Rafting on the BoteKhosi

Trip Start Sep 04, 2006
Trip End Feb 23, 2007

Flag of Nepal  ,
Monday, November 13, 2006

Kathmandu is een goeie plaats om te blijven plakken, maar het blijft een grote stad met veel gedoe op straat, veel toeristen en bijhorende souvernir-verkopers.. Goed dat we effe hebben onderbroken met een tweedaagse rafting op de BoteKhosi rivier (die we al gezien hadden onderweg van de chinese grens naar Kathmandu). Beetje halsoverkop gepland, maar aangezien we toch niks anders gingen doen buiten hier wat rondhangen en te eten..

Vroeger ooit wel al eens in Laos geraft, maar dat was eerder een pleziertochtje in vergelijking met deze wild-white-water rafting (BoteKhosi moeilijkheidsgraad 3-4). De safety-kayaks zijn echt wel nodig. Yiannis, onze Engelse reisgezel was ook mee, en in de raft zaten nog twee andere belgen die best meevielen..

Mooie subtropische omgeving, kolkende rivier, en een toffe plek om te overnachten.
Peddelen voor uw leven, helemaal en continu nat gesplashed, de ene rapid na de andere.. het lijkt hier soms echt een pretpark (we denken ook over een bungee jump van 160m die je daar in de buurt kan doen).
Ene keer in het water gevallen, niet verzopen zoals ge merkt, maar toch mijn dij behoorlijk pijn gedaan toen ik tegen een rots aan kwakte..

Met deze excursie hebben we de smaak vn het raften te pakken gekregen, na Kathmandu is het richting Pokhara, waar we een rafting van 6 dagen op de Karnali rivier plannen...

bmerten
bmerten on

heiho wild animals
langleve travelpod, screw myspace indeeed!!! grandioze fotos, hebt ge der ook van de raft tocht??? ben benieuwd.
zeg babys, wanneer komen jullie juist terug en hebben jullie al enig idee van de plannen in die laatste weken? stomme vraag wschlk waarop het antwoord wel nee zal zijn, maar ik ben zo misschien aan t overwegen om ipv te gaan skien dees jaar, af te komen naar ginder.... (joe meek mie waterteeth). op voorwaarde dat jullie dat zouden zien zitten uiteraard... wattenkte?

bmerten
bmerten on

Re: heiho wild animals
tussen haakskes, bmerten ben ik he, the sis..