From the Baltics with love 1 - Vilnius

Trip End Feb 25, 2013

Flag of Lithuania  ,
Sunday, March 3, 2013

Astazi m-am uitat pe fisierele cu fotografii de calatorie si mi-au ramas in minte amintirile din tarile baltice. Prin urmare, am zis sa incep un periplu prin acest taram extrem de spectaculos al Europei. Incep astazi , in ordinea vizitarii lor cu Vilnius, capitala Lituaniei.
    Trebuie sa recunosc ca atunci cand am decis sa merg in baltice nu mi-am creat prea mari asteptari, din mai multe motive. Lituania nu este din pacate o destinatie spre care sa se indrepte turistii romani, fie datorita necunoasterii, fie datorita as putea spune ignorantei. Aceasta tara numara aproximativ 3 milioane de locuitori, dintre care aproximativ 600.000 in capitala Vilnius care se gaseste in sud estul tarii langa frontiera cu Republica Belarus si raul Vilnia. Kaunas al doilea oras al Lituaniei si principalul centru universitar tehnic se gaseste la doar aproximativ 100 km de Vilnius.Orasul are o arhitectura asemanatoare cu Sibiul de la noi, in care cladirile sunt extrem de bine intretinute si renovate , sunt intr-o perfecta armonie vizuala cu spatiul geografic, toate casele sunt tip ( aceiasi forma si culoare ) fara munti de betoane si sticla corporatista
    De-a lungul timpului a fost cucerit pe rand de germani, polonezi,norvegieni si suedezi. Cu toate acestea cel mai mult si-a pus amprenta dominatia sovietica, Lituania facand parte alaturi de Letonia si Estonia din URSS timp de 50 de ani. In 1990 aceasta tara si-a declarat independenta , iar astazi este tara cu drepturi depline a Uniunii Europene si NATO . Cu toate acestea inca nu au scapat total de Mama Rusia, rusii neplecand nici dupa 23 de ani din enclava Kaliningrad care le sta fix  ca un spin in coaste, nu sunt de neglijat nici vecinii  lor bielorusi 'vasali ' Maicei lor dragi pana in crestetul capului
    Vremea nu este prea prietenoasa cu turistii, ploua destul de mult si nici  prea multa caldura nu o sa gasiti pe aceste taramuri, eu am fost in august  si erau cam 17- 18 grade. Preturile sunt mai mari decat la noi, ei avand un salariu mediu de aproximativ 750 de euro pe luna , in functie si de sectorul de activitate.
    Nu exista nici un zbor direct intre Vilnius si Bucuresti, low cost se poate ajunge prin intermediul WizzAir  Bucuresti - Milan Bergamo , o escala de aproximativ 4h urmata de urmatorul segment Milan Bergamo - Vilnius. O alta varianta o reprezinta si aterizarea pe aeroportul Kaunas deservit de Ryanair cu escala la Londra Luton sau Dublin.