Kuulumisia

Trip End ??? 05, 2007

Flag of Saint Lucia  ,
Tuesday, January 23, 2007

Hei vaan pitkasta aikaa,

Paljon ehtinyt tapahtua, joten en tieda mista aloittaa..
Selvisin Karibialle ehjin nahoin vaikkakin se oli aika ajoin hieman kyseenalaista, piti ostaa lentolippu takaisin floridaan, siirtyessani tiskilta 20 metrin paassa sijaitsevaan matkalaukkujen lapivalaisuun havitin boarding passini ja juuri ostamani lentolipun ja eikun juosten takaisin tiskille ja tassa vaiheessa kello on 20 minuutti vaille kuusi ja lentokone lahti kuudelta. Sain uudet liput ja sitten jonoon turvatarkastukseen, missa minut tietysti valittiin sokkona erikoistarkastukseen (taidan nayttaa vaaralliselta terroristilta..?) Ja tietysti oli viela krapula ja olin nukkunut 2 tuntia edellisena yona, joten ei paljon naurattanut.

Saavuin kuitenkin turvallisesti St. Luciaan ja aloitin tyot. Tehtiin 10 paivan charter, joka oli tosi rankkaa tyota, mutta vieraat oli tosi mukavia ja rentoja. Amerikkalainen hippiperhe. Ne vei meidat kahdesti ulos syomaan ja uutena vuotena meilla oli reggeabandi veneessa ja biletettiin vieraitten kanssa ja pohdittiin etta asiat voisi olla huonomminkin: superjahdilla karibialla, huva bandi, ilmaista shampanjaa ja sinulle maksetaan tasta...

Kaikki sujui hyvin ja tulin ernomaisesti toimeen kaikkien paitsi kapteenin kanssa. Ei niin etta en olisi tullut toimeen, mutta meilla ei ollut minkaanlaista kommunikointia valillamme. No kuitenkin kapteeni teki virheen (montakin) ja meilla oli lopulta yksi tyontekija liikaa ja mina sain lahtea. Ei siina mitaan, olin onnekas ja loysin nopeasti toisen tyon ja paremman veneen, joten vaikuttaa silta etta mina olin se onnekas tilanteessa. Minun erottamiseni johti siihen etta kaksi muuta kavelee pois veneesta piakkoin luultavasti huomenna. Ja kukaan ei ole kovin tyytyvainen joten odotettavissa on etta kaikki hyppaavat pois ennen pitkaa ja kapteeni on hieman pulassa.

Mutta minun aikani mirabellalla oli hauskaa ja palkitsevaa, opin paljon, sain hyvan tipin, nain  paljon paikkoja. Seilattiin mm. Grenadiinit, Mustique, Antigua. Ja upeita maisemia ja hyvia pina coladia!