On and on and on

Trip End Jan 31, 2012

Vinarska

Flag of Czech Republic  , Moravia,
Sunday, December 18, 2011

Ik kwam net zingend binnen! Jawel, het is na 11en en ik deed het! Want! Mijn kamergenoot is vertrokken! Tralalalalala! Het grote voordeel van haar was dat zij hier een jaar zou studeren en in januari haar huur zou doorbetalen terwijl ze terug in Amerika zou zijn. En dat is gebeurd!

Maar, er is niks spannends gebeurd in de tussentijd. Dacht je een sappig verhaal te horen - okee dat kan ik nog wel vertellen - maar ik ben nu echt maar gewoon een student en toevallig in een andere stad dan normaal. Of ik nu in Poema ben of in 7Nebe, het maakt niks meer uit.

Maar, ik heb wel weer zin in een avondje Poema. Of vooral Tivoli, dat mis ik! Ook al is hier een similaire tent, de Erasmus people gaan er niet heen. Liever kiezen ze voor veilige top 40 danstenten en ja, dan ga je mee.

Of je kiest één van de vele bruine kroegen die Brno telt. In elke straat kun je wel terecht voor een mooi of een speciaal of een uniek biertje. Want er zijn ook enkele kroegen waarin eigen bier wordt gebrouwen.

Deze week was druk en de komende weken weer terug zullen nog veel drukker zijn. Met al die leuke dingen kwam ik alleen maar toe aan procrastineren en zelfs op Erasmus kun je daar niet altijd meer mee aankomen. Werk aan de winkel! De twee presentaties zijn achter de rug maar dinsdag heb ik nog een tentamen. In januari, let wel uiterlijke deadline, moet ik 3 papers afhebben en heb ik nog twee examens te gaan, dus dat wordt wat. Maar aangezien ik toch mijn kamer voor mij alleen heb... hmm... of toch maar naar de bieb. Had ik al verteld dat de bieben hier muf zijn? Ze zijn muf, namelijk. En dat werkt niet zo lekker. Maar zoals een bieb een bieb is, lijkt het alsof je er beter je best moet doen dan thuis.

Deze maandag komt mijn zusje langs en dan gaan we vrijdag naar Nederland terug om Kerst te vieren. Dat is toch zoiets dat je niet kan missen. Of niet wil missen. Zonder familie is Kerst toch best kaal. Maar voor Oud en Nieuw ben ik weer terug. Dan gaan we naar kasteel Spilberg om het gereserveerde vuurwerk te bekijken. Daar doen ze hier nog aan buiten eigengekochte rotjes. Ben benieuwd!

En dan midden januari ga ik terug zijn in Nederland. Echt terug, in Utrecht, weer fietsen over de grachten en ontbijten op de IBB. Elke dag naar de Uithof en uitgaan met m'n lieve meiden. Borrelen op de boot en boerenkool bij papa, als mama die niet maakt.

Zo zijn we bijna aan het einde.

Waar gaat het volgende keer heen?