Matka jatkuu

Trip End Oct 30, 2006

Flag of Spain and Canary Islands  ,
Friday, June 30, 2006

Eli toivottavasti ette ajattele etta olisin laiska tai hukkunut matkan varrella. Olen vain ollut tosi kiireinen ja matkustanut viime aikoina aikamoisia matkoja ilman internet yhteyksia. Eli Lanzarotelta lahdimme Portugaliin. Matka kesti noin 5 paivaa ja purjehdimme koko matkan. Oli ihan hauskaa mutta tosi rankkaa ja paljon mahtui mutkia matkaan kuten tulipalo ja kaksi purjetta hajosi ja tietokone ja tutka kaatui kerralla, mutta hengissa ollaan viela. Taluulta riitti, joten koko matka meni purjeilla ja sisalla veneessa liikkuminen hankalaa kun vene on koko ajan 45 asteen kulmassa ja mustelmia tuli kiitettavasti. Meita on veneessa kolme ja matkustaessa pidetaan vahtia ja ohjataan venetta 3 tunnin vuoroissa niin etta 3 tuntia ohjaamossa ja 6 tuntia lepoa. Eli unet jaa aina muutamaan tuntiin kerralla. Rankkaa, mutta viela jaksaa naurattaa.

Portugalissa ehdimme viettaa kaksi yota, mutta omistaja olikin muuttanut mielensa ja halusikin meidat Menorcalle, joten heti taas matkaan. Talla kertaa matkustimme moottorilla, mutta liikenne oli aika hektista ja minahan kokeneena merimatkaajana vaistelin siella vuoren kokoisia rahtilaivoja. Valilla oisin kun katselin tutkaa, jossa nakyi 11 muuta laivaa kuvittelin pelaavani pacmania ;) no ei vaineen aika hurjalta se valilla tuntui ja pelotti ja onnistuin suututtamaan yhden laivan kapteenin. Muttamutta paasimme yhtena kappaleena perille. Nyt oltu Menorcalla viikko ja huomenna lahdetaan Mallorcalle Palmaan viikoksi korjaamaan vevnetta, mutta minun olisi tarkoituksena lentaa Palmasta maanantai aamuna Berliiniin Olia tapaamaan kolmeksi paivaksi. Viela ei ole lentoja, mutta toivottavasti se jarjestyy. Eli tosiaan elama on aika hektista talla hetkella, mutta kovasti yritan kirjoittaa aina kun ehdin ja on mahdollista, mutta internet yhteyksiakin tuntuu olevan hankala loytaa monista paikoista.