Monument Valley, Utah.

Trip Start Jun 15, 2010
Trip End Jul 25, 2010

Flag of United States  , Arizona
Thursday, July 1, 2010

I dag lämnade vi vår äventyrsstad och begav oss till Page, Arizona. På vägen till Page stannade vi vid Monument Valley.

För att komma in där var man tvungen att betala $5/person, sedan hade man fritt inträde till restaurangen, dalen med alla härliga sandstensmotiv och deras shop. Dessutom fanns det ett hotell som smälte in i naturen på ett underbart sätt.

Den här dalen är känd från alla vilda western filmer. Det är Navajo Indianerna som sköter reservatet och jag tycker de gör det alldeles utmärkt. Jag vill att det ska se ut som det "alltid" har gjort och det gör det inte om man anpassar det för mycket till turisterna.
Men vi såg inte bara vackra motiv i Monument Valley utan hela vägen till Page dök det upp underbara berg.

Efter att vi checkat in på vårt hotell begav vi oss ut och åt på en restaurang som heter Gunsmoke saloon. Efter klockan 21.00 var det 21 års gräns, men innan dess var det fritt fram för Jakob att äta där. Man kan säga att det var en sportbar och nattklubb med dans, allt i ett.
Vi fick jätte god mat, Jakob och jag tog varsin pasta rätt med vitlöksbröd och Jörgen beställde revbensspjäll. När vi åkte hem därifrån (vid 20.30 tiden) var det 94 f ute = varmt!

Som vanligt lägger jag ut lite bilder från vår dag.

Håkan Z on

Häftig resa. Har länge själva funderat på en liknande. Om det blir av vet man inte. Sitter nu i Bremyre med Lillemor som tipsade om eran blog.

Kram Håkan

Lillemor on

Hej igen. Har varit i Bremyre hos H&S. Vi var ute på sjön hela dagen i dag. Jag kan säga som så att vi hade besvär med att få i hundarna i båten. Båten går fort och hundarna var nog rädda- Vi badade hela tiden. För varmt att vara uppe. Hundarna var rädda att gå i från klipporna. På hemfärden borrade Råda in sig i mig och skällde. Håkan fick lov att sakta ned farten.
Jag är så lycklig för er skull att ni har fått den semester ni längtat efter. Allt verkar helt coolt bra. Om man ändå vore ung igen.
Moab har jag alltid längtat efter att komma till.
Sitter i skrivande stund ute (kl.22.30) i shorts och en top.
Värmebölja i hela Europa.
Fortsätt nu att ha lika kul och trevligt som hitintills.
Blir det bröllop i Las Vegas?
Kramar

rohdin
rohdin on

Hejsan!
Du är välkommen ut på sidan Håkan. Hälsa till familjen från oss.