Vi er i live, thank you very much!

Trip Start May 31, 2012
Trip End Dec 20, 2012

Flag of Peru  ,
Friday, June 1, 2012

31. maj:
Dagen vi havde glædet os til i FOREVER oprandt endelig, men der var nu alligevel ikke meget jubel og 'wuhu' gemt i os denne dag. Vi startede ud med en ordentlig tudetur på Herning Banegård, for lige pludselig virkede 6 måneder og 3 ugers rejse som MEGET lang tid at være væk fra mor, far, søstre og venner. Ombord på toget var vi mildt sagt quite lost, vi anede simpelthen ikke hvad vi skulle gøre af os selv, og bare det at finde vores pladser virkede fuldstændig uoverskueligt, så et grineflip overtog tjansen fra tudeturen. Vi må have set meget mærkelige ud - to tyveårige piger med rygsække de knap kunne bære, med tårerne trillende ned af kinderne, bukket sammen af mavekramper.
Nå, men efter den lille episode gik resten af turen mod Sjøvenhaunstrup ganske godt (pånær lige en lille misforståelse, hvor vi troede vi var på vej mod Sverige).
I Københavns Lufthavn blev vi mødt af Nanna og Sigurd, og det var nu meget rart med lidt hjælp fra et par erfarne globetrotter - bare lige for at komme i gang.
Vi skulle mellemlande både i London og Madrid på vores vej mod Perus hovedstad, men alle flyturene gik godt - pånær lige en lille forsinkelse i Madrid. Ventetiderne gik med lidt spil og klappen-på-skulderen over, at vi faktisk havde formået at finde rundt i tre lufthavne uden at misse et eneste fly - high five!

1. juni:
I Limas lufthavn blev vi hentet af en chauffør som en del af vores ankomstspakke, og vores første tanke da vi havde sat os ind i bilen var: godt det ikke er os der skal sidde bag rattet!! Folk kører mildest talt som sindssyge, og man skal regne med at streger på vejene og lyskryds er vejledende, og absolut ikke noget der overholdes af alle. De peruvianske bilisters yndlings beskæftigelse er at holde båthornet i bund; det er som om de bare dytter af frygt for, at der ellers opstår en uvant stilhed - det har i hvert fald ikke en reel, positiv virkning på trafikken.
Nå, efter en meget oplevelsesrig køretur ankom vi til vores hotel i den skønne bydel Miraflores. Her blev vi virkelig ramt af okay-hvad-gør-vi-så-lige-nu-følelsen, så vi startede mildt ud med en lille lur og noget cable tv (win!). Efter et par timers liggen-på-langs tog vi os endelig sammen til set komme ud og kigge på byen, så vi spændte løbeskoene og rygsækken og begav os ud i det ukendte. Vi fandt hurtigt ud af, at vi faktisk er pisse seje til at finde rundt (ha! Hvem ville have troet det?), så vi fik kigget lidt på gadebilledet, en smuk kirke og nød derefter vores frokost i sen park med udsyn til en død kat - velbekomme! Herefter var det hjem på hotelværelse til lidt mere liggen-på-langs, for vi er vist blevet ramt af det der jetlag. Om aftenen gik vi ud for at spise, men Sof måtte lige hilse på Ulrik et par gange på vejen, da hun var blevet lidt skidtmads, så efter lidt dårlig mad, skyndte vi os hjem igen, så vi lige kunne nå at få 12 timers søvn.

Vi skal nok lige vende tilbage med flere beretninger snarest muligt, men nu vil vi have morgenmad og fejre Sofies fødselsdag!

Dorthe on

Tak for jeres første rejsebrev. Fortsat endelig.......lyder til at I er kommet godt frem og i fuld gang med at opleve. Tillykke med dagen i dag, Sofie. Kh Dorthe

Amanda on

Hey Sof og Sara :-D <3 Dejligt at høre lidt fra jer :-D <3 Vi kunne godt høre at i grinede lidt inde i toget, og det lignede lidt i ikke kunne finde jeres pladser :-D :-D <3 <3 Det lyder til i har det godt :-D :-D <3 <3 Det lyder meget godt at i ikke kørt, hvis i havde kørt, så kunne det jo være i ikke have skrevet det opslag :-( :-( <3 <3 Mange gange tillykke med de 21 år Sof :-D <3