Weekly update

Trip Start Sep 23, 2011
Trip End Dec 21, 2011

Flag of United States  , Indiana
Thursday, October 20, 2011

Ik ben al bijna een maand in de Verenigde Staten en ik heb het gelukkig nog steeds naar mijn zin. Uiteraard mis ik iedereen in Nederland ook erg, om eerlijk te zijn meer dan ik had verwacht. Maar dat is maar goed uit, echt iets om naar uit te kijken!

Op de VA gaat alles prima, ik ben bezig met het onderzoek en alles verloopt lekker. Veel data turen maar gelukkig ook met resultaten^^ Paul en ik zijn er tot nu toe erg enthousiast over. De MAS training is ook weer prima verlopen. Mijn avontuur om een vrijwilligersaanstelling te krijgen heeft een vervolg gekregen. Maandag ben ik weer bij the social security office langs gegaan om een social security number aan te vragen. Alles was vrij gemakkelijk geregeld, het enige probleem is dat ik de kaart pas over 2 weken in de bus krijg. Ik had gehoord dat je je nummer al eerder kon krijgen, en die kon ik op dinsdag op halen. Het ophalen ging wonderlijk snel, ik was er vrij vroeg en hoefde dus voor de verandering niet een half uur te wachten. Terug op de VA ben ik direct door gegaan nar voluntary services en gelukkig konden zij mij ook verder helpen. Ze hebben me meegenomen om het eerste deel van een TBC test te laten doen (verplicht voor iedereen die op het ziekenhuis werkt). En vervolgens zijn we door gegaan voor de background check. Hier kreeg ik de nodige uitleg over een aantal formulieren die ik in moest vullen en zijn al mijn vingerafdrukken in detail gescand (meer detail als op het vliegveld). Nouja, mocht ik dus criminele neigingen krijgen dan moet ik dus niet vergeten om handschoenen aan te doen. Vandaag(donderdag) heb ik mijn TBC testuitslag gekregen en deze was uiteraard negatief (dus voor mij positief).

De TBC test is heel raar, er wordt een bepaalde vloeistof onder je huid gespoten waardoor je een raar bultje krijgt. Twee dagen later kijken ze hoe je op de vloeistof hebt gereageerd, nou ze voelen of je huid heeft geregeerd op de vloeistof... Vervolgens doen ze het nog eens om de kans op een false negative te verkleinen.

Buiten de VA heb ik gelukkig ook genoeg beleefd, zo ben ik vrijdag de 14e naar Broadripple Village geweest. Dit is een quasi dorp in indianapolis met kroegjes en restaurantjes, die erg populair is bij jongeren. Ik was uitgenodigd door een collega op de VA en we hadden in Broadripple met een aantal jongeren van de VA lekker gegeten bij een restaurantje in het quasi dorpje. Ik heb voor het eerst sweet potado fries gehad en deze waren erg lekker. Later zei iemand dat ze gezonder zijn dan franse frietjes maar ik heb hier zo mijn twijfels over... ze proefden namelijk veel ongezonder XD.

Zaterdag heb ik heerlijk rustig aan gedaan, gekletst op skype met mensen die ik mis, boodschapjes gedaan en tv gekeken. Zondag heb ik ook niet al te veel spectaculairs gedaan, Ik ben wel in eagle creek park wezen fietsen wat erg lekker was. Eagle creek park is een behoorlijk groot stuk natuur wat nog deel is van indianapolis. Het kost echter 3 dollar om er naar binnen te gaan... het was best mooi en heerlijk de natuur in te ademen maar om daar nou 3 dollar voor te betalen vind ik wel wat absurd... In het park mochten fietsers alleen op de wegen fietsen dus ben ik een stukje wezen wandelen met de fiets in de hand. Achteraf was dit niet zo handig want het pad was niet echt gemakkelijk te begaan. In eagle creek park ben ik ook nog het earth exloration center binnen gegaan. Hier kan je wat van de beestjes bekijken die er onder andere te zien zijn in het park. waaronder een heel grote pad en 2 slangen (gelukkig niet in het park gezien).

