Collumbus day

Trip Start Sep 23, 2011
Trip End Dec 21, 2011

Flag of United States  , Indiana
Tuesday, October 11, 2011

Tien oktober is in de Verenigde Staten Columbus day. Dit is de dag waarop Columbus de VS ontdekte. Voor mij was het een dagje vrij, dus ik besloot op avontuur te gaan. Van een collega op de VA (die al zijn hele leven in Indianapolis woont) had ik te horen gekregen dat Bloomington een mooie stad is en niet te ver weg. Eindelijk zou ik dus wat anders van Indiana te zien krijgen dan Indianapolis.

Ik heb lekker rustig aan gedaan en ben uiteindelijk om 11u vertrokken met Crysty’s auto. Ik stond versteld van de natuur in Indiana, de weg naar Bloomington was dan ook erg mooi. Het autorijden in de VS is vrij makkelijk omdat de wegen lekker groot zijn. Er zijn wel wat dingen die me op zijn gevallen dat die anders zijn dan in NL. Allereerst mag je rechts en links in halen, wat ze ook wel in Nederland mogen invoeren want het maakt het weggebruik een stuk efficiŽnter. Verder heeft rechts voor zo ver ik tot nu toe door heb geen voorrang. De voorrang word per kruispunt bepaald door stopborden, heb je geen stopbord dan kan je doorrijden. Het komt echter ook soms voor dat iedereen op een kruispunt een stopbord heeft, in dit geval stopt iedereen en gaat men om beurten (nr 2 in de rij moet namelijk eerst weer stoppen bij het stopbord dus kan iemand die al gestopt is vanuit een andere richting rijden. Het wegennet is heel ordelijk een rooster, dit lijdt echter wel tot ontzettend veel stoplichten. Owja en bijna iedereen rijdt te hard.

Na ongeveer anderhalf uur kwam ik aan in Bloomington. Hier vond ik met geluk heel snel een goede parkeerplaats (de meeste plekken mocht je slechts 2uur staan). Vanaf de parkeerplek ben ik richting de Indiana university gelopen, dit zou een erg mooie campus zijn en echt het bezoeken waard. En dat was het gelukkig ook, het was enorm groot, mooie gebouwen en vrij veel natuur. Op de campus was ook nog een arts museum die ik eigenlijk wou bezoeken maar deze bleek op maandag dicht te zijn. Op de campus ben ik het gebouw voor Psychologie binnen gegaan, dit bleek echter niet heel boeiend te zijn. Ook ben ik het hoofdgebouw van de Universiteit binnen gegaan wat wel erg leuk was. Ze hadden een enorme universiteitswinkel waar ik even heb rondgekeken, een Burgerking en nog meer eetgelegenheden. Ik had lunch meegenomen en besloot maar een Colatje te kopen. Bij de kassa werd me naar mijn studentcard gevraagd (Ik dacht: oh oh). Antwoorde dat ik deze vergeten was, de vriendelijke kassabediende zei dat ik alsnog geen belasting hoefde te betalen (had dus eigenlijk geen kaart nodig gehad, weet ik veel). Uiteindelijk begonnen mijn benen moe te worden dus besloot ik terug te gaan naar de auto. Onderweg ben ik nog een winkelcentrum ingelopen dat er wel interessant uit zag en daar kwam ik een spelletjes winkel tegen. Na een tijdje rondgeneusd te hebben besloot ik dat een spelletje eigenlijk wel een leuk souvenir was en heb ik het kaartspel Dungeons and Dragons gekocht voor maar 16 dollar (ik heb net de regels gelezen en het is denk ik best leuk).

Op de terugweg ben ik via een andere route gegaan dan mij was geadviseerd omdat ik niet dezelfde weg terug wou nemen als ik op heenreis was gegaan. Dit bleek niet het meest slimme idee want deze route had ontzettend veel stoplichten en was vanwege wegwerkzaamheden erg druk op bepaalde plekken. Achja wel weer wat meer van Indiana gezien^^

PS. De verhalen van afgelopen week komen nog wel XD

marijke on

lieve selwyn, echt leuk, al die foto's. wat toont alles groot en ruim daar! super dat je dit met een auto kon doen. wat een hartelijkheid en gastvrijheid! en fijn dat je er 'gebruik' van maakt! tot 't volgende comment, x marijke

selwynrenard
selwynrenard on

hey
ja alles is ook echt groot... ik ben nog niets tegen gekomen waarvan ik concludeerde goh dat is nou in verhouding met nl kein XD. Gastvrijheid is inderdaad bijzonder maar dat schijn hier meer te zijn dan bijvoorbeeld aan de oost of westkust van de VS. Qua mensen dus zeker op de goede plek^^
XX

Luuk on