Costa Rica

Trip Start Sep 23, 2008

Flag of Costa Rica  ,
Wednesday, December 24, 2008

Once again, been a long time since I last updated. But, it turns out that Costa Rica has even worse internet than the rest of Central America. So, I've been in Costa Rica for the past three weeks, two of which I spent with my mom. It's been fun, if expensive. Here's a picture of my mom on one of the hanging bridges at the Arenal Observatory Lodge at the Arenal Volcano.
Otra vez, ha pasado mucho tiempo desde que pongo página. Pero resulta que Costa Rica tiene el internet aún peor que los demás países de Centroamérica. Pues llevo tres semanas en Costa Rica y pasé dos de ellas con mi madre. Ha sido divertido pero caro. Aquí está una foto de mi madre en uno de los puentes suspendidos del Arenal Observatory Lodge al base del Volcán Arenal.

Typical of Costa Rica are these racoons, cute and fuzzy, not like racoons at home. Una cosa típica de Costa Rica son estos mapaches, monos y muy rizados, no son como los mapaches de Estados Unidos.

Cool flower. Flor guay/chivo/de a huevo/tuanis/etc.

The best thing I saw in Costa Rica was this wild animal that walked right next to me, an oncilla. It's longer than a house cat and looks like a baby leopard. Beautiful. It's eyes are almost gold. La mejor cosa que vi en Costa Rica fue este animal salvaje que andaba justo a mi lado, una oncilla. Es más largo que un gato doméstico y parece leopardo pequeño.

Apparently, the art of towel origami is very popular in Costa Rican hotels. Aparentamente el arte de origami de toallas es muy popular en los hoteles de Costa Rica.

Drunk mommy. Mami borracha.

Nathalie went surfing for the first time and fell. This is one of the best bruises I've ever seen. Nathalie surfeó por la primera vez y se cayó. Esto es uno de los mejores moretones que jamás he visto.

Manuel Antonio National Park

This is one of the most inredible natural reserves one can ever see. It's full of pristine beaches and amazing wildlife. Here is some of the wildlife that can be found.
Esta es una de las reservas naturales más increíbles que se puede ver jamás. Está llena de playas inmaculadas y fauna inreíble.

White face monkey/Mono cara blanca

Sloth/Perezoso

Toucan/Tucán

Lizard/Lagarto

Playa Gemelas - the most spectacular beach I have ever seen. It's the Pacific Ocean, but it looks like the Caribbean. La playa más espectacular que jamás veo. Es el mar Pacífico pero parece el Caribe.

My friends and I on the perfect beach. Mis amigos y yo en la playa perfecta.

In San José, my friends and I celebrate the second night of Hanukah. En San José, mis amigos y yo celebramos la segunda noche de Hanukah.

In two days, I head back up north to Honduras. But before I leave, I must as usual leave a little slang behind. Here's some Costa Rica slang. En dos días, voy de vuelta hacía el norte a Honduras. Pero antes de que me vaya, debo, como de costumbre, dejar un poco de jerga atrás. Aquí está la jerga de Costa Rica.