The great Journey

Trip End Dec 21, 2011

Flag of United States  , Indiana
Friday, September 23, 2011

Mijn vliegtuig vertrok vrijdag om 13:25, een prima tijd. Nienke, mijn moeder en ik vertrokken uit Groningen om ongeveer 8 uur en waren dus mooi op tijd op schiphol waardoor ik niet hoefde te stressen. Carla kwam me ook nog op het vliegveld uitzwaaien dus dat was erg leuk! Het eerste poortje door op schiphol was toch wel moeilijk want ik wou deels ook wel heel graag in Nederland blijven, maarja het avonduur stond te wachten.

Als je via Schiphol naar amerika gaat moet je bij de douane door hele moderne metaaldetectiepoortjes gaan. Deze draaien namelijk om je heen om je te scannen en laten dan zien waar mogelijk wat gevonden is. Ik had braaf alles af gedaan maar zoals altijd ging dit ding ook weer zonder reden bij mij af. Nu kon de douane echter wel heel gericht voelen bij mijn heup en schouder of daar wat zat (wat natuurlijk niet het geval was)… Ook de laatste poortjes gingen prima al vonden de stewardessen dat zij voorrang hadden dus moesten we daarop wachten. En dan zit je zomaar in het vliegtuig op weg naar de verenigde staten. Mijn vliegtuig vertrok uiteindelijk denk ik een half uur te laat omdat hij later was aangekomen dan de bedoeling was. Mijn eerste vliegtuig was naar New York en dan moest ik overstappen naar Indianapolis. Het eerste vliegtuig was heel groot en lekker luxe, elke passagier had een eigen beeldschermpje en kon daarop kijken wat hij wou en zelfs spelletjes spelen met medepassagiers. Ik heb uiteindelijk Super 8, X-Men First Class en Suckerpunch gekeken waardoor de vlucht snel voorbij ging. Veel mensen gingen slapen tijdens de vlucht maar dit vond ik toch wat moeilijk om die tijd.

Aangekomen in New York ben ik braaf achter de mensenmassa aangelopen en kwam toen zoals verwacht op de goede plek terecht. JFK airport is denk ik heel groot. Het is echter ook heel oud, het bestaat uit verschillende terminals en er rijdt een metro rond waarmee je op de verschillende terminals komt. Ik had ongeveer 4 uur overstap tijd dus ik kon ook hier rustig aandoen en heb op het vliegveld nog even gelezen. (een aantal foto's zijn van JFK airport)

Het tweede vliegtuig was heel klein en daar zat geen enkele tv in :( Ik stapte om half 2 ’s nachts nl tijd in het tweede vliegtuig, en was op dat punt best toe aan een dutje. Waarschijnlijk kwam het door de spanning maar ik kon geen oog dicht doen.

Crysty (degen waar ik verblijf in indianapolis) had mij verteld hoe ik zou lopen om bij de bagage claim te komen en we hadden daar afgesproken. Haar uitleg klopte perfect dus ik maakte me geen zorgen. Wonderlijk genoeg was het tweede vliegtuig een half uur te vroeg dus kon ik rustig op Crysty wachten. Tegen de tijd dat Crysty kwam was de bagage claim ruimte zo goed als leeg en was het dus makkelijk elkaar te vinden.

Ik had het overleeft en was in Indianapolis! Op dat moment was het half 4 nl tijd dus ik was echt doodop.. Ik vraag me af hoe sociaal ik was naar Crysty. Zij was echt super aardig dus ik denk dat ik ook nog wel wat sociale skills ergens vandaan wist te toveren… Eenmaal bij haar huis aangekomen ben ik zo goed als direct naar bed gegaan^^