Koud !!!

Trip End Apr 05, 2007

Flag of India  ,
Tuesday, February 20, 2007

Kolkata is erg druk en vies. SMog, herrie, getver. Vieze stad, vies land....Bedelende kinderen en mensen. Niet echt een stad om lang te blijven. Er is behoefte om weg te gaan en een andere omgeving te gaan opzoeken.

Met trein vanuit Kolkata reizen we naar Darjeeling. In het noorden van India en dicht bij de grens met Nepal. Een goede plek om vanuit hier te gaan trekken/hiken.

Bij aankomst al erg veel verschil: mensen zijn hier aardiger en opener. De koude doet haar intrede. We blijken in de koudste periode aan te komen: -7 !!

Dat wordt dus opzoek naar warmere kleding.

Ik heb gisteren de pieken gezien van de Himalaya gebergte, onbeschrijfelijk !! Kippenvel. Ik weet zeker dat ik Nepal wil bezoeken....wanneer....geen idee. Nog meer gezien: twee monestries, leuke mensen, veel kleding en heerlijke gerechten.

We moeten door want tijd is de beperkende factor op dit moment. Morgen vertrekken we naar Allahabad een treinreis van een uur of 20....morgen vroeg op (05:30) aankomst de volgende dag....

Misschien moet ik nog wat mooie kleding kopen, sjaals kashmir, Pashmir, tea, het is allemaal tempting....