My first day at the VA

VA medical center Indianapolis
First day at work

Flag of United States  , Indiana
Tuesday, September 27, 2011

Vandaag had ik mijn eerste echte dag van mijn traineeship, en vond het best spannend! Crysty had me naar het ziekenhuis gebracht omdat het mijn eerste dag was. Vanaf morgen ga ik met de bus (niet bepaald populair in Amerika). Het ziekenhuis waar ik werk heet het Richard L. Roudebush VA Medical Center maar iedereen noemt het the VA het gebouw heeft 8 verdiepingen en is denk ik wat kleiner dan het UMCG. Het ziekenhuis is echter volledig gericht op veteranen een groot deel van de zorg die ze leveren is geestelijke gezondheidszorg. Twee details die wat dit betreft wel wat bijzonder zijn, zijn dat het gebouw naar mijn mening erg deprimerend is en dat als het voetgangersstoplicht op groen gaat het ding een lawaai maakt dat nog meer op een mitrailleur lijkt dan die van ons.

Maargoed ik was om acht uur opgestaan en was om half 10 denk ik op de VA daar ben ik naar Nicole's kantoor gelopen op de 7e verdieping (ze had me gelukkig uitleg gegeven via de mail), waar Jamie mij verwelkomde. Nicole en Jamie werken beiden voor het onderzoek van Paul. Jamie is vooral aangesteld om het onderzoek in goede banen te leiden omdat Paul in eerste instantie een behandelaar is. Nicole doet veel papierwerk en is veel betrokken bij het afnemen van tests. Het kantoortje van Nicole was echt super klein ik denk half zo groot als de kantoortjes aan de faculteit GMW ze heeft er echter wel 2 bureaus en een tafeltje in staan en heeft er sessies met de patiŽnten o_O. Tegenover Nicole’s kantoor is een groepsruimte waar iedereen van het onderzoeksteam gebruik van maakt. Ik zal denk ik vooral in de groepsruimte en in Nicole’s kantoor bezig gaan. Na even te kletsen had Jamie me meegenomen naar VA voluntary services VAVS omdat ik een vrijwilligers aanstelling krijg. Ik krijg een vrijwilligersaanstelling zodat ik een pasje krijg en een sleutel. Het pasje is zodat ik daar ook daadwerkelijk mag rondlopen en de sleutel zodat ik in de werkruimtes kan komen, beiden wel zo handig dus. Bij voluntary services kwam ik erachter dat er nog een goede reden was voor de vrijwilligersaanstelling namelijk omdat ik dan lunch vouchers krijg. Als ik 4u werk mag ik voor 6 dollar uitgeven in de canteen. Verder kreeg ik bij VAVS een boekwerk die ik weer door moest lezen. Ik ben er ondertussen achter gekomen wie die Roudebush nou is, wat de missie en visie van de VAVS is, en wat te doen bij vuur en nog veel meer van dat soort dingen. Het grootste deel van de dag was ik bezig met het lezen van dat boekwerk maar er zijn ook nog wat interessante dingen gebeurt. Ik heb Paul ontmoet en net als Nicole en Jamie was hij ook heel aardig. Ook hij had een vrij klein kantoortje waar hij ook therapie gaf. Geweldig aan zijn kamer was de hoeveelheid speelgoed die hij daar had… allemaal poppetjes. Hij vertelde dat hij er een aantal had neergezet omdat hij die vroeger gebruikte met therapie bij kinderen en dat het nu groeide door patiŽnten die wat voor hem meenamen. '

Ik had met Paul en Nicole besproken wat ik verder zou gaan doen. Ik zal waarschijnlijk getraind worden in het afnemen van alle tests die zij afnemen en dat zijn er wel 26! Iedereen die dus mee doet aan het onderzoek moet een testbatterij doorlopen van 6uur. Ik zal eerst meekijken en mag dan te zijner tijd ook de testen zelf afnemen bij de patiŽnten, dat is dus wel heel cool. Verder zal ik getraind worden in de Metacogntion Assesment Scale dat is een test waar ze nou ook op de RuG mee bezig zijn om die te vertalen. Ik zal vast heel veellezen over de verschillende tests en kan dan zelf kijken wat ik interessant vind want ik mag de baseline data gebruiken om een stuk te schrijven.

Op een rijtje dus:
Veel lezen
Observeren
Training in testen afnemen
Testen afnemen
data bestuderen
meer lezen
artikel schrijven (Paul gaat er vanuit publiceerbaar met mij als eerste auteur o_O ik hoopmaar dat ik hem niet teleur stel)

Owja ergens tussendoor vertelde Paul dat ze ook nog een feestje zouden organiseren (ik denk voor mij o_O).Dit is natuurlijk wel een hele leuke gelegenheid om de mensen daar wat beter te leren kennen.

Aan het einde van de dag had Crysty mij weer opgehaald en zijn we langs supermarkt geweest (veel te veel keuze). ’s Avonds hebben we getafeltennist en nu lig ik op bed te typen. Morgen ga ik voor het eerste met de bus naar werk op de VA. Crysty zou niet verbaast zijn als ik ergens tijdens de busritjes drugs of prostitutie aangeboden krijg maar ik denk persoonlijk dat dat wel mee valt. Wel gaan er vooral afroamerikanen met de bus maar ach die zijn tot nu toe allemaal erg vriendelijk^^ ik krijg alleen wel t idee dat ze gemiddeld dommer en armer zijn.

Hopelijk heb ik morgen tijd om over afgelopen weekend te vertellen want ook dat was nog een heel avontuur.

Gillian on

Mooi dat je eerste dag zo goed is gegaan! Je lijkt al aardig ingeburgerd! Leuk telezen!