Cruise

Trip Start Mar 15, 2006
Trip End Jul 07, 2006

Flag of Peru  ,
Thursday, June 22, 2006

Det tog 7 dage paa floden for at naa fra Iquitos i Peru til Manaus i Brasilien. Naetterne tilbragt i haengekoeje paa daekket, og dagene brugt paa kortspil, boeger, vm i fodbold og snak med andre medpassagerer. Altsammen imens vi kunne foelge verdens stoerste flod brede sig mere og mere ud, mens verdens maegtigste skov drev forbi.

Ved Las Tres Fronteras (graensen mellen Columbia, Peru og Brasilien) skiftede vi den noget proppede og gamle peuvianske flodpram ud med en nyere stoerre og mere komfortabel brasiliansk baad. Her var der rene toiletter, brusebad, adskillige fjernsyn, faelles arealer med live-musik om aftenen og en lille snack bar med poolbord. Det godt vaere lidt svaert at spille pool ombord paa en vippende baad.
Det var rart at faa lidt mere luft omkring sig, og man kunne faktisk gaa en tur paa baaden. Saerdeles belejligt er det ogsaa, at naar man absolut ikke har noget at give sig til, saa er der VM 6 timer om dagen. Havde vi vaeret andre steder var det nok ikke blevet til saa meget.

Ombord var der ogsaa to englaendere, en nordirer og en sydamerikaner. Vi brugte rigtig meget tid paa at spille kort, snakke og drikke oel om aftenen, saa det var meget hyggeligt at have nogle andre at bruge tiden sammen med. Det er jo desvaerre ikke saa meget vi forstaar af det portugisiske, saa vi faar ikke snakket saa meget med de lokale.

Efter 4 dage og tre naetter fra graensen naaede vi Manaus, stedet hvor Rio Negro og Rio Solimões loeber sammen. Det er her Brasilianerne mener Amazonas begynder. Den ene flod er sort, den anden brun, og skellet ses hvor de moedes og kan (siges det) foelges mange kilometer ned af floden.

I Manaus fik vi set brasilien spille mod Japan. Kampen saa vi i en gade hvor der skulder mod skulder ligger en masse sma udendoersbarer, der hver har deres lille TV. Alle samles saa paa gaden og kigger paa det fjernsyn der er naermest. Selvom det var en kamp uden betydning for kvalifikationen til 8. delsfinalen gik Brazzerne vildt op i kampen. Alt og alle i hele byen er dekoreret i gult, groen og blaat. Bagefter kampen var der livemusik og fest, og signe fik danset med nogle af de lokale rumpesvingere.