Fredag, vår fjärde dag

Trip Start Jun 27, 2013
Trip End Jul 18, 2013

Flag of United States  , Hawaii
Saturday, July 6, 2013

Hettan här är enorm! Det är ungefär 34,5 grad plus sol på det, den solvarma vinden som slår emot en är varm, ingen svalka här inte. Det är som att gå in i en het vägg och till en början får den mig att kippa efter andan, sedan vänjer sig kroppen och jag klarar av att gå ner till poolen. Vi hänger just nu vid poolen. Vår semester har ändrat inriktning. Från att ha varit ute och tittat på allt som är värt att se på solar och badar vi nu mest hela tiden. Jag försöker få lite färg på kroppen utan att bränna mig. Inte för att det är någon risk för det eftersom det är så varmt att jag inte står ut längre än några minuter på land sedan måste jag ner i vattnet igen. Klimatet är så annorlunda mot hemma
att det inte riktigt går att beskriva.

I går stängde man av en av stränderna efter att en haj kommit för nära strandremsan. Det blev stor uppståndelse när en man körde av vägen och nationaldagsfirandet var tydligen en succé. De firar det genom att åka ner till stranden eller vara ute i sina stora båtar. Man äter och dricker gott med nära och kära för att sedan klockan åtta titta på fyrverkerierna. I dag har vi varit på eldshowen, som
var så bra. Först såg vi på en vacker kärleksdans av en flicka och sedan fick vi lära oss lite mer om kulturen här och hur man öppnar kokosnötter. De visade också hur man får eld på det gamla goa sättet. Därefter blev det en elddans som var mycket spektakulär.

Vi har köpt en GoPro som vi tänkte pröva vid snorklingen i morgon, så uppdatering om det kommer.