Niagarafallen

Trip End Jul 25, 2010

Days Inn, Binghamton, USA

Flag of United States  , New York
Wednesday, July 21, 2010

Nu har jag spenderat ett dygn i Toronto.
Jag har varit ute dagtid och sent på kvällen och båda tiderna på dygnet tilltalar mig. Jag anser att man ganska snabbt känner av om staden är säker eller inte.
Vi var tvungna att betala parkeringsplatsen vid vårt hotell ($20/natt), dåligt.
I Toronto finns det ordentligt med parker dels sådana som man bara sitter och njuter i men också sådana med tennis-, basketplaner, grönsaksodlingar mm. Det har varit trevligt här men nu är det dag att åka vidare.

Just det, tänk er att ni viftar med ett rött skynke framför en tjur. Den ser "rött" och attackerar på nolltid. Precis sådant humör kan en av mina medresenärer ha. Tyvärr har han också en gång i tiden brutit ett ben i högerhanden. Den skadan läkte inte riktigt som den skulle och OM han skulle drämma handen i tex en vägg så skulle det brottet kunna gå upp igen och det är precis vad jag tror att det har. Handen är lite svullen och inte så brukbar, men med lite tejp så... Det ironiska är att den första skadan skedde i Binghamton -96 på en motocrosstävling och nu är vi här. Har ni gissat vem det är?
Ingen fara han mår bra!

Niagarafallen var/är enorma, det är så mäktigt att man inte förstår hur vissa galningar kan ha åkt tunna nerför fallet och överlevt eller hur en pojke en gång i tiden (med flytväst) överlevt efter att ha åkt över ett av fallen. Jag vet inte om det var Horseshoe falls men jag tror det.
Vi var först på den Kanadensiska sidan och såg på fallen framifrån. Därefter begav vi oss ut för att äta en bit mat och tro det eller ej men de har en gata som påminner om "min lilla gata i söder" i Gatlinburg. Den är inte lika stor och mäktig men den finns och det är riktigt bra här. Jag skulle kunna tänkta mig att det här passar barnfamiljer alldeles utmärkt.
När vi gick längsmed gatan upptäckte vi att de älskar vaxmuseer här, för de fanns överallt till och med efter varandra.  Jag tog ett kort på en vaxdocka, först var vi inte säkra på om det verkligen var en docka eller ej, men det var det. Vi tänkte att den kanske skulle hoppa upp och skrämma oss, men inte den satt där den satt.

Sedan blev det dags för den Amerikanska sidan av Niagarafallen, men först skulle vi igenom gränskontrollen, vilket gick bra men vi var bra nervösa. Tänk om de inte skulle låta oss kom in i landet igen. Men det visade sig att vi fick en juste snubbe som var trevlig. Han hade också åkt genom USA men inte tillbaka, han menade på att han tyckte det räckte med en enkelresa.

På den Amerikanska sidan gick vi för att se på en film om Legends Of Adventure Movie, 12000 years in 40 minutes. Jag tycker den var ganska bra, jag hade hoppats på fakta, men allt de sa var i alla fall sant.
Det är en sak som jag är lite ledsen över... ingen av mina män ville gå ner till Cave of the winds. Det äventyret ligger vid Bridal veil falls och innebär att man kommer ner till själva vattenfallet. Man går så nära det att man måste ha speciella skor och regnrockar. Det ni!
Men vi gick aldrig dit. Jörgen funderade på det men när han inte ville och Jakob inte ville (fegisarna) så gick inte jag heller. Det är så långa köer att och när det är så, ja vi hänger ihop om ni förstår vad jag menar.

Det här stället vi bor på är inte (om ni förstår vad jag menar) det bästa stället vi bott på. Det luktar inte kiss, vilket jag får vara glad över men inte känns det fräscht inte. Som tur är kommer vi till NY i morgon och ska vi bo mitt nere på stan och det ska bli skönt. Jag längtar.
Vi har haft sådan tur med våra hotell, det är bara två tidigare ställen som jag inte varit nöjd med. Men om vi ska prata om tur så kan jag ju säga att vi har inte haft särskilt dåligt väder någon gång, eller rödljus eller köer, så kan jag klaga? NEJ det kan jag verkligen inte göra.

mor on

Vilka äv äventyr ni är ute på. Synd att du inte kunde gå ned till gtottan, men det kanske var lika bra.
Tur att det inte gick värre med Jörgens hand.
här är fruntimmersveckan i full gång, men regnar det? Nej. Så vi badar hela dagarna. Lite svalare är det ca 28-30 grader.
I går kväll tittade Dennis in som hastigast på väg upp till Sthlm.
Charlotta ,får du inte någon lärartjänst kan du alltid slå dig fram som författare. Du skriver jättebra!Trevligt, lättsamt, personligt, roligt och så intressant. Du tar upp både stort och smått vilkrt gör det så underhållande.Gör en bok av vad du skrivit
Kram till er alla tre

Cat on

Idag firar jag och Jocke fyra års bröllopsdag. Det firade vi genom att gå till Åkermyntan och ta en latte med oss på vägen hem .Det ni... Imorgon ska vi gå på Grönan och fira lite till. //Cat

dennis hansson on

Jag har med spånning följt er vådliga färd genom USA och nu Kanada,Det har varit spännade resa som jag fått tagit del av.Snart skall ni emellertid tillbaks till verkligheten i Norrtälje,Ha det så bra./pappa