Tolvtimmars bilfärd

Trip Start Jun 15, 2010
Trip End Jul 25, 2010

Flag of United States  , Colorado
Saturday, June 26, 2010

Dallas var säkert en trevlig stad men det var inget jag märkte. Det fanns en hel del att göra där tex. lösa gåtan om vem som sköt JR under en middag, åka på rodeo, nöjespark mm. Åkte vi på något? Nej det gjorde vi inte. Vi tog en tur till en STOR galleria, åt mat på Hooters. Jörgen var tvungen att gå och lägga sig tidigt eftersom vi i dag har åkt i tolv timmar.

Jag har kommit underfund med att min kropp inte mår bra av att sitta still i så många timmar. Jag blir retlig, får huvudvärk, sover konstant och mår allmänt dåligt.

Vi har i dag åkt genom tre delstater, Texas, New Mexico och Colorado. Jag tänkte att jag skulle lägga ut lite kort från resan så ni får se hur landskapet förändras.
I Texas är allt verkligen stort, dessutom har jag inte sett dessa fattiga områden som vi oftast kommer in i förr eller senare.
I New Mexico kändes som att komma in i ett annat land.
I Colorado som vi är i nu är bergen fantastiska och återigen känns det som att man inte har det lika fattigt som i New Mexico.

I dag har vi haft en temperatur som har växlat från 92 till 62 f  (33 - 17 C), emellanåt har det regnat men tyvärr inte särskilt mycket.

I dag har vi varit och besökt Seven falls i South Cheyenne Canyon. Vi valde att åka dit när det var mörkt och vilken upplevelse det var. Tänk er själva att allt är kolsvart och runtomkring er har ni dessa upplysta berg.
Man kan ta sig upp för två olika berg. Det första finns det en hiss till, för dem som inte orkar gå 185 trappsteg lodrätt upp. Här uppe har man en vacker utsikt och en presentbutik.
Det andra berget var det 224 trappsteg lodrätt upp och här gick man längs med de sju vattenfallen, (som var upplysta  iolika färger).

Det finns inte bara vattenfall här i Seven falls, de har också ett rikt djurliv och ett historiskt arv från indianer och tidiga nybyggare.

laila on

Vilken annorlunda natur och temperatut, intressant. Glöm inte att ni skall må bra och njuta av det ni ser. och tänk på att ni inte bör blli irriterae. Ha det trevligt!/farmor

farmor on

Hejsan! jag skrev i mejlet ay Isos låg på toaletten, fel fl det är Ares som sover där. Annars OK här hemma. Laila

lillemor on

Hallå, hallå.
Här kommer en epistel om familjen Zetterberg midsommarfirande.
Alla kom i torsdags kväll och allt var förberätt.
Midsommarafton gick i sedvanlig ordning med dans på ängen. Jag dansade med lilla Gölin. Sedan lotttagning (utan någon vinst) korvätning och folkdanser.
Hemma midsommarbord med sill och färskpotatis och på kvällen grillning. Tror jag la mig först av alla.
Midsommardagen var Elias och jag och gick i Getå-ravinen. Sen glassätning.
Senare for vi alla till tropikariet. Gölin var helt salig. Hon gillar verkligen djur och har blivit kompis med bägge hundarna. Hon klappar så fint och de är jättrsnälla mot henne.
I dag var jag verkligen trött. Det var meningen att pojkarna skulle stanna här. Catha tänkte åka och handla. När hon skulle backa ut bilen small det till ordentligt. Hela däcket pös i hop. När Jocke skulle byta däck, upptäckte de att fjädern hade gått av och gått rakt in i däcket.
En bärgningbil kom och tog bilen till Nkpg. Catha ringde försäkringbolaget. De hade helförsäkring, men det gällde inte bogsering. Det hade det gjort om de hade halvförsäkring.
Slutet blev att hela familjen tog volvon hem.(inte kul att ha barnen här utan bil.) Det värsta var att bilen har rostiga bromsar bak. Skulle ha lämnat in den i veckan. Hoppas inget händer.
Åh så enormt vackert det verkar vara. Detta skulle jag gilla. Alla storstäder kan jag vara förutan.
Var rädda om er. Stanna upp några dagar på ställen ni tycker om, så det inte blir så stressigt. Det är bättre ni har en skön och avkopplande semester än att bara hinna med så mycket som möjligt.
Såg att det fanns ett gym på hotellet ni just nu bor på. Jag får lov att säga att alla hotell verkar vara helt fantastiska.
Ja det här blev långt och ändå har jag förkortat det så mycket jag kunde. Är helt utpumpad. I dag den varmaste dagen 25.5 grader. Klarar inte värmen längre, men din syster hade det lika jobbigt. Fast det är klart jag förstår att ni har det mycket värre.
Kram på er alla och take it easy. Natti-natti

Dragtorpet on

Ett litet tillägg.
Kan inte sova. Är väl övertrött.Tänkte fråga hur många tidsoner ni passerat. Är ni nu 8 eller 9 tim efter oss. Ni förflyttar er så snabbt. Natti-natt

Hej Svärmor.

Här i Denver är vi 8 timmar efter er.
Tidszonen kallas MT (mountain time)
Mvh/ Jörgen

rohdin on

Varje gång jag tänker på våra små kissar där hemma blir jag lite ledsen, men det är ändå kul att få höra om dem.
Krama dem från oss alla tre.
// Charlotta

rohdin on

Oj vi är så långt från sill och midsommarfirande man kan komma. Kul att höra att ni har det bra och att allt flyter på där hemma.
// Charlotta