Goodbye Lima (for now)

Trip End Dec 20, 2012

, Lima,
Thursday, June 14, 2012

5. juni: Museums-/tomatdag:
Efter gårsdagens fadæse vedr. museets lukketider, blev det nu endelig tid til at besøge Limas kunstmuseum, MALI. Vi så tre rigtig flotte udstillinger, hvorefter vi fortsatte i kunstens spor (som de kunsttosser vi nu engang er) med en flot udendørs fotoudstilling af forskellige steder i Lima. Før, under og efter alle disse kunstneriske indslag blev det til et par slaw (eller 30) Tomat (kortspil, red.). Der nævnes ingen navne, men hende der ikke har haft fødselsdag på rejsen endnu endte med det klart største overskud i Tomat-banken.
Det blev til endnu et par besøg ved tre af Limas flotteste kirker, men nu er vi vist også ved at have set de fleste her i byen.

6. juni: Lidt mere museum, meget mere bus:
Vi besøgte det fantastisk spændende Museo Larco, der kort fortalt bestod af en masse forskellige udstillinger af keramik og smykker fra syv forskellige peruvianske tidsaldre (Mor Hughey ville have elsket det!). Der hørte også et lille "erotisk galleri" med til museet, hvor det egentlig bare var keramikfigurer af seksuelle hændelser der blev udstillet. På vej hjem fra hotellet "kom vi til" at tage med en ucertificeret taxa, så vi var en smule nervøse over, hvor vi mon ville ende henne, men da vi nåede frem til hostlet i live, gratulerede vi blot os selv med, at vi havde fået presset taxaxhaufføren fire soles (ca. 9 kr) ned i pris.å

Resten af dagen tilbragte vi i en luksusbus mod Cuzco. Vi havde store, brede sæder, masser af benplads, og to måltider inkluderet i prisen, så vi følte os som konger. Bedre blev det kun, da de valgte at vise spansksynkroniserede film 21 timer i træk!