ההכנות

Trip End Jun 04, 2013

Flag of Israel  ,
Saturday, July 28, 2012

כבר עם המחשבה הראשונית על טיול ארוך, לטווח של כ- 10 חודשים עם ילדה היה נראה לנו שטיול כזה יהיה שונה באופן מהותי מטיול בין שבועיים-שלושה. כשלב מקדים להכנות המעשיות, ניהלנו מספר דיונים לגבי המטרות שלנו בטיול והחוויה שאנחנו רוצים ליצור.
 קראנו בלוגים של משפחות שנסעו לטיול עם ילדים באמצע החיים והתייעצנו עם חברים. אחד הדברים שסיקרנו אותנו היה לחוות צורות חיים אחרות, להכיר מקרוב, את החיים בכפר קטן ומבודד, או בעיירה קטנה, ליצור קשרים עם אנשים שגרים במקום, לאפשר לנעמי חווית יציבות ומשפחתיות. רצינו ליצור חוויה של בית, במקומות אליהם נגיע. החלטנו על טיול איטי, של שהייה במקומות שנאהב לאורך הדרך. טיול שמרוכז בעיקרו במדינות מערביות, נוחות להתמצאות ולטיול, שרמת התברואה והרפואה בהם טובה, ועם גישה סדירה ואמינה לאינטרנט.

פיל ימשיך לעבוד, דרך האינטרנט, מכל מקום אליו נגיע, מספר מצומצם של שעות בשבוע. החלטנו שאני אקח שנה חופש מאימון לקוחות ופשוט אהנה מהטיול והחוויה.

את תאריך תחילת הטיול בחרנו בצורה שתאפשר לנו להשלים תהליכים בעבודה, ולנעמי לסיים שנה בגן ולהפרד מהחברים שלה. ההרפתקאה תתחיל, כך החלטנו, לאחר החתונה של אחותו של פיל בלונדון באוגוסט. כך שנותרו לנו חודשיים בתל אביב ללא הדירה שלנו עד לנסיעה. הניסיונות שלנו להאריך את חוזה הדירה אפילו לשבוע שבועיים, שלא לדבר על חודש-חודשיים, לא נשאו פרי. התחלנו לחפש דירות זמניות במרחק נסיעה מהגן.

מסתבר שזה יכול להיות מסובך ויקר למצוא דירות לטווח קצר בתל אביב. מה שקיים אלו בעיקר דירות יקרות לתיירים במרכז תל אביב, ליד הים, ללא חניה, ומרוחקות מהגן. זה היה אחד השלבים המאתגרים יותר באירגון הנסיעה. נאמנים לעיקרון של ווין-ווין החלטנו לחפש מישהו שנוסע, שירוויח מהשכרת הדירה שלו לתקופה קצרה, ושאנחנו נהנה מדיור במחיר סביר ומתאים לצרכים שלנו. בעזרת חברים טובים, מצאנו דירה של חברים שלהם שנסעו.

בחודשיים האחרונים שלנו לפני הנסיעה, אנחנו במרכז תל אביב. מעין תיירים. זו תקופה מיוחדת של חופש משולב עם הרבה סידורים והכנות. אני נפרדת בהדרגה מהלקוחות שלי ומפנה לי זמן להיות עם משפחה וחברים. בחודשיים הללו אני נפגשת ויוצאת הרבה, יש לי כבר מנוי בבית הקפה המקומי. אני מבלה זמן אישי, .ונפרדת לשנה הקרובה. נעמי חוגגת יום הולדת 4 בגן חודש לפני התאריך האמיתי ונפרדת מהחברים שלה במסיבת הסיום שהוקדמה במיוחד למענה. תודה לגננות המקסימות.

במקביל יש לנו הרבה סידורים: אריזות, איחסון, שינויי כתובות, קבלת חיסונים, מכירת אוטו, הזמנת מקומות לינה לתחילת הדרך, שכירת רכב וכו'. ברמה העמוקה יותר אנחנו מתבוננים בעצמינו במטרות שלנו ובמה כל אחד מאיתנו  רוצה לפתח בעצמו, בזוגיות ובקשר עם נעמי במהלך הטיול. אז מעבר להנאה, לזמן המשפחתי, לכייף ולקרבה בנינו, אנחנו רוצים לחוות חיים במדינות במקומות שונים, להכיר את עצמנו בכפר קטן בטבע, לפתח גמישות ויכולת להסתגל לתנאים משתנים. בנעמי אנחנו רוצים לפתח ביטחון, סקרנות ופתיחות.

על מסלול הטיול הכללי החלטנו מראש על מנת להוזיל את עלויות הטיסות. מצאנו טיסה של אייר-ניוזילנד מלונדון לניו-זילנד דרך אסיה וחזרה דרך ארה"ב, שאיפשרה לנו לעצור במספר מקומות מעניינים לאורך הדרך. את תאריכי הטיסות והיעדים בחרנו בצורה שבה יהיה לנו מזג אויר קייצי (קיץ אירופאי גשום לפרקים, לא החום הישראלי) לאורך כל השנה. את המסלול עצמו בתוך כל יבשת השארנו פתוח, הרעיון היה שאם נאהב מקום מסוים, נשאר בו יותר. אנחנו גם מאמינים שלאורך הטיול נלמד על עצמנו, מה עובד עבורינו טוב יותר. כמה זמן נכון לנו להשאר במקום אחד, עד כמה חשובה לנו הקרבה לאנשים אחרים ולחנויות, עד כמה אנחנו נהנים מהשהות במקום מבודד, ומה היחס בין טבע לתרבות שעובד עבורינו.

השבוע האחרון עמוס בצורה מיוחדת. שוב נפרדים ממשפחה וחברים. סוף סוף הצלחנו למכור את האוטו, מסרנו את האופניים. אנחנו שוב אורזים ואני תוהה אולי בפעם המאה איך אפשר לארוז לשלושה אנשים בשלוש מזוודות, למזג אוויר קייצי וחורפי. אחרי ניסוי ותהייה מספר רב של דברים נוספים מוצא את דרכו לפח או ניתן במתנה לחברים.
כשכבר חשבנו שסיימנו לארוז הכל התגלתה עוד מגירה שלמה של בגדים, שוב פרקנו הכל וארזנו מחדש רק כדי לגלות שעה אחר כך מגירה שלמה של גרביים, בשלב הזה התקשינו למצוא מקום אפילו לעט בתיק.