Naturen växlar.

Trip Start Jun 15, 2010
Trip End Jul 25, 2010

Flag of United States  , Washington
Sunday, July 11, 2010

Vi har i dag lämnat Seattle och åkt till Spokane.
I seattle har Sverige något att ta efter, hela staden känns grön. De har träd, lövträd och granar på broar, mellan vägar, i och under viadukter. Det här gör det otroligt grönt och vackert när man kör på motorvägar inne i stan.

Vi har i dag kört på bron som flyter, (Lacey V. Murrow Memorial Bridge) härligt. Inte för att det kändes något speciellt men man var så nära vattnet och det gjorde det hela speciellt. Plus att man vet att bron höjer/sänker sig efter tidvattnet.

Under vår resa hit till Spokane växlade naturen. Från att vara grön och frodig till bergig, för att sedan bli torr,sandig och sedan återigen lite grön.
Ju närmare Spokane vi kom desto mer gröna inslag blev det återigen fast  med röda inslag runtomkring (i horisonten). Om man jämför Spokane med Seattle kan man inte påstå att den här staden är grön, man måste komma ihåg att det regnar elva- av tolv månader i Seattle.

I dag bestämde vi oss för att gå på bio, vi gick och såg på Despicable Me. Den är rolig och man skrattar mkt, men vi kanske inte var rätt målgrupp. Så jag tänkte ge bort en biobiljett till mitt kusinbarn som fyller år den 12/7-2010. (Grattis Lukas.)
Det värsta var att vi skulle köpa lite popcorn och läsk till filmen, det låter helt ok eller hur? Mmm sagt och gjort, vi beställde alla varsin mediumpopcorn och mediumläsk.
Ett   - storleken på dessa var som XL.
Två - Prislappen var inte att leka med. Vi fick betala ca 400 kronor för den "lilla" nyttiga, näringsrika måltiden. Det är mer än vi äter tillsammans när vi beställer middag. Vem kunde tro att de skulle kunna ta så mkt för lite snacks, sedan får man inte glömma att vi har köpt biobiljetter för ca 200 kronor. Aldrig mer läsk mm. till bio.

Jakob och jag solbadade en liten stund före bion, sedan tränade jag efteråt.
Vi mår alla mkt bra!

Vi stannar tyvärr bara här en natt, vilket är så synd för det här hotellet trivs vi på.  Det är så trevligt här. De har en Golden retriever som "hushund". Han är dessutom med som logga på alla deras papper mm.

Vi var förresten och köpte en till ljudbok på Nobles and barnes, inför vår 14 timmars resa om några dygn. Tidigare har vi köpt ljudböcker av författaren Lee Child som skriver om Jack Reacher en fd. militärpolis. Kan rekommendera dem böckerna till er alla, första boken heter Dollar på svenska.

Lukas on

Tack! Jag har fått 2 ds spel och en bok med Bellmanhistorier och en uppblåsbar krokodil som man har när man badar. Snart ska vi åka till något som rimmar på bönan eller hönan och som är en färg. Hoppas att ni kan gissa vad det är. Lukas 9 år

dennis hansson on

Jag har också ringt tilol Lukas och grattat honom,dom var på väg till Gröna Lund.Ha det bra och hälsa alla./pappa

farfar on

Hej Jakob! Läs på er majl så får du lite frågor och fundera på.

mor on

menar du inte systerson?