In sunny Sunnyvale

Trip Start Apr 27, 2008
Trip End May 12, 2008

Tuesday, April 29, 2008

Zondagavond zijn we met niet al te veel vertraging aangekomen in San Francisco. (We hebben een uurtje stil gestaan in Londen, omdat er iemand gezondheidsproblemen had en het niet duidelijk was of ze wel mee kon met het vliegtuig (Sander: 'zeker weer zo'n te dikke amerikaan - ze moet gewoon het vliegtuig uit, straks vliegen we rond met een dooie passagier...'). De vrouw mocht toch mee, haar bagage kon weer terug het ruim in, dus wij op pad.) Na aankomst snel door de douane heen en met de skytrain naar de afdeling huurautos (een aparte, hele, hele grote parkeergarage op de luchthaven), om onze bolide op te halen.
Sander is zeer gelukkig met z'n Mustang; ik heb het gevoel dat ik in een kinderzitje zit - de stoel is zo laag dat ik nauwlijks over de motorkap heen kan kijken en ik ben te klein (niet dik genoeg??) voor de gordel... Maar, het is een mooie glimmende zwarte sportauto waarmee Sander elke ochtend naar z'n 'werk' kan. En het is wel heel handig dat de Tomtom zonder problemen overschakelt op Amerika maar omdat Sander elke keer de afslag mist zien we toch nog wel wat van de stad :-)

Amerikanen staan blijkbaar vroeg op - het ontbijt is in het hotel van 6 tot 8:30 AM, maar dat is nog geen probleem geweest omdat we allebei rond 5 uur al wakker zijn. Aargh! Hoe is het mogelijk? Jetlag? Het gesnurk van de buurman dat ZO hard is, dat het door de muur heen komt? (En het is echt geen gehorig hotel, geluid van buiten of van de gang hoor je helemaal niet!)
Maandag was dag 1 van Sanders conferentie, de pre-conference workshops. (Sander:  'Stelletje oost-europese prutsers, hobbyprojectje waarmee ze 11 miljoen euro subsidies erdoor jagen, e-government -  my ass, grmbl... Maar gratis parkeren omdat de computer stuk was!') Ik heb me op het verbijsterend goede OV netwerk hier in the valley gestort en ben naar de Great Mall in Milpitas geweest. Ik heb nu al genoeg transacties op mijn Rabocard staan om de gratis WK-usb-gadget te krijgen, geloof ik.
Gisteren ook even alle 'goeds' uit de amerikaanse cuisine gehad. Pancakes met maple syrup bij het ontbijt, uit de vele culinaire hoogtepunten in de mall food court lekker een grote kleverige Cinnabon roll genomen - mjamm... En omdat het restaurant waar we 's avonds heen wilden dicht was, kwamen we uiteindeijk uit bij Wendy's. (Niet verder vertellen: Sander heeft een hamburger op waar kaas tussen zat!!)
Mooi - dat allemaal ook gehad, vanmorgen weer gewoon begonnen met havermout en een bordje fruit. Veel beter.
Sander is weer naar de conferentie, ik ben aan het kloten met de mini-laptop (Yahoo mail weigert te openen - zal ik even langslopen bij het hoofdkantoor een paar straten verderop en klagen?) en ik ga zo denk ik maar eens cultureel doen bij het San Jose Textiles museum. Schijnt vlak bij een mall te zitten ;-)

marlieke_lelij
marlieke_lelij on

nou en
Hier ook mooi weer. Toevallig. IK heb vanochtend heerlijhk met Jorrit gefietst (naar de bouwmarkt, mar toch) en hij was aan het lachen en kletsen van plezier. Maar goed, tegen pancakes met maple syrup kan ik niet op. En tegen een land waar ze overal starbucks hebben. Bofferd. Klinkt alsof Sander het naar z'n zin heeft (behalve dan wanneer hij in de auto zit). Komt de face to face al dichterbij???