Fallskärmshoppning

Trip Start Jun 15, 2010
Trip End Jul 25, 2010

Flag of United States  , Nevada
Saturday, July 3, 2010

I dag har vi hoppat tandomhopp i Hurricane Valley. Skydive Zion, Hurricane, Utah

Vi var tvungna att åka från Page redan klockan 04.00 för att komma tid i tid till klockan 08.00. De har olika tider här och antingen förlorar man eller så vinner man en timme. I dag har vi förlorat en.

Det var Jörgens och Jakobs första hopp och mitt andra. Det spelar ingen roll att jag har hoppat tidigare, jag var lika nervös i alla fall.
Jakob började hoppa, sedan var det Jörgens tur och sist min. När jag flög upp i detta lilla, lilla plan började det  wobbla och alla luftfickorna fick planet att hoppa upp och ner.
Här i Hurrican hoppar man oftast bara på förmiddagen pga av blåsten. De sa att det är lite speciellt i ökenlandskap.

Det är en otrolig känsla när man ställer sig på trappsteget och är några sekunder ifrån att kasta sig ut i luften. Vi fick själva utlösa fallskärmen och känna på hur det känns att styra färden. Självklart skötte Rick allt, men man fick i alla fall än känsla för det hela.
Jag hoppade ut genom planet genom att göra framlängesvolter (två stycken) sedan la jag mig i" rätt " position och vi föll i ca 40 sekunder. Rick gjorde tecken och jag utlöste fallskärmen, sedan blev allt tyst och vi seglade fram genom luften.  Jag snurrade tre gånger runt min axel(en gång åt höger och två gånger åt vänster) och sedan var det dags för landningen.

Jakob gjorde den bästa landningen av oss, han ställde sig med andra ord på fötterna, medan Jörgen och jag halvstod halvsatt. De lär ut att vi ska sätta oss för att det är mindre skaderisk då.

Efter skydivingen bar det iväg till Las Vegas där vi är just nu. Jakob kan inte göra så mkt här eftersom han inte är 21 år.  Det är verkligen så att man inte kan gå någonstans på vårt hotell utan att gå genom alla banditer och spelbord. Dessutom är alla shower jätte dyra och det känns inte värt att betala $39/person  för att se en kopia av Michael Jackson.

Lägger ut lite bilder från våra hopp.

mor on

Vilket äventyr ni är ute på. Jag gläds med er.
Det enda jag orkat med är att bada med hundarna. Det går inte att vara uppe på land.
Sent i kväll/natt kommer Catha med familj för att hämta sin bil. De åker "tidigt" i morgon bitti vidare till Värmland.
Älskar dig.