Heta källor.

Trip Start Jun 15, 2010
Trip End Jul 25, 2010

Flag of United States  , Montana
Monday, July 12, 2010

Tjoho nu har Jakob och jag badat i ett badhus som får sitt vatten från heta källor här i Belgrade. Stället vi badade på heter Bozeman hot springs.

Till en början ser det ut som ett vanligt badhus, men ganska snart ändrar man uppfattning. De har två riktigt stora bassänger, flera små och en ångbastu och en vanligt torrbastu. Alla bassängerna var varma men de små bassängerna var riktigt varma. I alla bassänger spolades konstant varm och kallt vatten ut i. Det roliga var att man själv kunde reglera värmen i de små, få dem kallare eller varmare.
Jag försökte gå in i ångbastun men jag har alldrig varit med om ngt likanade. Visst det lukar lite speciellt i hela badanläggningen men där inne var doften så stark och värmen så intensiv att jag trodde jag skulle storkna. Jag vände och gick ut. Jakob däremot klarade av att stanna där inne i alla fall en liten stund.
Jakob tyckte det var jätte skönt att bada och hade gärna velat stanna längre, själv klarar jag inte av värmen riktigt och fann det rätt lagom.

I dag är det tvättdag och vi har hela tre maskiner att tvätta, torktumla och sedan vika. Det är vad jag pysslar med just nu, sedan blir det sängen.
I morgon hoppas jag på en riktigt bra dag vi ska nämligen till... Japp det berättar jag mer om i morgon.

Jörgen och jag hade riktigt roligt i bilen i dag, vi var så där tokiga som man kan bli ibland.

dennis hansson on

Jag har nästan badat i havet vid Kivik,när vi kom ner till stranden slog hettan mot oss som en het bastu.Just nu är det hett i skåne.Jag skall åka om några timmar och hämta kusin Lasse O i malmö.Han har varit i Madrid hos Niklas och sett Vm-fotboll.Hälsa alla./pappa

mamma L on

Vilket badhus, det är annat än vi har här hemma. Fortsätt ha trevligt. Här hemma är det lugnt och varmt, omkr 86F i flera dagar nu. Tack och lov har vi ån med 26+C i vattnet.. Katterna mår bra hittills. Tror att Ares längtar efter er mest., men han vill bli borstd och då spinner han. kramar till er alla tre/ mamma

mor on

Blir så glad över att ni har roligt och allt spännande ni får uppleva. Själv börjar jag må riktigt dåligt av värmen. På kvällarna åker vi och badar och badar och.... Dagtid vistas vi mest i skuggan.
Kram till er alla.

lillemor on

Glömde du skicka bilder från det som det underbara badhuset?

rohdin
rohdin on

Jag valde att inte ta med kameran till badhuset, därav inga kort.