Chicago trip!

Trip Start Sep 23, 2011
Trip End Dec 21, 2011

Flag of United States  , Illinois
Saturday, November 5, 2011

Eindelijk zijn Crysty en ik naar Chicago geweest, een van de 3 grootste steden van de VS. Ik vond het wel spannend omdat het zo groot zou zijn dus was blij dat Crysty mee was. Chicago is zo een 2 uur en 3 kwartier rijden vanaf Crysty's huis en dat is voor Amerikaanse begrippen niets... Chicago och dat ligt om de hoek XD

De weg naar Chicago was wel heel leuk, kon ik eindelijk weer wat van Indiana zien. Ik heb hier helaas geen foto's van gemaakt maar wees gerust jullie missen nauwelijks wat. Indiana lijkt verrassend veel op Nederland…Het is uiteraard iets minder plat maar niet veel. Er zijn veel maďsvelden waar wij veel andere gewassen verbouwen. Ook zijn er minder volwaardige dorpjes (bij ons heeft bijna elk dorp een kerk en een café). Al met al niet al te bijzonder maar wel leuk om een idee te krijgen van de staat waar ik in ben.

Chicago ligt aan Lake Michigan (gigantisch zoals te verwachten) dus het is er soms best koud. Wij hadden echter verschrikkelijk veel geluk met de dag dat wij gingen. Het was mooi en zonnig, uiteraard wel vest en jas aan en later op de dag miste ik mijn winterjas wel een beetje maar we hadden niets te klagen. Zoals alle steden heeft Chicago verschrikkelijk veel suburbs en het binnenrijden is dus niet al te bijzonder. Zodra je Downtown ziet is het echter wel bijzonder, al die hoge gebouwen heeft wel wat. Op de een of andere manier denk ik bij de VS niet aan cultuur en zeker niet aan cultuur in steden (wat ik bijvoorbeeld wel heb bij Rome of Parijs). Chicago heeft voor de toerist onder andere een aantal musea, een aquaria, het voetbal stadium, en een aantal hoge gebouwen waar je in naar boven kan. Al met al niets heel bijzonders als je het mij vraagt. Ow, als je van winkels restaurantjes en cafe’s houdt die zijn er genoeg^^ Wij hadden besloten de Architecture tour te nemen. Dit is een boot tour waarin je uitleg krijgt over de verschillende wolkenkrabbers die er aan de rivier te zien zijn. Ik was erg blij dat we dit hadden gedaan want zo kwam ik toch nog een beetje te weten over de stad. Het is niets heel spectaculairs, maar het was wel leuk om wat beter naar de gebouwen te kijken. Het voormalig Sears gebouw is het grootste gebouw van Chicago en die wilden we ook nog bezoeken. Je kunt daar helemaal naar boven en op een raar glazen uitbouwsel staan… Erg leuk dus^^ eenmaal daar aangekomen kwamen we erachter dat er een wachtrij was van 2 uur wat we alle 2 wel wat lang vonden. Uiteindelijk dus niet Chicago vanuit de hoogte gezien maar toch aardig een idee gekregen van Chicago… Ik denk dat de foto’s die ik heb gemaakt meer zeggen over Chicago dan ik kan vertellen, en gelukkig heb ik genoeg foto’s!

Ik zou zelf niet in Chicago of een soortgelijke stad willen leven. Ik kan wel begrijpen waarom sommige mensen het aantrekkelijk vinden en zou me er na een jaartje misschien ook wel enigszins thuis voelen, maar wat woon ik veel liever in ons mooie Groningen!

Marcel on

Erg leuk al je foto's, geeft wel een impressie van al die wolkenkrabbers. Het lijkt inderdaad een stad zonder geschiedenis. Alles modern. Misschien komt dit doordat de stad nog maar 181 jaar oud is en er in het verleden een hele grote brand geweest is. Maar toch, bij ons zijn er ook buurten die een sfeervol verleden hebben van na 1800 en voor 1900. Fijne week, groetjes

marijke on

lieve selwyn, word al duizelig bij 't zien van die hemelshoge gebouwen op de foto's! vond de chicago bean bijzonder. zou die wel in het echt willen zien.
dank weer voor deze plaatjes. hier zijn de herfstkleuren mooi al zijn de bomen sinds 2 dagen behoorlijk kaal.knuffel, marijke

Luuk on

Ik was tot vandaag jaloers op jou, maar nu heb ik Skyrim te pakken gekregen 3 dagen voor release whahaha!!!

selwynrenard
selwynrenard on

@ Paps, dat over de brand kreeg ik inderdaad te horen tijdens de boottocht
@ Marijke de Bean was inderdaad erg bijzonder, ik denk inderdaad dat jij hem ook erg zou waarderen^^
@ Luuk Arch I tell you Arch!