Hókastély

Trip End Mar 15, 2010

Flag of Finland  , Lapland,
Friday, March 12, 2010

Reggel 9:10-re érkezett a vonat Kemibe. Leszálltunk, betettük a csomagjainkat a megőrzőbe és gyalogszerrel indultunk felfedezni a várost.

Kemi egy kis, tengerpari város. Gyalog 20 perc alatt meg lehet járni egyik végétől a másikig. Mi itt csak a hókastélyt terveztük megnézni, de előtte még elmentünk a helyi bevásárlóközpontba némi reggeli után nézni. Az árak magasabbak, mint az itthoniak, de figyelembe véve, hogy az elmúlt 10 évben nem nagyon volt náluk jelentős infláció, hamar utol fogjuk érni őket. Megvettük a reggelit és a -10 fokban, zsemlénket majszolva elindultunk a hókastély irányába.

Magát a kastélyt a tengerparton építik fel minden évben a tenger jegéből vágva a tömböket hozzá. Minden évben más formájú és minden évben más témát dolgoz fel. Az idei év a lapp ékszerkészítés 50. évfordulójának állít emléket. Maga a kastély több részből áll, magukat az épületeket 3 méter magas várfal veszi körül. Bent a várudvaron van pár fából épített, állandó házikó, amiben a WC, üzletek, kávézó található és természetesen ott áll maga a hókastély is. Mi ragyogó napsütésben érkeztünk, már eleve lélegzetelállító volt a dérrel borított fák mellett álló szikrázó épület is. Bent az épületben jobbra az étterem található. Nagyon hangulatos, falakba épített kék lámpákkal megvilágított termek jégasztalokkal, jégpulttal és rénszarvasbőrrel letakart kis székekkel. A falakon jégből faragott képek és mindenhol jégszobrok. Nekem személy szerint ez volt a kedvenc részem az épületben. A bejárattól balra az említett ékszerkiállítás, majd egy kis jégkápolna található. Tovább van a jéghotel, ahol rendes jégszobákban lehet tölteni éjszakákat a vállalkozó kedvűeknek. A szobák maguk elég kicsik (az ajtó sem magasabb 120 cm-nél), csupán egy rénszarvasbőrrel letakart franciágy található benne. Az egyetlen nagyobb szoba a lakosztály, amit a Rovaniemi Egyetem művészet szakos hallgatói terveztek.

A kastélyon kívül, a várudvaron van még egy kilátó, egy snowtube csúszda a gyerekeknek és egy szánkó.

A hókastély megnézése után sétáltunk egy kicsit a befagyott tengeren. Itt láttam először, hogy télen a befagyott vízen sífutó és sétautakat alakítanak ki, ami a környező szigetek körül vezet. Nagyon érdekes volt maga a tudat, hogy a befagyott tengeren sétálunk :-)

Kemiben még meg lehet nézni a kikötőben a jégtörő hajókat és ha valakinek van ideje és tőkéje, akár ki is hajózhat egy ilyen jégtörővel. Sőt, a hajón adnak vastag, felfújható gumiruhát, amiben a bátrabbak meg is mártózhatnak a frissen feltört jégtömbök között.