Stuck in LA

Trip Start Apr 27, 2012
Trip End Aug 17, 2012

Friday, June 29, 2012

De laatste ochtend moest gevierd worden met een piña! Daarna met de bus naar het vliegtuig. We moesten als afscheid nog even een heftige vertrektax betalen en daarna werden we oneindig gecontroleerd en gefouilleerd. Waarschijnlijk om indruk te maken op de amerikanen waarvan je toch veel invloeden terugziet hier. Ondanks de controles hadden we per ongeluk nog steeds onze drinkyoghurt en ander voedsel mee in onze tas. Het vliegtuig vertrok veertig minuten later dan in eerste instantie op ons ticket stond. Aangegeven werd dat we gewoon ons volgende vliegtuig konden halen. Dat bleek niet zo te zijn. In Mexico volgen ze ook de Amerikaanse regels en de wet was net veranderd waardoor net als in Amerika alle passagiers altijd eerst door de douane moeten ook als ze in transit zijn. Daardoor kan bagage ook niet worden doorgelabeld en moet je het eerst ophalen en dan op een transitband leggen. De bagage duurde lang omdat alles gecontroleerd werd o.a. met honden. De opgepikte bagage moest ook weer door een scanner en daarna moet je op een knop drukken die ad random bepaald of je alles moet uitpakken. Gelukkig werd ons lichtje groen. De mensen achter ons hadden het rode lichtje en waren de sjaak. We renden naar boven maar helaas was ons vliegtuig net weg, 10 minuten te laat. De dames van de transferdienst waren erg aardig en boekten ons meteen op de volgende vlucht naar LA. Maar die zou pas om 10 over 11 landen en de Qantasvlucht naar Sydney vertrok om 23.50 uur. Onmogelijk natuurlijk maar we wilden het toch proberen. Dus we haalden onze grote rugzakken weer uit de bagageruimte, iedereen werkte enorm mee, moesten weer door de scan en hadden weer mazzel met het groene licht. Natuurlijk moesten we opnieuw door de douane en daar werden een aantal dingen uit de tassen gehaald die niet mee mochten zoals shampoo, crèmespoeling en muskietenspray. Dit hadden we van te voren ingecalculeerd en we waren bereid dit weg te gooien. Alles was toch bijna leeg. Ook het zakmes van Tim werd gevonden, die van ons niet. Marcel moest alle spullen in een container gooien en haalde stiekem het mes er weer uit. Met alle bagage lieten ze ons gewoon het vliegtuig in. Sterker, het cabinepersoneel was erg behulpzaam en probeerde ons zsm uit het vliegtuig te loodsen toen we aankwamen in LA. We hadden gedacht dat we als transitpassagiers wel rechtstreeks naar de andere gate konden lopen maar helaas ging dit niet. Alles was afgesloten en we konden alleen via de douane. Dit ging wel snel en we renden naar de Qantas check in. Bij het taxiën hadden we het vliegtuig zien staan, heel frustrerend. Qantas kon ons helaas niet meer meenemen ondanks dat ze in de computer hadden gezien dat we er aan kwamen, dit hadden we namelijk al laten opnemen als notitie bij onze reservering. Alles voor niks. Gelukkig boekten ze ons wel meteen om naar de dag erna. Ook gaven ze aan dat we bij AeroMexico de overnachting moesten regelen. Het was ondertussen middernacht lokaal, maar voor ons drie uur 's nachts. We besloten op twee paarden te wedden en Marcel ging met de kinderen hotels bellen om te beste deal te vinden bij de speciale hoteltelefoons. Ik ging naar AeroMexico waar ik ons verhaal uitlegde en de dames daar wilden meteen meewerken. Het duurde helaas nog heel lang voordat Mexico toestemming gaf maar daarna kregen we een overnachting in een luxe hotel met zwembad en drie maaltijden tot onze vlucht vertrok. Echt super service! De anderen stonden ondertussen te wachten en waren erg blij toen ik met het goede nieuws kwam. We konden met een shuttlebus naar het hotel en gingen uiteindelijk om half drie lokale tijd slapen.
De volgende ochtend werden we om half 11 wakker, net op tijd voor het ontbijt. We hadden reuze honger omdat we door alle gedoe gisteren geen avondeten hadden gehad. En toen het eten in het vliegtuig kwam was net iedereen in een diepe slaap. Na het ontbijt nog even in onze kamer wat gerelaxed en daarna de hele middag in en bij het zwembad doorgebracht. Wat een straf deze vertraging. Na het avondeten naar het vliegveld en op naar Australië!

Marlon on

Dat waren weer heel wat avonturen leuk hoor! Op verzoek van Gwen heb ik wat getekend in draw something. Ben benieuwd of het geraden wordt, mijn tekentalent is niet zo groot. Veel plezier bij de Aussies.

Floorik on

Zijn weer helemaal bijgelezen! Heel leuk om jullie verslagen te lezen. Je schrijft leuk san (of doe ik nu Marcel te kort) en ook leuk om de verhalen van de kinderen te lezen. Lijkt me bijzonder om zo'n tijd met elkaar te beleven. Mooie herinnering voor later. Jullie zullen nu wel in Indonesië zijn. Heel veel mooie weken nog gewenst daar!

Marco, Marlon on

Hoi Marcel en co,

Willen jullie zo snel mogelijk even contact opnemen met het thuisfront?
We kunnen jullie al even niet meer bereiken.

Bedankt,

Marco en Marlon

tineke kars-cats on

Hoi,allemaal,
Weer bijgelezen,het was weer genieten,heel veel groetjes van ons,de fam.Kars

Chi on

Ik blijf genieten van jullie spannende en onderhoudende verslag. Jullie hebben al een waanzinnig boek bij elkaar geschreven! Geniet er lekker van want wij hebben 1 van de natste zomers ooit. Samen met eurocrisis en zo is het veel leuker om met het gezin leuke dingen te doen.
Buen viaje.