Motocross

Trip End Jul 25, 2010

Days Inn. henderson.nc

Flag of United States  , Maryland
Saturday, June 19, 2010

I dag var vi tvungna att gå upp tidigt för att åka till crossbanan. För er som aldrig har varit på motocross tidigare kan jag berätta att det är en jätte spännande sport.

Jag har några tips om man aldrig har varit på en crosstävling förr:
1. Ha någon du hejar på.
2. Se till att förstå vad flaggorna betyder.
3. Ha gärna någon som kan sporten med dig.
4. Se till att du inte missar starten.
5. Ha öronskydd med dig.

Jag tycker starten är det roligaste i hela sporten, sedan ska man helst känna den som kör. Som när Jörgen tävlade, då var det riktigt roligt.
Men det finns vissa saker jag hade glömt bort, som kanske inte är riktigt lika roliga. Så i dag har jag fått svintohår, alla mina kläder är smutsiga av ett rött damm och jag har bränt mig trots att jag satt i skuggan hela tiden. Ja självklart förflyttade jag mig från en skugga till en annan och på den lilla tiden har jag lyckats bli RÖD.

Jörgen och Jakob gick omkring, stod i solen och var aktiva medan jag låg och läste. De är självklart också mycket röda, men jag undrar om inte min hud är lite känsligare med tanke på var jag varit och ändå lyckats bränna mig.
Vi har haft det riktigt varmt i dag, vid 19.30 var det 88f, molnfri himmel och ingen vind.

Det är två klasser som kör varsitt heat och sedan tävlar dem bästa från de två klasserna mot varandra i det tredje heatet.
Varje heat = 30 minuter plus två varv.
Så vem var det som vann? Jo Ryan Dungey, han kom trea i första heatet och etta i det andra. Nu är inte jag den som kan särskilt mycket om den här sporten, så ni som vill veta mer får ta reda på det själv.

För övrigt trivs jag jätte bra och jag har så roligt på den här semestern. En sak som har slagit mig i dag är att hade vi lika stora vägar hemma i Sverige som de har här skulle vi inte ha några köer.

lillemor. on

Hej. Hur varmt är det egentligen? Dina siffror säger mig inte så mycket. Jag kan inte förvanlingschemat. Du får vara lite rädd om dig och smörja in dig ordentligt.
Ja trafiken är det jag varit mest rädd för.
Hoppas du såg lite av bröllopet i går. Det var helt fantastiskt. Sthlm visade upp sin vackraste sida. En halv miljon människor befann sig i staden.
Jag satt framför tv från ca tretton till ett på natten. Vi fick följa med hela tiden. I kyrkan, kortesen. slupen, middagen, alla talen och tårtan och bröllopsvalsen.
Jag blev vid flera tillfäjjen riktigt rörd.
Kungen höll ett fint tal och så gjorde även Daniels pappa. Men det finaste talet höll Daniel själv till Viktoria.
Ett riktigt sagobröllop.
Apache blev dålig i går kväll. han fick hög feber 41.3.Trodde inte man kunde ha så hög temp. Naturligtvis blev jag vöädigt orolig. Typisk att det var kväll och helg. Hade tagit ett glas vin därtill. De flesta här drack champagne.
Närmaste öppna ställe var Strömsholm och Ulleråker. De tyckte jag skulle ta taxi dit!!
I morse hade han fortfarnde lika hög feber, så vi åkte till Linköping.
De tog prover och vätskade upp honom plus atte in antibiotika.
De tror att det kan vara någon typ av Borelia. Men provsvaren kommer inte förrän i mitten av nästa vecka.
Han är verkligen jättesjuk. Usch!
Här hemma har jag tagit styngnen på Råda. Det var också ett jobb. Räknade dom inte,men det var nog ca 50st.
Ha nu en fortsatt trevlig semester. Jag kan inte säga nog, hur mycket jag uppskattar alla berättelser och fotografier.
Kram till er alla tre.

bill och laila rohdin on

Hejsan. Vi hade gärna varit med och sett en crosstävling i USA, men vi fick titta på tv och GP från Silversoone i England. Tät och spännande tävlingar fast inte Rossi är med. Jag tror att jag kommit in på Skaip igen, fan trot men ni kan ju försöka med kontakt. Idag söndag var jag till era gulliga och keliga katter och Ares och jag var ute och gick i trädgården , med koppel, i ca 10 min, sen ville han gå in igen. Isos var inte skygg idag utan jag fick klia och smeka honom jättelänge och han vandrade runt mej och ville bli mer kliad.I dag har det varit rätt så varmt ca 20 graderoch inget regn.
Kör försiktigt Jörgen och hälsa Jakob att han gärna får skratta på något kort och även du Jörgen. Charlotta jag är mycket glad för din skull att du njuter av er resa hittills. Kramar och pussar från mamma, svärmor och farmor med make.