Andra dagen är en vilodag

Trip Start Jun 27, 2013
Trip End Jul 18, 2013

Flag of United States  , Hawaii
Thursday, July 4, 2013

Egentligen har jag inte så mycket att skriva om i dag. Det blev ingen kajaktur, vi tar det i morgon i stället. Dagen har varit lugn, fast det är klart när klockan var tre på morgonen vaknade jag och  kunde inte somna om så nu onsdagkväll klockan 21.19 försöker jag hålla mig uppe så länge som möjligt. Allt för att komma i fas, men det är svårt!

Men om jag skulle ta och börja från början. Frukostbuffén var oerhört bra, för att vara en  amerikansk. Jag kunde till och med få i mig en ordentlig måltid utan att ta mina lakastabletter. :)  Klockan nio begav vi oss ut på en rundtur med bilen, vi körde kustvägen runt hela ön. Vi gjorde många stopp, bland annat vid en strand där jag bestämde mig för att bada. Egentligen var det rödflagg men jag tänkte att det skulle vara riksfritt av två skäl, för det första var alla andra i och för det andra skulle det funka om jag höll mig nära stranden. Vågorna var starka och om man var på fel ställe tumlade man runt inne i vågen. De var så pass mycket underströmmar att jag höll på att förlora bikinitrosorna vid flera tillfällen. Här gäller det att man håller hårt i det som är sitt. Vi har också vandrat till ett vattenfall, man kunde få bada där om man hade flytväst på sig. Till en början var jag sugen men sedan... nej, var fanns utmaningen i att bada i en lugn lagun?
Åh just det vi åt på Giovannni´s Shrimp Truck också. Vi tog deras specialitet och det var verkligen supergott. Det är inte ovanligt att det står bussar längs med vägarna som tillagar sin specialitet. Vi hade tur för det fanns gott om sittplats under tak och man kunde tvätta händerna.

Underhållningen nu på kvällen var lite lam, vi åt buffé, (salladen var riktigt god) man spelade musik och berättade lite om just hawaiisk musik jag (tror man säger så...). Sångaren erbjöd att han kunde lära ut deras dans men då ingen annan nappade hoppade även jag över det. (Jag håller på att krevera så trött är jag. Jörgen sover redan.)

Jag har tvättat i dag. Förbannade tvättomater som är krångliga. Jag var tvungen att gå och be om hjälp innan jag fick igång den. Hemligheten är att man ska lägga i två mynt i varje skåra. I
torktumlaren är det ett mynt. Medan tvätten tvättades och torktumlades befann jag mig inne i gymmet och körde på stenhårt, man är väl en viking.
Det finns två tyska par här på hotellet, sedan har vi en familj från Australien. Deras ena son är helt vild, inte högljudd utan bara vild. Men de flesta andra kommer från USA, fast det är klart. Vi såg två busslast med unga Japaner nere vid stranden i dag. De fick inte bada utan de ställdes upp för en STOR gruppbild, alla gjorde segertecknet sedan lassades de in i bussen igen. I morgon ska det bli kajak! Dvs vi har inte bokat några men jag har på känn att det kommer att fungera.

svärmor on

tänk att du fått komma till paradiset, vi hoppas ni får det trevligt tillsammans i Eden. Här hemma flyter allt på, jag är mäkta imponerad av hur Jakob sköter sig.
Han ser till att hemmet är skött med vattning och klippning. Kram från Rönnsbol