When will we learn?

Trip End Dec 20, 2012

Flag of Peru  , Arequipa,
Saturday, June 23, 2012

18.-19. juni:
Vi ankom til Arequipa om eftermiddagen, men var for nærige og trætte til at lave det helt store. Vi tog en tur i katedralen (as usual - bare rolig, katolicismen har ikke fået fat i os endnu), hvor to franske mænd blev ved med at stirre maje underligt på os (og så i Guds hus!!). Det viste sig, at vi havde boet på hostel med dem i Cuzco, så vi snakkede lidt og aftalte at mødes til en drink senere. På fransk betyder "en drink" åbenbart en halv times samtale på katedraltrappen og øl på deres hotelværelse (det var helt uskyldigt... Seriously!). Vi fik snakket om vores fælles kærlighed til danske skuespillere og Paris, og vi sluttede aftenen af med at gå i stik modsatte retning af vores hostel, så de franske fyre liige var nødt til at råbe lidt efter os og guide os den rigtige vej - det var fedt.

Næste dag brugte vi formiddagen i Santa Catalina Klostret, som var et rigtig partykloster back in the days med sorte slaver (their words, not ours), fest og farver. Godt at paven fik sat en stopper for det pjat, tænker man så lige. Da vi igen var for nærige til en guidet tour, tog vi den på egen hånd, hvilket var dagens bedste beslutning, da det gav langt mere frihed til at være crimeridere kloster-style (se billederne).
Om eftermiddagen tog vi på kæmpe madmarked ( men blev dog ikke fristet af dyretestiklerne ved slagterskrænken, eller lugten af lort for den sags skyld), og prøvede at få Skype til at fungere. Senere tog vi de vilde spenderbukser på, og måtte lægge hele 25 kr. for en klipning. Nu var vi klar til et tre-dages-trek.

20.-22. juni:
Vi stod op kl 02.40 (&€&!/@-!!) og blev hentet af bus, så vi endelig kunne få lov at trekke lidt mere (....). Da vi havde valgt tre-dages-turen følte vi os lidt seje, men det viste sig (heldigvis) at vores tur var langt mere afslappende end to-dages-turen. Vi startede ved Condor Cross, hvor vi spottede turens første condorer (eller hedder det kondorer på dansk?), og skulle derefter gå ned, ned, ned de næste 4 timer. Som de erfarne trekkere vi nu engang er, skulle man jo tro det var piece of cake, men det viste sig ret tydeligt, at vi denne gang ikke ville løbe af med den prikkede bjergtrøje - måske fordi vi ikke havde nogen Spanish Machine til at drive os fremad. Vi ankom ved vores primitive hostel ved middagstid, hvilket betød at vi havde hele eftermiddagen fri til narrestreger (ok, vi tog en lur). Om aftenen så vi en spansksynkroniseret udgave af A Cinderella Story, og syntes begge to, at det var lidt pinligt så meget vi forstod af filmen til trods for sproget.

Luksus-trekkerlivet fortsatte næste morgen med pandekager til morgenmad og stadig kun 3-4 timers trekking. Det var bestemt ikke nemt, dog mere udholdeligt end inca trail. Vi stoppede ved et lille, lokalt "museum", hvor vi smagte den lokale drik, chicha, som mest at alt smagte af flydende snobrødsdej - og nej, vi spurgte ikke om opskriften.
Vi ankom meget svedende og trætte til vores hostel, der havde det eneste vi virkelig havde brug for - en swimmingpool!!!!! Vi badede og slikkede sol indtil frokosten stod på bordet, og brugte resten af dagen i hængekøjerne med hver vores bog, og på at lære de tre andre fra vores gruppe vores yndlingsspil, Tomat, fisk og 500!

Sidste dag startede vi med at trekke kl 05.00 uden morgenmad - det fortjente ikke ligefrem en high-five. Værre blev det bare, da dagens trek bestod af tre timers hård vandring OPAD. Jeg (Sara) var mildest talt ved at dø, og måtte flere gange hvæse en bøn om pause efter Sofie, der var pisse sej og bare vandrede deropad (forhåbentlig med lidt åndedrætsbesvær). Det eneste der holdt mig oprejst var musikken fra min iPod, der skabte en lille afveksling i min tankerække omhandlende mine meget korte hobbitben og de meget høje klippetrin. Sejrsfølelsen, da vi ENDELIG nåede toppen, var mindst lige omfattende som min mangel på ilt, så det var to glade piger der nød morgenmad i den nærliggende landsby med resten af vores hold, Bon Iver (fransk pige der havde SÅ tynde ben, at det mindede os om sangen Skinny Love af Bon Iver), Menneskehviskeren (den franske piges kæreste, der snakkede så lavt og havde så dyb en latter, at man ikke kunne gøre andet at smile og nikke til ham) og Glade Jul (en brasiliansk pige, der bare hele tiden var meget positiv, smilende og fnisende).
Vi brugte eftermiddagen i de nærliggende hot springs, som egentlig bare var varme swimming pools, og det var den perfekte måde at afslutte et trek på (især taget i betragtning af at vi ikke havde været i bad i flere dage).
Tilbage i Arequipa satte vi rekord ved at gå i seng uden aftensmad kl. 19.30.

Emilie on

Haha jeres crimerider billeder er sjovere end Barney og Robins!

Nanna on

Jeg små grinede også lidt for mig selv, da jeg så billederne fra klosteret. By the way de lokale sweatere I har købt er vildt fede.

Gurde on

Der er et high-5 med smæk i for jeres overvejelser omkring budgettering af guidet tour or not, kriminelle indstilling i de katolske kirker og sidst men ikke mindst jeres (naive/ukritiske) kærlighed for de små (loppe ramte) dyr på jeres vej! #HIGH_FIVE!
Digger også jeres flair for at komme op med verdensklasse kælenavne til de andre gruppemedlemmer (L)
Fortsat god tur backpackers!