Update

Trip Start Sep 23, 2011
Trip End Dec 21, 2011

Flag of United States  , Indiana
Wednesday, November 23, 2011

UpdateAfgelopen weekend ben ik naar de Niagara Falls geweest en daar wou ik dus maar een blogje over schrijven. Het leek me echter ook wel weer een goed idee om gewoon een update te geven over het dagelijkse leven hier.

Ik heb niet eerder een update gedaan omdat ik niet heel veel heb beleeft, nouja niets nieuws. Het is leuk maar niet echt spannend om nog eens over te schrijven. Het is wel bijzonder zoals je na enige tijd ergens te zijn geweest je je draai wel vind. Indianapolis is voor Amerikaanse begrippen geen grote stad, ik geloof dat er 12 grotere steden in de VS zijn. Nou vind ik dat nog steeds best hoog in de ranglijst maar de mensen hier vergelijken het met Chicago wat maar 3 uur rijden is en op nummer 2 of 3 staat (en inderdaad dat was groot op een heel nieuw niveau). Ik vond en vind mijzelf nog steeds niet echt iemand die thuis hoort in dit soort grote steden. Het spreekt me niet aan, ik voel me er verdwaald en net een mier krioelend tussen alle andere mieren. Wonderlijk genoeg heb ik ondertussen best mijn draai gevonden in indianapolis. Ik moet toegeven dat ik het overgrote deel van de stad niet heb gezien, maar ach, het overgrote deel van de stad is niet te onderschijden van elkaar (details daargelaten). Ik spreek echter veel mensen die hetzelfde hebben, ze kennen het deel van de stad dat ze moeten kennen, namelijk hun buurt, de weg naar hun werk en downtown. Crysty neemt me nog steeds af en toe mee naar vrienden wat erg gezellig is. Om de dinsdag een eat-out bij hetzelfde stel. Het concept is nog steeds erg leuk en ik hoop dat mee te kunnen nemen naar Nederland. Soms bord spelletjes spelen met een ander echtpaar, nouja de man… de vrouw houdt er niet zo van… Ook met de mensen van de VA doe ik af en toe wat leuks, onder andere een paar leuke avonden gehad met de studenten (PsyD studenten).

Ondertussen heb ik de eerste versie van mijn paper af, ook mijn Nederlandse begeleider heeft er al naar gekeken en feedback op gegeven. Dat verwerken is dus mijn volgende opdracht. Paul heeft me ook al weer an het werk gezet met dataset nummer 3, niets te ingewikkelds en er komt weer wat leuks uit (het zal ook niet). Op de VA ga ik trouwens braaf met de trap aangezien er verder vrij weinig bewogen word… Ik ben echter een van de weinigen, ik zie soms mensen de trap wel af gaan maar nauwelijks mensen de trap op gaan. Toch jammer, want iemand heeft ontzettend veel werk gestoken in het trappenhuis dat ik neem. De gratis lunch is erg fijn, vaak neem ik een subway: ham, kalkoen, sla, komkommer en ui en ranch dressing. Simpel maar erg lekker, zeker als ze hem even in de oven doen. Ook met sommige van de deelnemers heb ik ondertussen leuk contact, vaak een babbeltje en bijzonder om te zien hoe ze met hun problemen om gaan.

Ow, Paul had nog een feestje gegeven omdat ik hier was, de onderzoeksgroep was uitgenodigd en we hadden weer typisch Amerikaans gegeten. Het was leuk om de families van de collega's hier te zien en we hebben een gezellige avond gehad. Niets bijzonders maar wel weer een leuke herinnering.