The first two days

Trip Start Sep 23, 2011
Trip End Dec 21, 2011

Flag of United States  , Indiana
Saturday, September 24, 2011

Nou het werd wel eens tijd dat ik hier eens wat over schreef, mijn eerste weekend^^.

Nou is het niet meer zo vers in mijn geheugen dus gelukkig scheelt dat weer typen en lezen. Crysty was heel lief het eerst weekend, zaterdag zijn we met de bus naar downtown geweest om het allereerst te bekijken maar vooral ook om een buskaartje te kopen (die ik achteraf niet meer nodig hebt…). We waren maar met de bus gegaan omdat ik dat toch zou gaan doen en het nog wel een avontuur leek. Uiteindelijk viel het toen wel allemaal mee, heb ik leuk wat van indianapolis gezien en heb ik mijn maand kaart gekocht.

Nu we het toch over kopen hebben, handig voor eenieder die het leest. Ruil je euro's niet voor dollars op het vliegveld, dat is veel duurder dan gewoon pinnen in de verenigde staten de koersen bij de wisselkantoortjes op het vliegveld zijn namelijk erg in je nadeel. Bij een pinautomaat (ATM) is het gewoon de koers van die dag + ongeveer 2euro pin kosten. (bij sommige banken moet je nog koersopslag betalen dat is een bepaald percentage over het bedrag dat je hebt gepint en kan oplopen tot 3%. Gelukkig hoeft dat bij de ASN niet.) Bij een supermarkt extra pinnen na boodschappen doen bespaart je ook nog de 2euro pinkosten.

In Indianapolis hebben we onder andere ook nog "het kanaal" gezien. Erg bizar een kanaal met water waaraan de stad kleurstof toevoegt, echt superblauw.

Zondag had Crysty een bonfire georganiseert en had ze vrienden uitgenodigt. Dit was erg gezellig en ze waren allemaal erg vriendelijk. Met de vrienden van Crysty gehad over de verschillen tussen de VS en Nederland en ze waren allemaal jalours op ons sociaal stelsel^^ Dat van hun is daarentegen ook echt knudde.

Ik had het een aantal mensen wel verteld voor ik weg ging maar mijn reis naar amerika leek mij een goed moment om maar eens van mijn tomaten afkeer af te komen. Ik had echter niet verwacht dat mijn vuurproef gelijk zo snel en extreem zou zijn. Zondag had Crysty namelijk Chillie gemaakt, en wat is er nou tomatiger dan dat… Ik heb het braaf gegeten en weet je wat ik leef nog trok geen vieze gezichten maar moet nog steeds zeggen dat ik tomaat niet echt lekker vind. Ik weet nu echter wel dat ik het kan eten, waar sommige mensen vast en zeker heel blij mee zullen zijn.

Nou dat was er gebeurd in mijn eerste weekend XD

Jason Renard on

Hehe kunnen we eindelijk tomatensaus bij de pasta eten! Veel plezier nog met je ontdekkingstocht van de USA en succes met het onderzoek.

Anton on

Ik zie dat je het weer dik voor elkaar hebt. Je bent goed op je plek daar. Als je het ook nog allemaal leuk vind is het helemaal. Ok''e.

Als je terug bent maak ik pasta voor je met tomaten(saus).

Gillian on

dapper hoor! (de tomaten) liefs

Luuk on

haha, dat stukje over tomaten!