Het volgende traject

Trip Start Nov 21, 2006
Trip End Apr 05, 2007

Flag of Mozambique  ,
Monday, December 25, 2006

Vandaag de 24ste met een dhow van Inhabane naar Maxixe gevaren. Heerlijk met zo'n oud houten bootje dat langzaam water maakt. Een paars stoffen zeil brengt me naar de overkant. Ik heb een mooi uiticht op zowel Inhabane als Maxixe. Maxixe wordt alleen gebruikt als overstap plaats van en naar Volanculo of Inhabane bijvoorbeeld.
Ik neem de bus in Maxixe naar Vilanculo. Ipv 3 uur duurt de reis met deze luiddruchtige en dronken mensen ZES UUR !!! Weer mijn rug en kont die het ontberen. Ze zijn in een feeststemming omdat ze voornamelijk vanuit SA komen om hun familie te bezoeken en vakantie te vieren. Onderweg nadat we al tig keer zijn gestopt om mensen uit en van de bus te laten, vliegt een deel van de bagage van het dak. Nog meer op onthoud en men is niet zo blij zeg maar...Maar toch vragen ze nog om mijn naam en telefoonnummer. Is natuurlijk interessant zo'n witte buitenlander !
Aangekomen in Volanculo word ik begeleid door twee gasten naar 'Baobap Backpackers'.
Rond 0:00 hebben we een 10-tal mensen daar aan de bar Kerst ingeluid ondergenot van drank, shooters en het zingen van X-mas carols !! Geweldig !!
Hangend aan de bar, de wind uit zee, sterren aan de hemel en geen sneeuw. Een leuk begin van de kerstdagen !