I Love LA

Trip Start Jun 15, 2010
Trip End Jul 25, 2010

Monday, July 5, 2010

Då lämnar vi spelstaden och fortsätter till stjärnornas stad. Inte för att jag tror att vi kommer att se några kändisar, speciellt inte jag som kan gå förbi självaste Madonna utan att känna igen henne.

Vägen hit tog en evighet, vi fastnade nämligen i köer. Jag avskyr när det blir köer utan någon egentlig anledning. Först hamnade vi i kö på motorvägen, sedan när vi skulle tanka. Det är tydligen fler som inte vill få soppatorsk i öknen. Därefter blev det småköer i en oändlighet och precis när jag började tro att det skulle släppa ja då kom vi till en vägtull = köer igen!
Men varför vägtull? Jo för att man inte ska ta in några  frukter mm. De stannade oss men men vi behövde bara säga att vi inte hade något med oss och så körde vi vidare.

Det är jätte kallt här! I hela Kalifornien har de haft dåligt vänder i flera veckor nu, de ligger minst tio grader under normalt så det är bara 62 f här. Dessutom blåser det kalla, hårda, elaka vindar. Brrrr jag frysen som en liten gris.

Jörgen har en FD arbetskamrat som pluggar här i LA (Johanna). Vi träffade henne i Santa Monica, gick längs med piren och...   nu skulle jag vilja säga att vi njöt och tittade på allt men sanningen är den att vi frös och bestämde oss för att gå upp på affärsgatorna så att vi skulle komma undan vinden. Sagt och gjort.
Det var hur trevligt som helst att gå längs med gatan. Det fanns jätte många artister som uppträdde här, ex Hip-hop, akrobatik, sång mm.

Och nu kommer en rekommendation från mig!
Om ni åker till Santa Monica eller La tycker jag att ni ska besöka en Italiensk restaurang som heter C&O Trattoria. Ni finner den på 31 WSHINGTON Blvd. Marina Del Rey, Ca 90292.

Men vad är det som är så bra med den här restaurangen? Besök den så kommer ni att förstå. Men maten är utsökt, man sjunger och skålar ihop med personalen och det är en mkt avslappnad stämning. Vi hade helkul och har nu bestämt att vi ska träffa Johanna och hennes syster Sara i morgon, (hemma hos dem).

Mike on

I like it.