Universal Studios

Trip Start Jun 15, 2010
Trip End Jul 25, 2010

Tuesday, July 6, 2010

I dag ska vi besöka Universal Studios och eftersom vi bor så nära har vi bestämt oss för att promenera dit.
Jörgen hade bestämt att vi skulle "hänga på låset" och det var faktiskt en upplevelse eftersom de börjar varje dag med en speciell procedur. Det hela slutade med att vi hörde en röst som sa action = parken har öppnat och vi gick raka vägen till studion tour med King Kong i 3-D. Det var så himla häftigt. Åkturen tog ca en timme, vi hade självklart en guide och man fick se jätte mkt, bland annat bilen i Tillbaka till framtiden och gatan och husen där serien hemmafruar utspelas.

Vi tog en heldag i parken och jag kan bara rekommendera den av hela mitt hjärta. Vi hade så roligt alla tre. Det här var vad vi gjorde:
- Special Effects Stage = rolig.
- The Simpsons Ride   = roligast, häftigast, hade allt.
- Shrek 4-D                      = jätte bra.
- Water World                  = riktiga explosioner, skit bra. Sitter man på fel ställen blir man blöt.
- Mummy THE RIDE      = jätte bra, men lite för kort åktur.
- Jurassic Park               = du tror att du inte ska bli blöt, så fel!
- Terminator i 3-D          = jätte kul, här blandade man film med riktiga skådespelare.
- House Of Horrors       = de får inte ta i dig eller följa efter dig, men man blir rädd.
- Djur show                     = häftigt, de fick till och med en katt att springa över scenen två ggr.

Efter en heldag här är man lite små trött. Hela förmiddagen regnade det (okej duggade) och det var kallt, men vid två tiden började solen i alla fall spricka fram och jag frös inte längre.

När vi kom tillbaka till hotellet hade vi en timme på oss innan vi skulle iväg till våra svenska bekanta.
Oh så fint de bor, precis så här skulle jag önskat att jag bott innan jag skaffade man och barn. Jag tror även att Jakob blev lite småsugen på att flytta hit och vem skulle inte bli det. De har ett garage (som man måste ha kod till) fin trädgård på bottenvången, pol och grillplats på taket plus att hyreshuset tidigare har varit ett hotell så det är fina detaljer över allt. Finns det någon baksida? Självklart det är dyrt. Jörgens vän bor ihop med sin syster i en liten etta. Men de har en jätte fin balkong.

Vi grillade på taket, åt god mat och sedan var klockan runt elva och vi skulle upp tidigt för att  åka vidare så... tack och adjö.  Lycka till med era studier tjejer.