Transportetappe til alpeland!

Trip Start Jun 19, 2010
Trip End Jul 15, 2010

Flag of Germany  , Bavaria,
Wednesday, June 23, 2010

Da var vi på plass i Berchtesgaden helt sørøst i Tyskland. Vi ankom i ettermiddag etter å ha lagt avgårde fra Bamberg i ni-tiden. Vi så i utgangspunktet for oss en forholdsvis kort tur på motorveien (3-4 timer), men endte i stedet opp på en østlig rute på grunn av store forsinkelser på motorveien inn mot Munchen. Dermed ble det fort et par timer ekstra, og dermed en noe slitsom tur. Turen tok oss faktisk innom Østerrike også, for så å svinge inn mellom fjellene og til Berchtesgaden. Når vi likevel havnet utenfor Autobahn, så har det jo også sine positive sider ved at vi da får se mer av landet vi faktisk kjører gjennom. Selve byen her virker pen og rolig, men vi har kun vært en tur ute og hatt oss middag. Vi satser på at været er med oss i morgen, og har da tenkt oss opp på Ørneredet. Selve Ørneredet ligger på fjellet Kehlstein på 1800 meters høyde, og byr på en fantastisk utsikt. Dypere bakgrunnsinfo kommer i morgen.
Ellers er vi litt i tvil hvor langt vi skal kjøre i morgen, og lurer faktisk på å reise helt ned til Kroatia. Vi har booket hotell fra fredag, men da er det nasjonaldag i Kroatia, og Jarle lurer litt på om det vil være kaotiske tilstander i en by som i utgangspunktet er beryktet for ekstremt lite parkeringsplasser :) Vi sover på saken, og kan liksågodt havne et sted i Slovenia på veien ned.. Da er det andre omgang av Tyskland på den 12 tommer store skjermen her, så da er det over og ut for i dag. Auf Wiedersehen!

Torleiv on

Ser ut så dåkke har d jilt, eg vente spent på bilder frå ørneredet!