Niagara Falls!!!

Trip Start Sep 23, 2011
Trip End Dec 21, 2011

Flag of Canada  , Ontario,
Wednesday, November 23, 2011

Wat een weekend zeg, ik ben er nog steeds moe van. Maar het was het absoluut waard, de Niagara Falls zijn echt een aanrader om eens te bezoeken als je de kans hebt. Is het een apparte vlucht waard? Nou misschien niet, maar als je in de buurt bent is het niet zo duur. De waterval is wel echt heel spectaculair.

Maar laat ik beginnen bij het begin. Het was allemaal nog een uitdaging om alles geregeld te krijgen, ik had namelijk een creditcard nodig om een auto te huren en een creditcard nodig om het hotel te boeken. En uiteraard ik heb geen creditard, wel echt een aanrader om mee te nemen naar de VS want dit is toch wel erg onhandig… Gelukkig wou Crysty, de auto wel voor mij lenen dus ik had een auto. Het hotel boeken was wat lastig aangezien zij uiteraard niet in het hotel zou zijn. Donderdag avond heb ik de huurauto opgehaald bij het verhuur bedrijf, het was een metalic rode toyota corolla LE (Luxury Edition?). Zoals bijna alle auto's in de VS was het een automaat, en eigenlijk is dat zo slecht nog niet eens. Vrijdag ochtend voor het opkomen van de zon ben ik in de auto gestapt op weg naar de Niagara Falls. Het zou acht en een half uur rijden zijn en ik was van plan om regelmatig even een rustpauze te nemen. De reis was eigenlijk helemaal niet zo bijzonder. Het landschap bleef vrij gelijk en ik heb eigenlijk alleen op de Interstate gezeten. Toch vond ik het een leuke reis, het was voor het eerst dat ik zo een afstand in mijn eentje zou rijden en het was mooi weer. De foto’s geven denk ik een beter idee dan wat ik zou kunnen vertellen. Ik heb vrij willekeurig foto’s gemaakt omdat ik op de weg wou letten dus soms is er een dele van de auto op gekomen… achja, beter dat dan een ongeluk omdat ik niet op let. Ik vroeg me op een gegeven moment wel af of foto’s maken tijdens het rijden is toegestaan… smsen is hier niet toegestaan tijdens het rijden maargoed dat deed ik niet^^

De Canadese grens over was meer poespas dan ik had verwacht… Ik dacht, misschien wat na´ef, dat het wel hetzelfde zou zijn als in europa maar nee hoor, ik moest mooi door de douane. De dame waar ik langs reed onderworp me aan een kleine inquisitie:
Waar ga je heen?
-de Niagara Falls
Wat ga je daar doen?
-de Niagara Falls bekijken
Hoe lang blijf je?
- 2 nachten
Wat is je nationaliteit?
- Nederlands
Waar kom je vandaan uit de VS?
- Indianapolis
Wat doe je daar
- Onderzoek samen met een professor
En je bent helemaal hierheen gereden voor de Niagara Falls?
- jep
Hoe lang was de reis?
-9.5 uur
En zondag ga je dat hele stuk weer terug rijden?
-uhu
Alleen maar om de Niagara Falls te bekijken?
-Ja

Blijkbaar was dat moeilijk te geloven…

Om half 5 kwam ik aan op het hotel. Ik kon gelukkig cash betalen maar moest dan wel een borg betalen. Voordat ik op weg ging had ik 600 dollar gepind, en de ATM had me dat bedrag geleverd in biljetten van 20 dollar, dan voel je je wel een beetje dagobert duck^^ Ik had het in mijn weekend tas gestopt en toen ik het daaruit haalde voelde ik me echter meer een drugsdealer maar ach…

’s Avonds meteen maar op onderzoek uit en direct naar de watervallen gegaan, man wat was het daar koud… De Niagara Falls staan ’s avonds in de spotlight dus kon ik ze nog prima zien in allerlei kleurtjes. De foto’s geven hier een wat slecht beeld van omdat nouja het is wel mijn mobieltje waarmee ik ze maak hea… Ik stond versteld van het quasi amusementspark dat naast de Niagara falls gebouwd was. Allemaal hotels, restaurants, souvenirwinkels, spelletjeshallen, blacklight midget golf, Dinosaur midget golf, bioscopen, spookhuizen en bizarre musea. Lekker gegeten bij een of ander raar restaurant, maar het was er druk ten opzichte van veel andere plaatsen en ik dacht aangezien ik toch in mijn uppie ben is het wel leuk om mensen te kijken. Die avond ben ik ook naar een spookhuis gegaan omdat een vriendin me hiervan op de hoogte had gesteld. Als het spookhuis zo goed is dat het nieuws zelfs Nederland haalt dan moet het wel goed zijn. Nouwja, het was best leuk maar niet echt eng… Ik snap wel waarom sommige mensen het doodeng vinden, ze deden het leuk maar helaas niet de schrik die ik gehoopt had. Na het spookhuis ben ik mijn bedje maar ingekropen om te genieten van een naar mijn mening welverdiende nachtrust.

