Siem Reap

Trip Start Nov 22, 2007
Trip End Dec 13, 2007

Flag of Cambodia  ,
Saturday, December 1, 2007

30-11-2007: om 7:00 AM vertrokken vanuit PP en omstreeks 13:00 PM aangekomen in Siem Raep (300 km ten noorden van PP). Ondanks het geringe aantal kilometers er toch ruim 6 uur over gedaan. Na wat guesthouses te hebben gechecked uiteindelijk onze intrek genomen in het Angkor Voyage Villa Guesthouse. Voor $ 15 hebben we een prima tweepersoonskamer en we blijven ons  verbazen over de prijzen die je overigens in Dollars, Thaise Bath en Cambodjaanse Riel kunt afrekenen (om het makkelijk te maken). Een US dollar is ongeveer 4000 riel en een colaatje kost hier zo'n 2000 riel. Het eten is hier zelfs nog goedkoper dan in PP en voor een paar us dollars zit je hier heerlijk te eten. Het enige nadeel is dat je je aan de prijzen gaat aanpassen dat dat wordt nog wat als ik terug ben in Nederland. Morgen naar de beroemde Angkor Wat tempels om deze te aanschouwen. Kortom een prima tijd tot zover.

01-12-2007: omstreeks 10:00 in een bemo (brommer met erachter een karretje) en richting Angkor Wat vertrokken. Onderweg een ticket gekocht voor 3 dagen ($ 40) en als eerste Angkor Wat bezocht. Dit is veruit de meest spectaculaire tempel en dat bleek mbij aankomst. Een vergelijkbaar gevoel als bij het bezoek aan de Taj Mahal in Agra, India. Werkelijk prachtige tempel en alleen al de ingang  is waanzinnig mooi. Blijkt groter dan verwacht en na een uur trapje op en af houden we het hier voorlopig voor gezien. Door naar de volgende temple, te weten Angkor Thom. Deze is ook prachtig en hier zijn opnames gemaakt voor de film Tom Raider met Angelina Jolie. Zij wordt overigens regelmatig gesignaleerd in een restaurant (Red Piano) in Siem Raep dus ik houd mijn ogen goed open. Na de lunch in een van de kraampjes die naast elke tempel staan weer doorgegaan naar een aantal minder spectaculaire temples maar zeer de moeite waard om te zien. Omstreeks 16:00 houden we het voorlopig voor gezien en gaan terug naar het guesthouse. 's-Avonds wederom lekker gegeten en het stikt hier ook van de leuke/trendy restaurants en shops.

02-12-2007: vandaag omstreeks 12:00 opgepikt door Nol (onze bemodriver) aangezien het ons gisteren prima beviel. Eerst naar Ta Prohm die bekend staat om het feit dat hij nog net zo is zoals als toen hij werd ontdekt. Dus deze ruine is inmiddels door de jungle overwoekerd wat wederom prachtige plaatjes geeft. Daarna naar de Preah Kahn wat een van de grootste komplexen is van Angkor. Wederom prachtig maar inmiddels raken we wel een beetje (tempel)moe van alle indrukken. De zonsondergang vanaf een hoger gelegen tempel gelaten voor wat ie was aangezien de trappen dermate stijl waren (zo'n 75% zonder leuning). Omhoog klimmen zou nog wel gaan maar de afdaling was dermate stijl dat we die lieten voor wat ie was. Morgen wel om 5:00 AM zonsopgang bij Angkor Wat. Vanavond eten in de Red Piano dus wellicht loop ik Angelina Jolie na wel tegen het lijf.

03-12-2007: het wekkertje ging vanochtend om 4:00 en rond vijven zaten we alweer in ons bemootje richting Angkor Wat voor een zonsopgang. We kwamen aan in het donker dus we waren blij dat er mensen een zaklantaarn bij zich hadden. Omstreeks 6:00 werd het langzaam lichter en om 6:30 kwam de zon op. Angkor Wat met daaracher een opgaande zon, werkelijk prachtig . Daarna weer terug naar het guesthouse om wat uurtjes bij te slapen.
De middag doorgebracht met het doen van inkopen. Kan nog steeds niet helemaal wennen aan het feit dat er bij elk winkeltje moet worden gestopt, moet worden gekeken en nog eens moet worden gekeken en uiteindelijk na veel onderhandelen er al dan niets wordt gekocht. En dat bij een temperatuur tussen de 25 en de 30 graden, kortom vermoeiend.
Angkor Voyage Guest House