Musikfestival.

Trip End Jul 25, 2010

Super 8, 7300 N sheridan road, Chicago

Flag of United States  , Illinois
Friday, July 16, 2010

Så har vi äntligen kommit till Chicago. Det första Jakob och jag gjorde var att gå ner och lägga oss på stranden OCH bada i Lake Michigan. Det var kallt brrr, trots det var vi i minst tre gånger. Solen värmer ordentligt och jag klarar helt enkelt inte av att bara bli varm, jag måste bada.

Kommer ni ihåg att jag i går skrev att vi skulle till USA:s största vattenland? Mmm just det, det blev inte av vi orkade helt enkelt inte utan tog lite av en sovmorgon och sedan checkade vi ut så sent vi kunde och körde hit.

Det händer en hel del här i Chicago bla. håller man på att spela in transformers - 3 nere i city och musikfestival i Upper Town. Det var den festivalen Jörgen och jag var på. Jakob ville inte hänga på utan stannade kvar här på (det sunkiga) hotellet.

På festivalen spelade Tonic som är super bra. Dessutom hade man en tävling om vem som kan tillaga de bästa revbensspjällen. Amerikanarna tar detta på största allvar, det var helt otroligt hur  folk stod och åt på spjällen från ett kök samtidigt som de stod i kö för att köpa från ett annat. Vem som vann vet jag inte (vi gick när Tonic spelat klart) men att det smakade bra kan jag intyga.

När vi skulle åka ner till festliven tänkte vi ta en taxi och det kan man lugnt påstå var en upplevelse i sig. Vi gick ner till portiern och bad honom ringa efter en taxi. Han menade på att det skulle ta så lång tid att det var bättre att bara plocka en på gatan. Så han tände en gul lampa som blinkade ute på fasaden till motellet, detta skulle tydligen få taxibilarna att stanna. Det hände ju självklart inte vilket jag antar att ni redan gissat. Så vi tänkte att vi tar bussen och så väntade vi och väntade tills en tjej kom och sa att de ställt in just den bussen pga av filminspelningen. Jaha och vi som har haft sådant flyt under vår resa. Vad tror ni att vi gjorde? Helt rätt vi gick, 50 minuter dit och i ett lugnare tempo tillbaka. Jippi.

I dag har vi ätit på Oliv Garden, som jag har tjatat på att få äta där och idag hände det. Maten var utsökt och jag kommer att försöka få dit de andra igen.

Cat on

Hej! Jag är så sugen på att göra en resa som ni gjort!! Hemma är det mycket varmt ca 30-35 grader. Jag, Jocke och barnen försöker hålla oss aktiva med turistande i sthlm vi har varit uppe i stadshustornet. Det var en rejäl utsikt. Jag fick faktiskt stora skälvan och kom på och tyckte att det var mycket oansvarligt av er/dig att hoppa fallskärm :-) hualigen. Nu saknar jag dig och tycker att det är kul att ni snart kommer hem. Kram Cat

Lillemor on

Hej alla tre. Det är alltid lika roligt att läsa era (Charlottas) bloggar. Vilket äventyr ni är ute på.
Ribbs, jag älskar dom, speciellt de amerikanska.
Äntligen, äntligen fick vi lite regn i dag, men mest åska. Hela Gotland är utan ström.
Sist det regnade var den 11/6 och inte var det mycket då heller.
Sista tiden är det järnvägen som fallerat. På vintern fungerar den inte för det är för kallt, nu är det för varmt. Stackars SJ, men som ni förstår är det absolut inte deras fel.
Som ni kanske inte hört har bläckfisken Paul, från Tyskland, tippat rätt på varenda match i VM. Han hade rätt från början till slut även i finalmatchen. Nu är det kungens elefant Bua här i kolmården som ska visa vad han går för. Det gäller fotbollsmatcherna här i Sverige. Vi får se hur det går.
Nu börjar det åska igen. Bäst jag slutar.
Vad gör Jakob när ni är ute på egna äventyr? Sitter han ensam på hotellrummet, eller...
Laila ringde och framförde er hälsnig. Tack för det. Just nu längtar jag fruktansvärt efter er.
Massor av kramar