The Big Apple

Trip Start Jun 15, 2010
Trip End Jul 25, 2010

Flag of United States  , New York
Thursday, July 22, 2010

Så är vi tillbaka i NY och den här gången bor vi bra, riktigt bra. Vi är ett stenkast från Times square och har tillgång till allt. Nu behövs inga tåg, tunnelbana, köpa biljetter, vänta och ta taxi för att till sist komma tillbaka till hotellet. Skönt!

Vi kom hit vid tre tiden på eftermiddagen, vi bor på 33:e våningen (det finns 36) och har ett litet, mysigt och RENT rum. Det är svårt att hitta parkeringsplatser här men hotellet kan ta hand om ens bil för en avgift på $55, som hittat eller hur? och då får vi inte använda oss av bilen. Men i morgon ska den lämnas tillbaka.
Vi packade ur och sedan orkade inte Jörgen meddela hotellet om parkeringen så när han äntligen tog itu med det så hade vi självklart fått en p-bot på ca 1200 kronor. KUL... men jag klagar inte. Nu tycker ni kanske att jag skulle ha ordnat med det och det skulle jag ha kunnat göra om jag fått hålla på med bilen över huvudtaget. Inte en meter har jag fått köra på hela resan, men inte heller nu klagar jag.

I dag gick vi ut för att känna oss för, vi åt en bit mat (jag ska berätta mer om det strax) och gick sedan till Central park.
Det är helt otroligt här kan man verkligen göra allt. Det är alltid fullt med människor som är ute och joggar, cyklar eller promenerar. Alla som är ute och springer eller cyklar är så många så varje gång tror jag att det är en tävling på gång, men det är det inte. De är bara många.
Sedan har vi alla som håller på med någon slags lagsport, vi såg till och med små pojkar som sparkade på en fotboll. Och tillslut har vi de som tränar... något som liknar  aerobic. Det var tre grupper som var helt spridda och som var max sju i varje grupp. Till det hade de en tränare som tog hand om dem och de körde hårt med sina grupper. Jag skulle helt klart ha velat ingå i en av dem om jag haft chansen.

Vår middag blev lite speciell men slutade bra. Vi kom till ett ställe där man kunde sitta ute, vilket faktiskt inte är så vanligt här. Tyvärr var kyparna lite snobbiga och försökte verka lite mer än restaurangen faktiskt var vilket fick Jörgen att bli irriterad. Men det var trevligt och maten var god, så jag hade det bra. Jag tog ett glas vitt vin och spagettikuddar med champinjoner,
(= Jörgen kallar det för ravioli).

I morgon har vi en hel del att göra, bla. måste jag gå till Masy´s och prova jeans. Jörgen har nämligen fått för sig att jag kan hitta ett par där och jag har försäkrat honom om att det kommer jag inte att göra. Vem tror ni får rätt?

Egentligen skulle vi ha åkt till Boston i dag, men jag och Jakob ville hellre vara i NY en dag extra och eftersom Jörgen inte är omöjlig tog vi och skippade Boston. Ja jag vet att vi missar mycket men nu börjar resan ta på oss, vi måste få ta det lite lugnt.

För er som undrar hur Jörgen mår så kan jag meddela att han mår bra. Ja handen är lite svullen, han är lite klumpig med den men han använder den och han har inte ätit smärtstillande i dag så han lär ju överleva.

Som vanligt lägger jag ut lite bilder från vår dag och nej jag saknar inte Binghamton.
Jag träffade förresten på en kille i 17 års åldern i hissen idag, (ja han var lite lillgammal) som började prata med mig. Han blev nyfiken och undrade var jag kom ifrån för han kände inte igen min dialekt. När han kom till sin våning tackade han mig för pratstunden och önskade mig en trevlig fortsatt semester. Jag fick förresten reda på att han bott i närheten av Yellowstone, japp det var min dag det.

dennis hansson on

Tack för den rapporten om NY,Det enda jag har sett av NY var att Birgitta och jag mellanlandade på väg från San Franncisco.Ha det så bra.pappa

laila och strutten on

Ja Jörgen, bra att bara du har ont när humöret sviktar, men det verkar som om du har skärpt dig något så när. Bra. Bra att ni vilar lite så ni orkar komma hem.Jakob vad solbrun du blivit, tydligen bra väder. Vi har fått 4mm regn, svååpp så blev det torrt igen. Välkomna hem på tisdag.

Maria on

Hej Charlotta med familj!
Vilken häfttig resa ni har gjort. Vi bygger mest på ön även om det går sakta, delvis beroende på det varma vädret. Man måste ju leva lite badliv på ön också. Vi ses om ett par veckor när vi börjar jobba igen.

lillemor on

Jodå, elefanten Bua tippade rätt- IFK Norrköping vann borta med 4-0 eller något liknande. Vi får se hur det går nästa gång.
Det gläder mitt gamla modershjärta att ni har så trevligt.
Kramar till er alla