Äntligen Hawaii

Trip End Jul 18, 2013

Flag of United States  , Hawaii
Wednesday, July 3, 2013

Resdag.
Nu lämnar vi Tokyo och far till Hawaii, närmare bestämt till staden Kaneohe. Vi har åkt 21  timmar bakåt i tiden. Tisdagsmorgonen började med att vi gick upp vid nio för att checka ut  klockan tio för att sedan flyga till Hawaii klockan var 19.25. Vi har med andra ord fått två tisdagar och ny jet lag. Jag har köpt nya matpinnar till Jörgen och mig. Om det är någon mer som vill ha kan jag ta en beställning, vi ska ju faktiskt tillbaka till Japan. Men då vill jag veta om ni vill ha matta eller blanka, vill ni ha en speciell färg, vad får de kosta, hur många osv.
Resan gick suveränt bra. Vi hade luftgropar i stort sätt hela tiden vilket gjorde att det kändes som om man lättade från sätet (i alla fall i början av flygningen) sedan blev det tråkigt nog lite lugnare. Ja jag kan erkänna att jag tyckte det var roligt!

I dag har det varit molnigt med ett fint strilande regn här på Hawaii. Det påminner inte alls om regnet hemma och fast det regnar tycker jag inte att jag blir blöt. Det är 79f = 26 grader med hög luftfuktighet. Vi åkte och handlade lite kläder till Jörgen för att sedan gå på bio. Vi valde World War Z och jag har nog inte varit så ”rädd” på flera år. Jag kan tänka mig att jag måste ha varit en syn när jag redan sitter djupt ner i biofåtöljen och ändå lyckas slänga mig ner bakåt, skrika högt och hålla för ögonen. Jag tyckte INTE om den filmen. Jag visste att det skulle bli otäckt vid flera tillfällen och ändå rycker jag till, skriker, håller för ögonen mm. Vilken fegis jag är. :)

Vi har ätit på Buffalo Wild Wings i dag (love it). De bad att få se id-kort på mig vilket fick mig att skratta till, Kevin i baren flinade men han fick vackert se mitt pass. Vackert och vackert jag ser ut som en Rysk Ho...ra... Ehh måste verkligen byta pass.

Nu har vi kommit fram till vårt hotell och det är det finaste, mysigaste, gulligaste mest pittoreska hotell jag sett i hela mitt liv! De som jobbar och bor här förstår nog inte vilken tur de har. Vi bor på Paradise Bay Resort och vi har fått en liten lägenhet. Vi har gratis WiFi, vi får vara ute med kajaker gratis varje dag mellan klockan 8am till 4pm, vi har pool och badtunna. Dessutom ingår frukost som ska bestå av mycket frukt. Det händer en hel del här, därför har vi anmält oss till två olika Aloha Night live-underhållnings kvällar. Vid båda tillfällena ingår två Mai Tais, mat och allmän underhållning. Bla ska vi få lära oss att sätta eld på ett ananasskal? På torsdag ingår en eldshow och i morgon tror jag vi ska få lära oss att dansa. Det finns självklart fler saker att göra  här på hotellet fast hur vi ska hinna med allt förstår jag inte eftersom vi ska åka omkring i hyrbilen och undersöka ön också. Det här kommer att bli så bra!

Jörgen har åkt för att köpa hem lite vittvin och öl till oss. Vi har ju en liten veranda som vi kan sitta på om kvällarna dvs. om vi inte vill sitta uppe i den underbara lobbyn. I kväll ska vi planera för morgondagen men jag kan nästan garantera att vi kommer att ge oss ut på vattnet och sedan har vi den första underhållningskvällen.

Det är 12 timmars skillnad så när klockan är 17.56 hos oss är den 05.56 hos er i Sverige. NYC är och förblir min stad men vilket land jag har kommit till. Må gott alla. KRAM!