Dinsdag kon ik het niet laten om nadat ik bij the social security office was geweest de kathedraal die ik eerder had gezien beter te bekijken. Ik besloot om binnen ook maar een kijkje te nemen, dit bleek een goede keuze want wat ik zag had ik absoluut niet verwacht. Binnengekomen werd ik begroet door iemand achter de balie en ik vroeg of ik de kathedraal van binnen kon bekijken. Hij gaf aan dat dat zeer zeker mocht en dat ik zelfs gratis een gids kon krijgen. Het was niet bepaald een logisch moment om een kathedraal te bezoeken dus kreeg ik een privé rondleiding van ongeveer een half uur. De kathedraal bleek eigenlijk helemaal geen kathedraal te zijn. De kathedraal was namelijk een gebouw van de vrijmetselaars (je weet wel, uit de boeken van Dan Brown). Binnenin was er een vergaderzaal, danszaal, eetzaal, theaterzaal en bibliotheek. Het zag er allemaal prachtig uit, die vrijmetselaars hebben het prima voor elkaar. De gids gaf mij onder ander uitleg over hoe de vrijmetselaars werkten, wat hun doel was en hoe de rangorde in hun groep was. Erg bijzonder was dat bij het bouwen van de kathedraal overal het getal 33 in was verwerkt omdat er 33 rangen zijn binnen de vrijmetselaars. Zo waren bepaalde ruimten 33 vierkante meter, bepaalde tegels 33cm, stonden pilaren 33/2 feet uit elkaar, echt overal was 33 in verwerkt. Wat zal dat een rekenwerk zijn geweest voor de architect...

Dinsdag avond ben ik weer naar Dick en Charlot gegaan, zij hadden namelijk weer een eat out. Een aantal bekende gezichten gezien maar ook weer een heel aantal onbekende. De avond was erg gezellig en over 2 week is de volgende al weer gepland. Dom genoeg kwam ik er bij Crysty's huis pas achter dat ik mijn tas was vergeten bij D&C dus moest ik het hele eind weer terug rijden.

Tijdens een van mijn ritjes met Paul naar de VA ontdekte ik iets wat ik best bijzonder vond. De verkeerslichten deden het namelijk bij een kruispunt niet en waar in Nederland dan een verkeersagent nodig is om het verkeer te regelen, regelden de Amerikanen het prachtig zonder. Ze gingen namelijk allemaal gewoon om de beurt en het verliep prima.

Owja, ondertussen ben ik plannen aan het maken voor een roadtrip half november, Ik zit te denken aan Niagra falls New York en Washington...Als het door gaat word het vast geweldig!

Mis jullie!

marijke on

lieve selwyn, wat veel en mooie plaatjes. wat je schrijft is prettig leesbaar.
leuk die plannen voor een reisje! wat een diversiteit in ervaringen kom je
tegen.
geniet van dat alles. knuffel, marijke

Gillian on

Lieve Selwyn, fantastisch zoals je van allerlei verschillende aspecten geniet en ontdekt in je leven in the States. Voormij weer erg leuk te lezen. Ookleuk te zien dat Indianapoilis, die ik alleen van naam kende, zoveel boeiends en moois heeft. Door jouw verhalen weer een stukje van de wereld niet meer helemaal wit op mijn "kaart". Liefs en goede week

Peter Griffin on

hihi, eat out

Luuk on

maar alle grapjes daargelaten, het is echt heel tof dat je een blog bijhoud. Met alle foto's erbij heb ik echt een rpima idee gekregen van hoe het daar is. Vergeet je niet nog wat verhalen over te houden voor als je terug bent.

selwynrenard
selwynrenard on

hahahaha, Ik houd deels juist een blog bij zodat ik de verhalen niet vergeet XD

Luuk on

Ja dat probleem zou ik ook hebben. Maar dat je niet straks thuiskomt en dat ik alles al weet, blijft er wel meer tijd over om dungeons and dragons te spelen