Chicago

Trip End Jul 25, 2010

Super 8, 7300 N Sheridan road, Chicago

Flag of United States  , Illinois
Saturday, July 17, 2010

I dag var vi nere i city och åt på Bubba Gump... "run Forrest run". Det var jätte gott.
Priserna här var ungefär som hemma. Man har blivit lite bortskämd med att det är billigare att gå ut och äta här än hemma i Sverige. Men de har jätte fina råvaror, jag tog en hink med kokta skaldjur (det var mkt skaldjur plus fina delar) till det fick jag kokt ris och vitlöksbröd.

Självklart är det varmt (92 f), men inget alls som i Las Vegas. Där var det just varmt (106-109 f), här spelar luftfuktigheten in och gör att man ständigt går och är svettig. Så jag har svettats idag! J och J svettades naturligtvis också men på något konstigt sätt var det mig det rann om.

Vi åkte mest ner till Chicago down town för att Jakob skulle få se stan, vi spankulerade först runt  bland skyskraporna, sedan på piren och till sist var vi tillbaka bland dessa höga skyskrapor igen och det var då vi såg filminspelningen. De har stängt av en del av en väg, hissat upp en bro där det hänger en bil och sedan är en del av gatan uppdämd. Den ser i alla fall uppdämd ut, vi kom inte tillräckligt nära för att kunna avgöra det. Men vi har lite bildbevis på det i alla fall.

Nu har vi åkt vidare till Dayton, Jörgens kompisstad. Han har varit här många gånger tidigare och känner en hel del människor här.
Vägen hit tog ca 4,5 timme, tyvärr förlorade vi en timme så nu har vi NY tid igen. Vi kom fram 20.30 och stämde träff med Tim och gick sedan till Fricker´s och åt lite mat. I morgon (det vill säga idag, eftersom jag inte orkade skriva i går) väntar en ny rolig dag.

Lillrmor on

Det där med maten verkar härligt. Pröva all lokal mat ni kommer åt.