A really nice weekend

Trip End Dec 21, 2011

Flag of United States  , Indiana
Monday, October 31, 2011

Het weekend van 22 oktober

Vrijdag was weer een interessante dag. Op de VA ging alles zo zijn gangetje dus wat dat betreft niet al te veel te melden. Na werk wou ik naar de Aldi en ik was voor die avond uitgenodigd om te komen barbecueŰn bij een vriend van Crysty.

Ik wou graag naar de Aldi omdat de meeste supermarkten hier nogal super sized zijn en ik erin verdwaal… Niet in de supermarkt zelf maar wel in de grote hoeveelheid keuze (denk aan de jumbo in de euroborg). Ik heb absoluut geen behoefte om te moeten kiezen tussen 50 soorten cereals, laat staan tussen 8 soorten Basmati rijst… Via iemand hier had ik gehoord dat men hier ook de aldi kent. Zoals ze het uitlegde kwam het behoorlijk overeen met de Nederlandse Aldi dus ik hoopte dat ik daar makkelijker kon vinden wat ik wou. Mijn plan was eerst naar de Aldi en dan lekker barbequeen^^ Er was alleen een probleem… Crysty's auto startte niet meer! Hier schoot ik wel even van in de stress, maar natuurlijk niet te lang. Ik besloot maar bij de buurman aan te bellen. Ik had al een praatje met hem gemaakt en hij was erg vriendelijk. Bovendien schatte ik de kans best groot dat hij meer van auto’s af wist dan ik. Gelukkig was hij thuis en bleken mijn verwachtingen te kloppen. Hij concludeerde dat het de accu was en dus moeste we de startkabels er maar bij halen. En jawel hoor het was de accu, ik stomverbaasd want ik was er redelijk zeker van dat ik alles uit had gedaan, in mijn na´viteit dacht ik dat er niet meer genoeg benzine inzat omdat hij echt zo goed als leeg was…maargoed het was echt de accu. Ik meteen maar tanken en kwam er bij het tankstation achter dat ik een of ander rottig klein lampje in de auto aan had gelaten, wat de lege accu verklaarde.

Helaas had ik geen tijd meer om naar de aldi te gaan dus ik ben maar direct richting de barbecue gegaan. Onderweg kwam ik nog een vrachtwagen tegen die midden op de weg stond en al het verkeer blokkeerde waardoor ik via een rare omweg moest. De barbecue was erg gezellig, er waren een aantal bekende mensen wat leuk was en ook een heel aantal die ik nog niet kende. Ik heb onder andere met iemand gepraat die in spoken geloofde en zelf soms op spoken zoektocht ging met rare apparatuur. Hij had leuke verhalen en nodigde me uit om eventueel mee te gaan als hij naar een of ander huis in de buurt zou gaan waar het zou spoken. Om eerlijk te zijn ga ik er vanuit dat dit er niet in zal zitten omdat we geen nummers uitwisselden maar wie weet… Het zou best grappig zijn op spookjacht in de VS wie bedenkt het… De barbecue was trouwens wel raar… er was wel wat vlees op de grill maar iemand anders had een aardappelschotel meegenomen voor in de oven en er waren koekjes en chips, geen wonder dat veel Amerikanen te dik zijn.

Zaterdag was een hele leuke dag. De zus (R) en schoonbroer (B) van Crysty hadden mij uitgenodigd om dingen te komen doen. B had me eerst meegenomen naar de Indianpolis race track (je weet wel van de indy500). Nou heb ik helemaal niets met racen maar ik vond dit toch wel bijzonder om te zien, wat een gigantisch ding is dat. Het is zo een grote baan dat er een golfbaan, een 2e racebaan en een museum midden in zitten. De indy 500 racebaan is gewoon een hele grote ronde baan. We hebben het museum bezocht. Ik vond het nog verbazingwekkend interessant om al de auto┤s daar te zien. Alle auto┤s die de Indy 500 hebben gewoon staan daar opgesteld, dus je kreeg een leuk idee van de veranderingen die de raceauto’s hebben ondervonden. Daar heb ik onder andere een erg oude raceauto gezien die destijds al op elektriciteit reed, waarom die revolutie zo traag moest verlopen is toch wat (achja, de macht van de olie industrie). Een ander erg interessant exemplaar was een auto met een straalmotor uit een vliegtuig. De waaghals die zich daarin durfde plaats te nemen moet echt niet goed snik zijn geweest…

Nadat B mij mannelijke attractie 1 had laten zien (de racebaan) vond hij ook dat ik mannelijke attractie 2 moest zien. De tweede attractie was Hooters, je weet wel uit de films. B is wel heel grappig want hij kan best genieten van vrouwelijk schoon maar hij is echt super schattig over R. Elke keer als we het over hem en R hadden zag je gewoon dat hij er nog steeds super van genoot. 3 meter voor de deur van Hooters waarschuwt B me dat de dames bij Hooters niet al te veel voorstellen maar hij herhaalt nog eens dat het eten er wel goed is. Op het ergste voorbereid ga ik Hooters binnen en om eerlijk te zijn viel het best mee (zie foto’s voor de Hootergirls). Ook B vond dat het wel mee viel. Wat me erg snel op viel was dat er onder andere een aantal gezinnen met jonge kinderen zaten te eten en dat het niet alleen maar mannelijke gasten waren. Het eten bij Hooters had allemaal leuke namen die pasten bij Hooters. Ik heb daar een heerlijk hamburger gegeten met een of andere kaasaus en champignons, en ja het eten was inderdaad beter dan de dames. Ergens is dat toch wel raar dat een eetgelegenheid dat zo bekend staat om z’n dames heel lekker eten heeft. Nadat we het eten op hadden vertelde ik onze bediende dat ik uit Europa kom en dat dit mijn eerste keer in Hooters was met de vraag of ik haar en de andere dames misschien op de foto mocht zetten. Natuurlijk kon dit, zij naar de ingang van het gebouw en roept of alle Hootergirls naar voren kunnen komen, waarna iedereen braaf kwam aandartelen. Nouja, weer een leuke foto erbij!

R had ondertussen B gebeld met de vraag of we naar de dierentuin wouden gaan met de kids. B kreeg eerst nog op zn kop dat hij mij mee had genomen naar Hooters, dat vond R toch niet echt kunnen^^ In de dierentuin hadden ze een speciaal Halloween event namelijk BOO Zoo. Alle kleine kinderen waren in hun Halloween outfit gekomen. De kids van B&R waren als kat en Obi-wan Kenobi verkleed. De dierentuin was echt veel te druk maar dat was niet erg want dit gaf mij veel om naar te kijken. De dieren waren natuurlijk leuk, o.a. cheeta’s en een ijsbeer gezien, maar ook de mensen kijken was super grappig. Wat een dierentuin was het in de dierentuin!

Oww nou vergeet ik helemaal nog wat! B heeft een hele mooie Camero dus ook de autoritjes waren erg leuk^^ Hij bood me nog aan om er ook in te rijden maar dat heb ik vriendelijk bedankt. Ik heb gelukkig nog nooit een ongeluk gehad maar dat zal mij ook zeker niet voor het eerst gebeuren in de dure bak van een ander.

Luuk on

Obi wan Kenobi!

Carla on

Hee Sel, wat een prachtige race autos oo maar dat vind ik wel leuk!! Heerlijk dat je zo aan het genieten bent. Veel plezier, dikke knuffel Carla

Gillian on

Leuk!!!
Heb je al sneeuw?? we horen hier over sneeuwstormen maar wellicht is dat meer naar noordoosten. Succes deze week!