Zaterdag stond ik versteld van hoe alles er uit zag in het licht, veel meer natuur, ik genoot er van. Ook de Niagara falls waren bijzonderder in het licht. Eerst ben ik van de watervallen wezen genieten waarna ik de skylon tower in ben gegaan. Ik had besloten daar maar lunch te gaan eten omdat je er ene prachtig uitzicht zou moeten hebben en de lunch goedkoper was dan het avondeten. Uiteindelijk was het toch nog 40 dollar voor een niet al te bijzondere lunch maar ach ik had inderdaad wel een heel bijzonder uitzicht. Lekker een kopje thee na om nog wat langer ervan te genieten.

Mijn volgende attractie was Behind the Falls. Met de lift naar beneden en dan op een plateautje staan direct naast de watervallen. Ook hadden ze een tunnel gemaakt waardoor je achter de watervallen kon komen, wat een natuurspektakel! Vervolgens ben ik verder gelopen langs de Niagara om te zien wat een aatal gebouwtjes waren die ik van een afstandje had gezien. Helaas raakte mijn mobieltjes batterij op, op dat moment en kon ik geen foto’s meer maken. Ik wou die dag ook nog naar de Amerikaanse zijde en besloot dat maar te doen zonder dat ik foto’s kon maken omdat het anders wellicht al weer donker zou zijn. En ja hoor op mijn weg terug naar het hotel begon het donker te worden. Iedereen vertelde me dat de Canadese kant mooier is dan de VS kant. Ik ben het hier wel mee eens omdat je vanaf de Canadese kant de watervallen veel beter kan zien. Ik vond de VS kant echter ook bijzonder omdat je dan dichter bij de watervallen bent, je ziet ze niet zo goed in al hun glorie maar je beleeft het spektakel wel van dichter bij.

Zondag heb ik zo lang als ik kon uitgeslapen, ik moest echter om 11 uur uitchecken. Na het uitchecken nog een laatste blik op de Niagara falls geworpen en op weg terug naar Indianapolis. Ik had mijn heen en terug weg zo gepland dat ik niet hetzelfde weer hoefde te zien en reed dus terug door Canada. Het landschap was iets mooier in Canada maar het maakte weinig uit met de VS. De prijs van benzine was wel een stuk hoger in Canada dan in de VS (maar nog steeds een stuk lager dan in NL). Wat wel typisch was is dat bij de grens veel Canadezen werden gecontroleerd door de Amerikaanse douane, kofferbak open etc. maar ik in mijn Amerikaanse huurauto werd met rust gelaten.

Uiteindelijk heb ik afgelopen weekend zo een 1100 mijl gereden of 1770 kilometer. Interessant weetje, in de VS is de maximumsnelheid 70 mijl per uur en dat is langzamer dan onze 120km per uur. In Canada was de maximumsnelheid zelfs maar 100km per uur… En daan wil de regering van ons kleine landje omhoog naar 130, wat een onzin…

Kortom, een hele bijzondere ervaring, zie foto’s en filmpjes om een beter idee te krijgen van wat ik heb gezien^^

Post your own travel photos for friends and family More Pictures

Gillian on

hoi Selwyn, wat een onderneming in 3 dagen tijd, geweldig. mooi om meegemaakt te hebben en prachtige foto's,
dank voor de moeite nemen telkens vh schrijven en ons mee te nemen op je reis! tja en van die creditcard....... ach :)

Carla on

Hee Selwyn, hartstikke leuk. Heb een goede indruk van je reis. Wart een lunapark zeg, maar dat is Amerika.... Geniet er nog maar even van, nog even en je bent weer terug in ons kikkerlandje met 130 KM zo af en toe. (met een Toyota is dat wel kicken hoor??) dikke knuffel B.M.
Carla

mrenard
mrenard on

Hoi Selwyn, mooie reis en een fantastische bestemming. Lijkt mij erg indrukwekkend zoveel water te zien vallen. Jammer van al die kitsch. Opvallend dat je zo hard :( daar kan rijden.

Luuk on

Roadtrip! leuk verhaal verder, echt iets voor jou om zonder creditcard naar amerika te gaan:P

selwynrenard
selwynrenard on

Bedankt voor alle reacties^^

Carla, Mijn huurauto was een toyota corrola^^ Ook met 100Km/u is datt leuk door Canada.

Paps, het was inderdaad wel wat kitcherig maar waarschijnlijk was dat deels voor kerst. Gelukkig was de ervaring van de watervallen niet minder bijzonder. Wat de snelheid betreft, ik vond het eigenlijk wel grappig. In een groot land als canada mag je maar 100 en in ons kleine landje verhogen ze de snelheid naar 130. Eigenlijk vind ik onze regering maar zot... Het schiet nouwelijks meer op en de ongelukken zullen met hogere snelheden zijn. Achja...

Luuk, Tja koppig XD Ik vind het concept creditcard nog steeds belachelijk maar je maakt het jezelf hier wel erg lastig als je er geen hebt...

marijke on

Wat een schitterende en indrukwekkende beelden geef je ons weer!
Dank je wel, Sel. X