Space Neeedle

Trip Start Jun 15, 2010
Trip End Jul 25, 2010

Flag of United States  , Washington
Friday, July 9, 2010

I dag kom vi till Seattle.
Det första vi gjorde var att åka upp i space needle. Ja det var en vacker utsikt men inte lika häftigt som NY:s ESB. Jag tror att Jörgen uppskattade åkturen upp mer än jag gjorde. Jag avstår från att tycka för Jakobs del, men han är go både tuff och ibland gullig. Jag menar det är nog inte lätt att göra alla dessa "vuxna" besök över allt som 18 åring.

Vi tog ändå en hel del vackra bilder, bla på  "berget som svävar". Vi har köpt en ny lins som är riktigt, riktigt bra. Den skulle vi ha haft när vi var i Grand Canyon. Vi försökte fotografera med den i Redwood men det gick inte, allt var för nära, för stort. Men i dag har det gått.

Resan hit tog inte mer än ca två timmar och tro mig det räckte. Vi är alla lite tagna efter de senaste kämpiga resdagarna.

Jag har varit och shoppat två gånger i dag, dels i Vancouver och sedan här i Seattle . Vi har jätte fina affärer precis bredvid vårt hotell.
I Vancouver fick jag en favoritaffär som heter (jag jag vet, underbart bra namn) Charlotte Russe och här i Seattle fann jag en dyr affär med helt underbara kläder som heter Anthropologie. Nej jag kan inte uttala det, men spelar det någon roll?    :)

mor on

Hej dottern min!
Älskling, jag vill inte att du känner dig tvungen att skriva varje dag. Vi blev oroliga först när det gått fyra dygn av total tystnad.
Det var Markus, Hasses son, som hittade er på webben och såg att ni var välbehållna. Han satt uppe hela natten och jobbade för att få fram fakta. Tyvärr fick jag inte hans meddelande vid 04 på morgonen svensk tid. Det var mitt fel. men en stor eloge till Markus för hans fina insats.
Här fortsätter värmeböljan. I dag hos mig 32.4. Vet inte vi haft så varmt förut. Skulle i så fall varit när Jakob var hos mig i Sala, då ni var i USA.
Har varit på självplock med Susanne. Har fryst in jordgubbar till dig.
Jo det är Mount Olympia. Älskar det berget. Regnar det inte i Seattle?
I skrivande stund 29 grader och en luft fuktighet på 52%
Kram till er alla tre.