד נעמי ואני תקועות באמצע שום מקום. התחלתי בנהיגה קצרה עם פיל עד לסופר במרחק עשר דקות מכאן, ואחרי שבוע נהגתי עם נעמי לבד לאגם הקרוב אלינו, בילינו שם כמה שעות וחזרתי גאה ומאושרת הביתה. אז אני עדיין נוהגת לאט, ולא מעיזה לעלות על הכבישים הקטנים, שבהם כשרכב אחד עובר השני צריך לעצור בצד, אבל הרווחתי חזרה את העצמאות שלי.

אני חושבת שהסוד של ההנאה הגדולה בטיול עד עכשיו, הוא שאנחנו לא מנסים להגיע למקומות מסוימים ומוגדרים. אין לנו רשימת מקומות שבא לנו לראות ואנחנו מסמנים עליהם ווי. אנחנו פשוט קמים בבוקר, רואים  מה מזג האוויר, מה בא לנו לעשות, ובוחרים מקום מקרי על המפה, שנראה על פניו כשווה ביקור.

. כבר למדנו לזהות סימונים על המפה שמעידים שרוב הסיכויים שזה חוף מבודד ופסטורלי, וופשוט נוסעים לשם, ולפעמים מגיעים בכלל למקום אחר.

נשארו לנו עוד שבועיים קסומים בקוטג' שלנו, והגיע הזמן לתכנן לאן ממשיכים מכאן

Comments

nitza einstein haviv on

שירה זה נראה כ"כ מקסים ומפתה לעזוב הכל ולהצטרף. ישלך מזל גדול עם נעמי - לא נראה לי שעם שני הבנדיטים שלי זה היה כ"כ רגוע ושלו - איתם בטח הייתי קופצת מאחד הצוקים... מתגעגעת מאוד מאוד מאוד

HADAS on

היי שירה, אני מקנאה, אבל אחרת . . אני מקנאה שאת יודעת להנות משלווה ושקט. אני הייתי יוצאת מדעתי אחרי יומיים. אבל נשמע מקסים.
זוכרת שהבטחת להיות הכתבת שלנו בחו"ל? אז תתכונני- כי את העיתון הזה- שאשלח לך כמובן פספסנו.
המשיכי ללמד אותנו איך נהנים.

shirak on

הדס, אני כמובן אשמח לכתוב, וכן היו ימים גשומים שפשוט היה בא לי לצאת ולטייל ונמאס לי מהשלווה הביתית, והודעתי שמפה ממשיכים רק למדינה חמה ויבשה, בינתיים התברכנו בכמה ימים מקסימים וזה עבר.

ניצה, עם שניים וביחוד עם תינוק זה קשה. נעמי בגיל שהיא נהנית לומדת ומשתפת פעולה, וגם מספיק עצמאית ובכושר כדי ממש לטייל. מתגעגעת ואוהבת מאד.

Roni Baron Levy on

נשמע מדהים ופסטורלי וממלא, ומלמד, אשריכם!!!!!נשיקות

Yael Talmor on

היי שירה יקרה, איזה כייף לפגוש בך ולשמוע שעוברים עליכם ימים קסומים ומלאי נוף שלווה ומשפחתיות. נעמי מקסימה ונראה שקיבלה מתנת חיים. אני מאחלת לך המשך מסע מהנה ומרתק שלך אל תוך עצמך. נשיקות וחיבוקים יעל

רוני מקסימה- נשיקות וחיבוק בחזרה

יעל יקרה, איזה כייף לשמוע ממך! תודה רבה על האיחולים, אני בדיוק עכשיו יושבת ובודקת עם עצמי ועם פיל מה אנחנו רוצים מהשלב הבא של המסע, מקווה שימשיך כמו שהתחיל. אוהבת מאד, שירה

tzila on

שירה יקירתי, אני נהנית מאד לקרוא את תיאורי הטיול שלך. זה ברכה גדולה שאת יכולה להנות כך עם ביתך, נעמי שכמובן נראית מקסימה ונהנית מכל רגע ובכלל אני חושבת שזו חוויה מדהימה עבור ילדה וגם עבורכם.