Me gusta, me gusta, me gusta (mucho!)

Trip Start Sep 10, 2011
Trip End Dec 11, 2011

Flag of Nicaragua  ,
Thursday, September 15, 2011

Wie er ooit heeft beweerd dat Spaans een makkelijke taal is, moet niet al te dichtbij me komen. Sjongejongejonge ik vind het in de 1e week al moeilijk. Ik dacht met een half jaar spaans wel wat te weten, maar het lijkt wel of m'n hersenen ook vakantie hebben en door de hitte opgezwollen zijn. M’n hoofd zit barstensvol, maar waarmee?? In ieder geval geen spaanse woorden en al helemaal geen zinnen. Elke dag komen dezelfde woorden voorbij en elke keer weer denk ik:,, H??" en zeg ik:,, Qu??” zal er wel iets blijven hangen….ik ben zeer benieuwd wat…

Op 15 september is het hier onafhankelijkheidsdag en het feest begint dan op 14 september. Oh wat wel grappig is; op 13 september werd op tv aangekondigd dat de feestdagen dit jaar niet 2 dagen zouden duren, maar 3 dagen. Ze plakken de vrijdag er gewoon bij aan. Dat betekent ook dat de publieke sector op z’n gat ligt. Tja, dat kan allemaal gewoon… Anyway op 14 september werd de spaanse les gewijzigd; we gingen met z’n allen kijken naar de parade. Alle scholen uit Granada lopen daarin mee met een stuk of 40 studenten met muziekkorpsen en majorettetoestanden. Nadat de parade voorbij was, gingen de muziekkorspen en majorettes op een andere plek een show geven (per school). Wow indrukwekkend. De majorettes maken hier hele andere bewegingen dan bij ons in de bloemencorso’s. Natuurlijk was het bloody hot en na zo’n 2,5 uur in de zon te hebben gestaan, zijn m’n schouders lekker verbrand. Ik liep vandaag op m’n slippers door de stad terwijl de zweetdruppels van m’n rug gleden, ondertussen te zuchten dat het zo heet was, maar toen besefte ik ineens wat voor zomer we achter de rug hebben in NL….dan maar genieten van verbrande schouders… Hopelijk hebben jullie nog een mooie nazomer.

Verder doe ik hier nog niet zoveel. Ik heb nog gezwommen in het heerlijke, paradijselijke zwembad van Hotel Granada (echt supergenieten) en ga dit weekend waarschijnlijk naar lago de Apoyo met 2 medestudenten (waarvan ik de namen al niet meer weet) een amerikaanse en een engelsman. Misschien gaan er nog meer mensen mee, maar dat zie ik dan wel weer. Kristel en Sanne gaan morgen een canopytour doen bij de Mombacho vulkaan, maar die laat ik even aan me voorbijgaan….vond mezelf 3 jaar geleden met de canopy in Costa Rica al een enorme held….stoerder dan dat word ik niet.

Peepz, adios! tot snel!

lonneke on

Hi Sal,
Klinkt allemaal supergoed bij jou! Nieuwe, leuke spannende dingen én idd ook nog een verlate zomer als toetje haha. Nou, ga echt mijn best doen je blog vaak te lezen én om je berichtjes te sturen hihi. Hier gaat alles goed. Komend weekend trouwens weer een seminar van Mahatma (moesten een visionbord annex collage maken en meenemen). Dus heb het vanmiddag in elkaar geknutseld. Knippen, plakken, scheuren....heeft toch wel iets meditatief hoor haha. Maar ben benieuwd hoe het gaat worden het weekend. vanmiddag weer client gehad en morgenmiddag ook weer. Mooi mooi; begint echt te lopen zo. Dus ben helemaal blij. Nou ga vandaag eens vroeg naar bed, want ben beetje moe.

Nou meissie; enjoy!
Liefs,
Lon

Diantha on

Hoi Sal, apa kabar?
Fijn om te horen dat het je daar zo goed bevalt.
En niet over de warmte klagen, hier hebben we geen zomer gehad.
Genieten.
Toevallig hebben wij hier nu een paar mooie dagen gehad.
Waar blijven de foto's op je blog?
Ik blijf je volgen meid, veel plezier.
Salemat jalan.
Dikke knuffel.

ommAmmar on

hooooi leuk om je hier te kunnen volgen.
die majorette toestand is dan net zo als wij in films zien?
lijkt me echt mooi om dat in het echt te zien.
hoe gaat het verder?
komen de bonen al uit je neus? en waar blijven die foto`s?????
fijne tijd verder . liefs ya sista!

thamarak
thamarak on

Hai Sal,
Volgens mij heb je nu al de tijd van je leven. Heel goed.
Ik heb mijn tas zowaar dicht gekregen. De auto is bijna vol. Ik ga in de auto een beetje Italiaans proberen te leren. Mijn hersenen zijn ook behoorlijk verweekt/verzopen in al die jaren.
Hasta la proxima!
Tham

Janine on

Ha die Sal,

Die zwelling in je hoofd zal toch wel een x voorbij gaan?! :-) Let maar op, over 2 maanden praat jij niets anders meer dan Spaans en weet je geen NL woorden meer, haha
Klinkt very nice waar je bent, jaloers hoor. Geniet maar fijn.

Liefs Janine

Tineke on

Hoi Salomé, Goed begin: voorspoedige reis, hartelijke ontvangst in je gastgezin, maatjes met wie je op stap gaat, lekker weertje. Ik zou zeggen, vooral zo doorgaan en veel genieten. Ik vind het leuk je avonturen te volgen. Hartelijke groet, 10-uku

salomelou
salomelou on

Hi y'all,

Het wordt steeds lastiger om te schakelen naar het Nederlands. Ik praat hier voor engels en doe keihard m'n best om spaans te praten, maar dat wil nog niet echt.
@Lon, wow, goed bezig chica! Hoe was het bij Mahatma?
@tineke, je gelukspoppetje gaat overal mee naartoe (ik heb m aan m'n mobiel vastgemaakt. En tot nu toe werkt het! thnx!
@tham, knap hoor dat je tas nog dicht kon. Lastig he om voor zo'n lange tijd bagage bij elkaar te rapen? En jij moest voor nog veel meer mensen denken...
@janine, tot nu toe is het nog steeds een geprakte massa in m'n hoofd. Denk dat het over 2 weken minder gaat worden, want dan praat ik waarschijnlijk alleen nog maar nederlands en spaans, dat zal een hoop schelen...

Janine on

Hey Sal,

Hoe is het daar? Geniet je nog steeds mucho? Wat heb je de laatste week zoal uitgespookt? Kom maar weer op met een blog! :-)

X